آزمون ذهنی؛ کدام نیمکره مغزتان فعال است؟

به گزارش وبلاگ کاتالوگ، وبسایت عجیبترین: به تصویر زیر نگاه کنید. به نظر شما قطار در حال حرکت به سمت راست هست یا به سمت چپ؟

آزمون ذهنی؛ کدام نیمکره مغزتان فعال است؟

اگر قطار به سمت راست حرکت می نماید

نیمکره چپ مغز شما فعال و توسعه یافته است. این بخش از ذهن توانایی های زبانی شما را به عهده دارد. این نیمه از مغز گفتار و توانایی خواندن و نوشتن شما را کنترل می نماید. همچنین حقایق، نام ها، تاریخ و نوشته ها را به یاد شما می آورد. سمت چپ مغز مسئول منطق و تجزیه و تحلیل است. به این معنی که تمام واقعیات را آنالیز می نماید. اعداد و سمبل های ریاضی توسط این بخش شناخته می شوند. اطلاعات به وسیله نیمکره چپ مغز به ترتیب پردازش می شوند.

اگر قطار به سمت چپ حرکت می نماید

نیمکره راست مغز شما فعال است. نیم کره راست متخصص پردازش اطلاعات تصویری و نمادهاست، اما نه اطلاعات کلمه ای. این نیمه از مغز به ما فرصت خواب دیدن و خیالبافی را می دهد. با یاری نیمکره راست، ما می توانیم داستان های مختلف را با هم ترکیب کنیم. همچنین این نیمکره مسئول توانایی های موسیقی و هنر های تجسمی است. نیمکره راست به طور همزمان می تواند بسیاری از اطلاعات مختلف را پردازش کند. این بخش می تواند مسائل را به عنوان یک کل حل نماید و نه با استفاده از تجزیه و تحلیل.

منبع: برترین ها

به "آزمون ذهنی؛ کدام نیمکره مغزتان فعال است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آزمون ذهنی؛ کدام نیمکره مغزتان فعال است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید