از گرمای تهران تا سرمای سن خوآن آرژانتین ، وکیلی: در جنگ نابرابر هستیم؛ امکانات داشته باشیم رقیب نداریم

به گزارش وبلاگ کاتالوگ، سرمربی تیم ملی والیبال نوجوانان گفت: جوانان ایرانی اگر امکاناتشان با بقیه تیم های خوب جهان برابری کند از لحاظ هوش، فیزیک و پتانسیلی که دارند، من فکر نمی کنم تیمی در جهان بتواند رقیب ما باشد.

از گرمای تهران تا سرمای سن خوآن آرژانتین ، وکیلی: در جنگ نابرابر هستیم؛ امکانات داشته باشیم رقیب نداریم

محمد وکیلی،سرمربی تیم ملی والیبال نوجوانان ایران در گفت وگو با خبرنگار ورزشی وبلاگ کاتالوگ حسین مهرپور-درباره سطح مسابقات و کسب مقام نایب قهرمانی گفت: من از سال 2001 سابقه حضور در مسابقات نوجوانان جهان را تا الان دارم،

در حال حاضر 7 دوره به عنوان مربی و سرمربی در این مسابقات شرکت کردم، این دوره از لحاظ فنی، اجرایی و پتانسیل بازیکنان فوق العاده بود.

بازی ها واقعا به هم نزدیک بودند و این دوره سطح کیفی بسیار خوبی داشت.

کد ویدیو

دانلود

فیلم اصلی

وکیلی درباره شکست در فینال در مقابل فرانسه و کسب نایب قهرمانی جهان بیان نمود: از این که فرانسه تیم کاملی بود هیچ شکی نیست، آن ها دو بازیکن آفریقایی داشتند که سطح بازی آن ها مانند بزرگسالان بود.

وی ادامه داد: فرانسوی ها در یک بازی ساده، نسبت به تیم ما زودتر به میدان رفتند و فرصت ریکاوری بیشتری داشتند.

ما بعد از تقابل با کره جنوبی از نظر روانی انرژیمان تخلیه شده بود.

شاید اگر روز دیگری بازی برگزار می شد و یک روز دیگر فرصت استراحت داشتیم میتوانستیم عملکرد خیلی بهتری از خودمان به نمایش بگذاریم.

در بازی فینال فرانسوی ها از ما بهتر بازی کردند و اگر اشتباهات کوچک نبود بازی را به ست پنجم می بردیم.

بچه ها همه تلاششان را کردند تا نماینده خوبی برای مردم کشورمان باشند.

کد ویدیو

دانلود

فیلم اصلی

سرمربی تیم ملی والیبال نوجوانان کشورمان در خصوص سردی آب و هوا در روند بازی بازیکنان و تفاوت ساعت ها در سن خوآن آرژانتین گفت: ما 6و نیم ساعت اختلاف داریم و از وسط گرمای تهران به شهر سرد سن خوآن آرژانتین رفتیم، همین تغییرات باعث شد تا یک سری از بازیکنان و کادر ما به علت تغییر آب و هوا و ساعت ها دچار سرما خوردگی و بیماری شوند.

با توجه به اینکه ما چندروز زودتر تهران را به مقصد آمریکای جنوبی ترک کردیم در تورنمنتی به همراه برزیل و بلغارستان و یکی از تیم های خوب سائوپولو شرکت کردیم که توانستیم قهرمان این تورنمنت باشیم، این مسابقات به ما یاری کرد تا بیشتر با شرایط آب و هوای آن جا آشنا شویم، ما سعی کردیم مانند باقی تیم ها ریکاوری کنیم و خودمان را به بازی ها برسانیم تا از ظرفیت هایمان استفاده کنیم.

ما تا روز آخر از تمامی بازیکنانمان استفاده کردیم و اگر این میزبانی در کشور خودمان برگزار می شد بود خیلی به ما یاری می کرد.

به هر حال این قانون برای همه یکسان و شرایط برای تمامی تیم ها برابراست، از تصمیمات FIVB تبعیت می کنیم و سعی می کنیم خودمان را با شرایط وفق دهیم.

کد ویدیو

دانلود

فیلم اصلی

محمد وکیلی درباره رقابت های پیش رو اظهار کرد: ایران، کره جنوبی و ژاپن را به عنوان رقیب های نزدیک و سرسخت خود دارد.

با توجه به اینکه سطح بازی آن ها فرق دارد و سرعت بالایی دارند، امیدوارم بچه های کشورمان در ارومیه از پس کار بر بیاییند و مقام قهرمانی را بدست بیاورند.

مدتی می گفتند والیبال ژاپن از ما جلو زده است ولی ما جوانان ژاپن را بردیم در مقابل تیم زیر16 سالشان پیروز شدیم ، در مسابقات جهانی هم ما با ژاپن رو در رو نشدیم

ما در مسابقات برترین تیم آسیایی شدیم و بعد از ما کره جنوبی و ژاپن بودند.

اگر امکانات جوانان و نوجوانان ایرانی با بقیه تیم های خوب جهان برابری کند، به لحاظ هوش، فیزیک و پتانسیلی که دارند تیمی در جهان رقیب ما نمی گردد، مخصوصا در قسمت های پایه.

ما در یک جنگ نابرابر هستیم ، امکانات ما با کشورهایی که رقیبمان هستند فاصله دارد، ما سالن های استاندارد خوبی نداریم و در حال حاضر فدراسیون والیبال یک سالن دارد آن هم مجموعه ورزشی آزادی است.

ما سالن دومی نداریم که وقتی چند تیم همزمان در اردو هستند بتوانیم استفاده کنیم و مجبوریم در صبح زود، ظهر یا دیروقت تمرین کنیم.

من فکر می کنم دستگاه های ورزشی ما، وزارت ورزش و دولت ما آن انتظاری که از تیم ملی دارند باید مطابق همان انتظارات پایه اساسی درست نمایند.

ما احتیاج به حداقل یک سالن بزرگ تمرینی که داخلش چندین زمین تمرین تهویه شده باشد احتیاج داریم، محل خوابگاهمان نامناسب است و واقعا امکانات بسیار ضعیفی داریم.

برترین و بزرگترین جایزه برای ما فراهم کردن امکانات است تا بازیکنان بتوانند سالیان سال از این امکانات استفاده نمایند.

حتی تیم های شهرهای کم جمعیت آرژانتین هم امکانات و سالن های بسیار استانداردی داشتند.

ما امکاناتمان نسبت به فرانسه ، ژاپن ، کره جنوبی و آمریکا بسیار ضعیف تر است و بازیکنان ما با زحمت توانستند نایب قهرمان شوند.

دولت اگر می خواهد ورزش والیبال در ایران همواره جز کشورهای برتر جهان قرار بگیرد تنها کاری که باید کند این است که خوابگاه، سالن ترینی و سالن بدنسازی فراهم کند.

کد ویدیو

دانلود

فیلم اصلی

او در آخر گفت: در سایت FIVB نوشته شده است که ایران با 8 مدال در صدر مسابقات جهانی نوجوانان از تاریخی که مسابقات آغاز شده در مقام اول حضور دارد.

بازیکنان به حمایت بیشتری احتیاج دارند تا حتی روی خانواده آن ها هم تاثیر داشته باشند تا به سمت ورزش سوق داده شوند.

خواهشم از مسئولین این است که به بازیکنان رسیدگی نمایند و مجموعه استانداردی را فراهم نمایند.

کد ویدیو

دانلود

فیلم اصلی

انتهای پیغام/

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "از گرمای تهران تا سرمای سن خوآن آرژانتین ، وکیلی: در جنگ نابرابر هستیم؛ امکانات داشته باشیم رقیب نداریم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "از گرمای تهران تا سرمای سن خوآن آرژانتین ، وکیلی: در جنگ نابرابر هستیم؛ امکانات داشته باشیم رقیب نداریم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید