افزایش 20 درصدی سطح کیفیت محصولات سایپا

به گزارش وبلاگ کاتالوگ، آنالیز عملکرد سال 99 گروه خودروسازی سایپا نشان می دهد که این خودروساز پیروز شده است با کسب 7 ستاره نو کیفی، سطح کیفیت محصولات سایپا را به مقدار 20 درصد ارتقا دهد.

افزایش 20 درصدی سطح کیفیت محصولات سایپا

شرکت بازرسی کیفیت و استاندار ایران هر ماه خودروهای داخلی را موردسنجش و ارزیابی قرار می دهد و در گزارشی کیفیت خودرو های داخلی را می سنجد و به معرفی باکیفیت ترین و بی کیفیت ترین نمونه های داخلی می پردازد. در این گزارش، رده کیفی خودروها با ستاره هایی از 1 تا 5 به نمایش در می آید.

در آنالیز کارنامه 1 سال گذشته گروه سایپا، می توان به کسب و افزایش 7 ستاره تازه کیفی برای محصولات آن اشاره نمود. افزایش 1 ستاره کیفی برای محصولات تیبا، تیبا 2، ساینا و وانت پیکاپ ریچ از اتفاقات مثبت سال 99 در مجموعه سایپا بوده است، به گونه ای که خودروهای یادشده از 2 ستاره به 3 ستاره ارتقا پیدا کردند.

بیشتر بخوانید: سایپا کوییک 4 ستاره شد

این آزمون ها در حوزه فنربندی، تعلیق و فرمان، موتور و انتقال قدرت، ترمز و تجهیزات الکتریکی، تزیینات داخلی و خارجی، بدنه، رنگ، صداهای غیرعادی و نفوذ آب اجرا شده است. خودرو سایپا کوییک در تمامی آزمون های مذکور با ارتقای عملکرد و ثبت نمرات بهبود، توانسته به چهار ستاره کیفی ارتقا یابد.

در این میان، کامیون الوند هم با 4 ستاره کیفی درحال تولیدشدن است و بر این اساس می توان گفت سال گذشته سطح کیفیت محصولات سایپا به طور میانه 20 درصد بهبود پیدا نموده است. بر اساس برنامه ریزی مدیریت ارشد گروه سایپا، این فرایند افزایش کیفیت در امسال نیز تداوم خواهد داشت.

باید به این نکته توجه کرد که در این گزارش ها خبری از نمره های منفی خودروها و بعلاوه نوع عیب های کشف شده آنها نیست. بنابراین مشخص نمی گردد که وزن ستاره های دریافتی یا ازدست رفته بیشتر بر اساس سیستم های فنی و مکانیکی بوده است یا تزییناتی و رفاهی و این اشکالات و عیوب با چه هزینه ای و به چه صورتی قابل برطرف است. علاوه بر این، مشخص نیست که محصول خروجی از کارخانه در بازه زمانی مثلاً 3ماهه، چه مسائل و معایب تازهی را بروز خواهد داد.

***

شما می توانید آخرین اخبار خودرو را در بلاگ وبلاگ کاتالوگ مطالعه کنید.

منبع: بلاگ دیوار

به "افزایش 20 درصدی سطح کیفیت محصولات سایپا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش 20 درصدی سطح کیفیت محصولات سایپا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید