برگزاری اعتراضات ضد قواعد کرونایی در شهرهای مختلف اروپا

به گزارش وبلاگ کاتالوگ، در روزهای اخیر اعتراضات گسترده ای در بعضی کشورهای اروپایی از جمله اتریش، آلمان، جمهوری چک و اسپانیا علیه قواعد کرونایی برگزار گردید که در بعضی منطقه ها به خشونت کشیده شد.

برگزاری اعتراضات ضد قواعد کرونایی در شهرهای مختلف اروپا

به گزارش گروه بین الملل وبلاگ کاتالوگ به نقل از نشریه دی سایت آلمان، در آخر هفته جاری اعتراض های بسیار گسترده ای ر شهرهای مهم اروپایی علیه محدودیت ها و قواعد تازه کرونایی برگزار گردید که در بعضی منطقه ها به خشونت کشیده شد.

در پراگ، مرکز جمهوری چک هزاران معترض به خیابان ها آمدند و علیه قواعد کرونایی و طرح اجباری شدن واکسن در کشورشان اعتراض کردند. بر اساس گزارش های رسانه ای حدود 4 هزار نفر در این اعتراضات شرکت کردند. معترضان از ماسک استفاده نکرده و قواعد فاصله گذاری را هم رعایت نمی کردند.

پلیس بعد از اینکه از معترضان خواست به قواعد کرونایی احترام بگذارند از طرف آن ها هو شد. معترضان به شدت با اجباری شدن واکسیناسیون در کشورشان مخالف بوده و به این مسئله اعتراض داشتند.

دولت چک تصمیم دارد از اواسط ماه مارس آینده واکسیناسیون را برای افراد بالای 60 سال در این کشور اجباری کند. جمهوری چک به شدت تحت تاثیر موج چهارم کرونا قرار گرفته است. این کشور که حدود 10.7 میلیون نفر جمعیت دارد آمار مبتلایان روزانه اش عددی 5 رقمی را ثبت می نماید. شاخص ابتلای هفتگی در این کشور به ازای هر 100 هزار نفر به 891.5 رسیده است.

در بارسلونا، مرکز اسپانیا هم هزاران نفر به خیابان ها آمدند و علیه قواعد کرونایی اعتراض کردند. بر اساس گزارش های رسانه ای حدود 3 هزار نفر در این اعتراضات شرکت کردند. معترضان بخصوص مخالف ارائه گذر سبز سلامت برای ورود به بسیاری اماکن در کشورشان بودند.

در تصاویر منتشر شده دیده می شد که بسیاری از شرکت کنندگان ماسک نداشتند. بعضی از معترضان هم در کافه ها به مهمان ها فحاشی می کردند.

در اسپانیا تا به حال بیش از 91 درصد جمعیت بالای12 سال کاملا علیه کرونا واکسینه شده اند.

در آلمان هم اعتراضاتی علیه قواعد کرونایی برگزار گردید. به گفته پلیس در نزدیکی لایپزیگ و در جریان اعتراضات خشوت باردر این منطقه دو نیروی پلیس زخمی شدند. دو نفر از معترضان هم جراحاتی سطحی برداشتند.

صدها نفر هم شب گذشته در استان بادن وورتمبرگ آلمان علیه اقدامات کرونایی اعتراض کردند. معترضان به قواعد کرونایی پایبند نبودند. در یکی از شهرهای این استان معترضان به نیروهای پلیس حمله کردند.

پلیس در کوشش برای انحلال این اعتراضات که در آن به قواعد کرونایی احترام گذاشته نمی شد از باتوم و اسپری فلفل استفاده کرد.

این اعتراضات ضد قواعد کرونایی در اشتوتگارت آلمان هم برگزار گردید.

در اعتراضات ضد قواعد کرونایی در شهر گریز استان تورینگن آلمان هم 14 افسر پلیس در جریان اعتراضات دستگیر شدند. معترضان کوشش می کردند زنجیره های ایجاد شده از طرف نیروهای پلیس را بشکنند. پلیس علیه معترضان از ماشین آب پاش و اسپری فلفل استفاده کرد.

پلیس از برگزاری اعتراضات ضد قواعد کرونایی در هامبورگ هم اطلاع داد.

در اتریش هم با وجود انتها قرنطینه سه هفته ای اعتراضات گسترده ای برگزار گردید. روز شنبه در یک تجمع اعتراضی در اتریش حدود 44 هزار نفر به خیابان ها آمدند. در دیگر شهرهای اتریش هم تجمعاتی برگزار گردید.

منبع: خبرگزاری تسنیم

به "برگزاری اعتراضات ضد قواعد کرونایی در شهرهای مختلف اروپا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برگزاری اعتراضات ضد قواعد کرونایی در شهرهای مختلف اروپا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید