بیماری آلزایمر و راه های پیشگیری از آن

به گزارش وبلاگ کاتالوگ، مهم ترین نکته درباره محافظت از مغزتان در مقابل بیماری فراموشی سالخوردگی این است که از همین امروز آغاز کنید. درست است که بیماری فراموشی سالخوردگی و سایر مسائل حافظه ای (مثل آلزایمر) از 60 سالگی به بالا آغاز می گردد اما شما برای محافظت از مغزتان باید از همین حالا اقدامات لازم را آغاز کنید. شیوه زندگی امروز شما نقش مهمی را در شرایط آینده شما ایفا می نماید.

بیماری آلزایمر و راه های پیشگیری از آن

راههای پیشگیری از آلزایمر چیست ؟

فعالیت بدنی و ورزش
آنالیز های اجرا شده در برزیل نشان می دهد که با ورزش کردن می توان با بیماری آلزایمر مقابله کرد.

گروهی از متخصصان برزیلی در مطالعه ای توانستند به ارتباط بین سطح هورمون ایریسین که بدن هنگام ورزش کردن آن را فراوری می نماید با پیشرفت این بیماری پیش رونده پی ببرند.

آزمایشات اجرا شده نشان می دهد که آلزایمر با افزایش هورمون ایریسین در مغز باعث کاهش آلزایمر و عدم توسعه این بیماری می شود.

به تعبیری هر چه شما بیشتر ورزش کنید، باعث ترشح بیشتر این هورمون و کاهش ابتلا به بیماری آلزایمر می شود.

به گفته متخصصان برزیلی ، نتایج به دست آمده حاکی از آن است که سطح هورمون ایریسین در مغز مبتلایان به آلزایمر پایین است. علاوه بر این با افزایش سطح این هورمون شرایط حافظه نیز بهبود می یابد.

پس یکی از برترین راههای پیشگیری از آلزایمر بدون شک داشتن فعالیت بدنی و ورزش است. از همین امروز آغاز کنید.

حل جدول و انجام بازی های فکری
حل جدول و انجام بازی های فکری مثل شطرنج و تخته نرد که مغز را درگیر می نماید را یکی از راههای پیشگیری از آلزایمر می دانند.

می توانید برای خود ساعتی در روز را برای انجام این بازی های فکری اختصاص دهید .

از طرفی انجام این بازی ها در گروههای کوچک به شما نشاط و سرحالی را هم هدیه می دهد.

مراقبت از بدن و سر خود
دکتر پرلموتر معتقد است که یک ضربه خفیف در گذشته (مثلا ضربه ایی که موقع بازی فوتبال درمدرسه یا بازی اسکیت به سر وارد شده) می تواند زمینه را برای ایجاد بیماری فراموشی در آینده فراهم سازد.

راهکار آن این است که موقع دوچرخه سواری و یا اسکیت بازی از کلاه بهره ببرید.

نوشیدن آب و تغذیه سالم
یک راه پیشگیری از آلزایمر نوشیدن آب معدنی است. سیلیکون ماده معدنی است که در آب لوله و یا آب معدنی یافت می شود.

این ماده با آلومینیوم واکنش داده و آن را خنثی می سازد . به همین علت از آن برای درمان مسمویت های حاد با آلومینیوم استفاده می نمایند.

یک مطالعه در مجله بیماری آلزایمر در سال 2013، نشان می دهد که نوشیدن آب معدنی حاوی سیلیکون باعث دفع آلومینیوم از بدن می شود. این بار برچسب روی آب معدنی که محتویات آن را نشان می دهد را مطالعه کنید.

کلسترول خود را کاهش دهید
یک راه پیشگیری از آلزایمر کاهش کلسترول است. اگر کلسترول شما بالا است، کنترل کردن آن می تواند درکاهش احتمال ابتلا به بیماری فراموشی دخیل باشد.

مطالعاتی روی افراد زیادی صورت گرفت که سال ها تحت نظر بودند. مطالعات نشان داد که احتمال ابتلا به فراموشی و آلزایمر در افرادی که در میانسالی از داروهای کاهش کلسترول استفاده می کردند نسبت به افرادی که از این داروها استفاده نمی کردند 60 الی 70 درصد کاهش یافته است.

جمع بندی

بیماری آلزایمر یکی از بیماریهایی است که در سنین پیری یا حتی جوانی رخ میدهد. برای پیشگیری از الزایمر باید مدام از ذهنتان کار بکشید.

مثلا درس بخوانید. جدول حل کنید. تست هوش حل کنید. بازیهای هوش و شطرنج حل کنید و سعی کنید زندگی خود را کیفیت بهتری ببخشید.

مدام تلفن حفظ کنید و از خود سوال جواب کنید تا ذهنتان ساکن نماند.

منبع: سایت نظارت بر خانواده

منبع: راسخون

به "بیماری آلزایمر و راه های پیشگیری از آن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بیماری آلزایمر و راه های پیشگیری از آن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید