راهکارهای خرید بدون مالیات از استانبول

به گزارش وبلاگ کاتالوگ، گردشگران خارجی در تمام کشورهای دنیا امکان استفاده از قابلیت تکس فری یا خرید بدون مالیات را دارند. این مسئله برای جذب گردشگری و رشد مالی کشورها اهمیت داشته و باعث جذب بیشتر مسافران می گردد. شهر استانبول به عنوان یکی از مراکز مهم دنیا برای خرید گردشگران شناخته می گردد و به همین جهت برای افزایش امکان خرید و و کاهش هزینه های سفر برای مسافران این امکان در اختیار جهانگرد ها قرار گرفته است و برای استفاده از آن کافی است فرم مربوطه را پر کنید.

راهکارهای خرید بدون مالیات از استانبول

چگونه شامل بازپرداخت مالیات شویم؟

مانند بسیاری از کشورهای دیگر در سراسر دنیا، مالیات، همواره در محصولات موجود در فروشگاه ها لحاظ می گردد. شما به عنوان یک توریست ملزم نیستید تا این مالیات را بپردازید. هنگام خرید در استابول می توانید با پر کردن اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده خرید ارزان تری را تجربه کنید. جهت درخواست اظهارنامه مالیات، رعایت چند شرط الزامی است. فرد درخواست کننده در ابتدا باید مبلغ مشخصی را برای مطالبه مالیات بر ارزش افزوده پرداخت کند. نکته دیگر آن است که توریست باید کمتر از سه ماه از ورودش به ترکیه سپری شده باشد. در این شرایط نباید فراموش کنید که تنها می توان از فروشگاه های تکس فری یا معاف از مالیات خرید کرد. درضمن تمامی فاکتورها و رسیدهای خود را حتما نزد خود نگه داری کنید.

بازگشت پول مالیات در اداره گمرک ترکیه

شما می توانید پول مالیات خود را از گمرک ترکیه در فرودگاه بین المللی استانبول یا بعضی از فرودگاه های دیگر شهرهای این کشور دریافت کنید. هنگام درخواست به گمرک، در ابتدا ضروری است فاکتور خود را ارائه کنید. این فاکتور باید قیمت محصول و هزینه مالیات بر ارزش افزوده را نشان دهد. افسران گمرک در ترکیه ممکن است درخواست مشاهده محصولات خریداری شده را از شما داشته باشند. بهتر است خریدهای خود را با پاسپورت یکی از اعضای خانواده ثبت کنید در این حالت یک نفر مسئول پیگیری دریافت هزینه مالیات در فرودگاه می گردد. برای جلوگیری از هرگونه تاخیر در فرآیند پرداخت مالیات سعی کنید کالاها و مدارک خود را از قبل آماده کنید. به ویژه در فرودگاه استانبول که به علت ازدحام بیشتر قطعا این فرآیند بیش از سایر فرودگاه ها به طول می انجامد.

منبع: همگردی

به "راهکارهای خرید بدون مالیات از استانبول" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهکارهای خرید بدون مالیات از استانبول"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید