رایزنی برای استفاده از ظرفیت بخش خصوصی و دوستداران میراث فرهنگی برای ساماندهی تخت خلیل

به گزارش وبلاگ کاتالوگ، ایسنا/ براساس خبرهای واصله، رایزنی برای استفاده از ظرفیت بخش خصوصی و دوستداران میراث فرهنگی برای ساماندهی تخت خلیل صورت گرفت.

رایزنی برای استفاده از ظرفیت بخش خصوصی و دوستداران میراث فرهنگی برای ساماندهی تخت خلیل

شهروز کهیایی اظهار کرد: برای برداشتن منبع آبی که روی بنای جانمایی شده، کارهای خوبی در حال اجرا شده است و امیدواریم با مشارکت بخش خصوصی، میراث دوستان و سازمان های مردم نهاد در حوزه میراث فرهنگی مشکل این بنای تاریخی برطرف گردد.

وی با بیان اینکه متأسفانه اعتبارات استانی و حتی ملی برای احیای تخت خلیل کافی نیست، عنوان نمود: پیگیری های زیادی شده تا علاقمندان میراث فرهنگی در حفظ بنا به کمک میراث بیایند و امیدواریم پیگیری ها بزودی به نتیجه برسد.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان رزن با اشاره به نقش این بنای تاریخی در رونق گردشگری روستای کاج و شهرستان رزن یادآور شد: با توجه به شرایط بنا، احیا، بازسازی و ثبت ملی قلعه یکی از اولویت های اصلی شهرستان است.

تخت خلیل یا قلعه کاج در روستای هدف گردشگری کاج شهرستان رزن قرار گرفته است و با وجود اهمیت فراوان نه تنها تا به امروز در لیست آثار ملی ایران ثبت نشده بلکه در آستانه تخریب هم است. گذر زمان، غریبی تخت خلیل و بی مهری مسئولان آن را در شرایط نامناسبی قرار داده و بسکمک از بخش های بنا را با خطر ریزش روبرو نموده است. علاوه بر این، منبع آبی در سالهای 73 یا 74 وسط این بنای تاریخی علم شده که مانع ثبت ملی بناست.

منبع: همگردی

به "رایزنی برای استفاده از ظرفیت بخش خصوصی و دوستداران میراث فرهنگی برای ساماندهی تخت خلیل" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رایزنی برای استفاده از ظرفیت بخش خصوصی و دوستداران میراث فرهنگی برای ساماندهی تخت خلیل"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید