شکار نو تلسکوپ هابل، کهکشانی متفاوت در صورت فلکی نهنگ، عکس

به گزارش وبلاگ کاتالوگ، ایسنا نوشت: عکس ثبت شده به وسیله تلسکوپ فضایی هابل، یک کهکشان را نشان می دهد که به علت وجود انتشار رادیویی فراوان، بسیار پرانرژی است.

شکار نو تلسکوپ هابل، کهکشانی متفاوت در صورت فلکی نهنگ، عکس

ان جی سی 547 (NGC 547)، یک کهکشان بیضوی است که در فاصله 250 میلیون سال نوری از زمین در صورت فلکی نهنگ (Cetus) واقع شده است.

تلسکوپ فضایی هابل (HST) ناسا، عکسی را از این کهکشان گرفته است. ان جی سی 547، درست زیر مرکز این عکس می درخشد و کهکشان همراه آن موسوم به ان جی سی 545 (NGC 545) در سمت چپ بالا واقع شده است. این جفت در مجموع با نام آرپ 308 (Arp 308) شناخته می گردد.

ان جی سی 547 یک کهکشان رادیویی درخشان است؛ یعنی منطقه ها غول پیکری از انتشار رادیویی را شامل می گردد که فراتر از ساختار مرئی آن توسعه یافته اند. قدرت انتشار رادیویی، حاصل پرتاب هایی است که از هسته فعال کهکشانی در مرکز کهکشان قدرت می گیرند.

کهکشان NGC 547

کهکشان های دارای هسته فعال کهکشانی، ناحیه ای بسیار روشن را در هسته خود دارند که در آن، یک سیاه چاله کلان جرم قرار گرفته است. همان طور که غبار و گاز به درون سیاه چاله می افتند، نور در سراسر طیف الکترومغناطیسی ساطع می گردد.

کهکشان های رادیویی، یکی از پرانرژی ترین پدیده های اخترفیزیکی هستند. مشاهده این کهکشان به وسیله هابل، بخشی از یک آنالیز روی مجموعه داده ای است که با هدف یاری کردن به ادامه آزمایش نظریه های علمی در خصوص هسته های فعال کهکشانی جمع آوری می گردد.

5858

منبع: خبرآنلاین

به "شکار نو تلسکوپ هابل، کهکشانی متفاوت در صورت فلکی نهنگ، عکس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شکار نو تلسکوپ هابل، کهکشانی متفاوت در صورت فلکی نهنگ، عکس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید