فعالیت 14 اقامتگاه بومگردی در روستاهای هدف گردشگری کردستان

به گزارش وبلاگ کاتالوگ، خبرگزاری صدا و سیما/ براساس آخرین خبرهای واصله، فعالیت 14 اقامتگاه بومگردی در روستاهای هدف گردشگری کردستان مشاهده می گردد.

فعالیت 14 اقامتگاه بومگردی در روستاهای هدف گردشگری کردستان

گویلیان گفت: این تعداد اقامتگاه بومگردی در روستاهای هدف گردشگری دولاو، آویهنگ، نوره، صلوات آباد، بیساران، قصلان و بلبر قرار دارند.

وی با بیان اینکه راه اندازی اقامتگاه های بومگردی می تواند موجب توسعه گردشگری و رونق مالی در روستاها گردد، اضافه کرد: از سرمایه گذارانی که مایل به راه اندازی اقامتگاه های بومگردی با اولویت حفظ معماری سنتی در روستاهای استان باشند، استقبال و حمایت می گردد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کردستان در بخشی دیگر از سخنان خود تعداد روستای هدف گردشگری استان را 43 روستا مطرح نمود و گفت: 13 روستا مصوب ملی و 30 روستای دیگر مصوب استانی هستند.

وی 13 روستای هدف گردشگری منتخب ملی را روستاهای صلوات آباد، نوره، آویهنگ و نگل در اطراف سنندج، دزلی، اورامان تخت و ژیوار در سروآباد، پالنگان در کامیاران، قصلان در قروه، ترجان در سقز، خسروآباد گروس، قمچقای و صلوات آباد در بیجار مطرح نمود.

وی بعلاوه از روستاهای نران، میانه، باینچوب و دولاب در سنندج، سبدلو، هفتاش، شوی و مجسه در بانه، مولان آباد، خورخوره، کچل منگان و پارسانیان در سقز، کومائین در کامیاران، بلبر، دیوه زناو، ناو، بیساران و سلین در سروآباد، ینگیجه، کانی سانان، نی، ننه و تراق تپه در مریوان، قره دره و گیزمل علیا در دیواندره، تازه آباد علیا و میهم سفلی در قروه، باشماق در دهگلان، چشمه سنگین و شریف آباد در بیجار بعنوان روستاهای منتخب استان نام برد.

منبع: همگردی

به "فعالیت 14 اقامتگاه بومگردی در روستاهای هدف گردشگری کردستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فعالیت 14 اقامتگاه بومگردی در روستاهای هدف گردشگری کردستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید