آب سد کوثر فردا رها سازی می گردد

به گزارش وبلاگ کاتالوگ، عملیات رهاسازی آب از سد کوثر با دبی 30 مترمکعب بر ثانیه از صبح فردا دوشنبه 28 شهریور رها سازی خواهد شد.

آب سد کوثر فردا رها سازی می گردد

مدیر امورآب منطقه شرق سازمان آب و برق خوزستان گفت: رهاسازی آب از سد کوثر از ساعت هشت صبح فردا دوشنبه با دبی 30 مترمکعب بر ثانیه انجام خواهد شد، 76 درصد از ظرفیت سد مخزنی کوثر پر است و به منظور بهبود کیفیت آب رودخانه زهره در شهرستان هندیجان برای شرب مردم و احشام آنها، رهاسازی آب از سد کوثر صورت می گیرد.

مهدی خواجه پور از اهالی روستا های پایین دست سد کوثر و مردم درخواست کرد که در مدت رهاسازی آب از بستر و حریم رودخانه های خیرآباد و زهره فاصله بگیرند.

به گفته او حجم حداکثر مخزن 547 میلیون مترمکعب، حجم فعلی 431 میلیون مترمکعب، دبی ورودی به این سد پنج مترمکعب بر ثانیه و دبی خروجی کنونی 9 مترمکعب بر ثانیه است.

رهاسازی آب از سد کوثر، بر شهر زیدون شهرستان بهبهان و شهرستان هندیجان تاثیر می گذارد و موج رهاسازی شده از این سد، در فاصله چهار تا 6 ساعت به پل خیرآباد (مرز خوزستان و کهگیلویه)، می رسد.

سد کوثر بر روی رودخانه خیرآباد در تنگه پادوک و در 60 کیلومتری گچساران احداث شده است. این سد در سال 1384 وارد فاز بهره برداری شد. رودخانه خیرآباد از رود های شاه بهرام و دهدشت به وجود می آید که در شهر زیدون بهبهان به رودخانه زهره می ریزد.

وبلاگ کاتالوگ خوزستان اهواز

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "آب سد کوثر فردا رها سازی می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آب سد کوثر فردا رها سازی می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید