راهنمای سفر به مالدیو

به گزارش وبلاگ کاتالوگ، راهنمای مسافرتی به مالدیو | Travel Guide To Maldive

مالدیو یکی از رویایی ترین مجمع الجزایرهایی است که در نزدیکی اقیانوس آرام قرار گرفته و لقب بهشت استوایی را در این منطقه برای خود کسب نموده است. مالدیو برای کسانی که می خواهند به سفری لوکس یا ماه عسل بروند برترین گزینه است و می توانند با قدم زدن بر روی ماسه های سفید رنگ آن و سواحل شنی سفید که دارد ایامی خوشی را سپری نمایند. اما قبل از سفر به هر نقطه ای از دنیا داشتن اطلاعات کافی درباره جاذبه هایی که در آن مقصد وجود دارد و بعلاوه چشم اندازی نسبت به رستوران ها و هتل ها و امکانات آنها از جمله نیازهایی است که مسافران باید در اختیار داشته باشند. در راهنمای سفر به مالدیو خبرنگاران میخواهد تا این قبیل از اطلاعات را در یک مطلب به طور جامع تهیه نماید، ما را در سفر به مجمع الجزایر مالدیو همراهی کنید.

راهنمای سفر به مالدیو

موقعیت جغرافیایی مالدیو

از لحاظ جغرافیایی مالدیو جزیره ای در اقیانوس هند واقع در جنوب غربی هند می باشد این جزیره بر روی فلات زیر آبی چاگوس لاکادیو قرار گرفته و کمترین فاصله ای که تا کرانه های هند دارا هست 600 کیلومتر می باشد. این مجمع الجزایر از 1192 جزیره مرجانی تشکیل شده است و مساحت خشکی های برابر با 298 کیلومترمربع می باشد. از این بین 200 عدد از جزیره ها مسکونی هستند و 88 جزیره دیگر دارای اقامتگاه های گردشگری هستند.

آب و هوای جزیره مالدیو

شرایط آب و هوایی جزیره مالدیو با توجه به موقعیت جغرافیایی که دارد و نزدیک بودن آن به اقیانوس هند سبب شده تا آب و هوایی گرم استوایی داشته باشد و دو فصل بارانی را طی کنید. به طور کلی اغلب اوقات سال این جزیره شرایط جوی مناسبی برای گردشگری دارا هست و به خصوص برای کسانی که علاقمند به تفریحات آبی و ساحلی هستند شرایط بسیار عالی و ایده آلی برقرار است.

اطلاعات کلی جزایر مالدیو

هزینه اقامت در شهر مالدیو

به منظور اقامت در جزیره مالدیو نیازی به نگرانی نیست چرا که می توانید به راحتی محلی مناسب با قیمت خوب برای اقامتتان پیدا کنید. اگر خواستید در اقامتگاه های ساحلی اقامت داشته باشید خوب به طبع کمی هزینه های بالاتر می رود. اقامت در هاستل های هزینه کمتری دارد اما نمی توانید آن انتظاراتی که از هتل های خوب شهر دارید نیز از آن ها هم داشته باشید.

گفتنی است که آژانس مسافرتی وبلاگ کاتالوگ در بیشتر نقاط جهان دارای امکان رزرو هتل است و بعلاوه شما می توانید قبل از رزرو با مشاوران این مجموعه که به طور 24 ساعته آماده ارائه مشاوره هستند جهت انتخاب هتل مورد نظرتان مشورت نمایید. در ادامه راهنمای سفر به مالدیو همراه ما باشید.

هتل های پیشنهادی در شهر مالدیو

  • هتل سنتارا راس فوشی مالدیو | Centara Ras Fushi Resort & Spa Maldives

هتل 5 ستاره پیشنهادی در راهنمای سفر به مالدیو سنتارا راس فوشی است که می توان گفت یکی از برترین ها برای زوج های جوان است. این هتل تنها 20 کیلومتر از فرودگاه شهر فاصله دارد و از چشم مقدار فوق العاده ای بهره می برد. 140 اتاق مجهز در این هتل وجود دارد و شما می توانید با پای برهنه از هتل بیرون بیایید و بر روی ماسه های سفید رنگ قدم بزنید. از جمله امکانات این هتل نیز عبارت از استخر، اسپا، سالن بدن سازی، اتاق کسب و کار، صبحانه، پارکینگ و … می شود.

شماره تلفن: 09606643880

وب سایت: www.centarahotelsresorts.com

آدرس: Unnamed Road، Maldives

  • هتل جین ماله | Hotel Jen Male

دیگر هتل پیشنهادی در راهنمای سفر به مالدیو، هتل 4 ستاره جین ماله است که در شهر ماله مرکز کشور مالدیو نیز قرار گرفته است و بی شک یکی از برترین انتخاب ها برای اقامت خانوادگی می باشد. از جمله امکانات این هتل می توان به سالن بدنسازی، اسپا، صبحانه، سرویس حمل و نقل فرودگاهی، اینترنت رایگان و خشک شویی اشاره نمود.

شماره تلفن: 09603300888

وب سایت: www.hoteljen.com

آدرس: Nasreen Goalhi، Male، Maldives

هزینه خورد و خوراک در مالدیو

از آنجائیکه مالدیو با جهان آب ارتباط نزدیکی دارد خوشمزه ترین غذاهای دریایی را در اینجا امتحان خواهید کرد. می توانید به سراغ رستوران های بومی و بین اللمللی بروید و غذاهای مختلفی را سفارش دهید. در غذاهای بومی مالدیو، برنج های محلی با ترکیبی از سبزیجات و گوشت های مختلف دیده می شود.

در ادامه راهنمای سفر به مالدیو به حدودی از قیمت غذا در این کشور بر اساس سایت Numbeo اشاره خواهیم کرد.

برای یک وعده غذا در یک رستوران مقرون به صرفه قیمت باید هزینه 72 روفیه را بپردازید.

برای صرف یک وعده غذای دونفره در یک رستوران میانه باید 416 روفیه پرداخت کنید.

قیمت منوهای مک دونالد در مالدیو به نسبت مقرون به صرفه تر است و مبلغ 150 روفیه می باشد.

برای تهیه آب معدنی 4 روفیه و اگر بخواهید یک فنجان قهوه میل کنید باید بابت آن 40 روفیه بپردازید.

رستوران های پیشنهادی در مالدیو

  • رستوران سالا تایی | Sala Thai Restaurant

رستوران پیشنهادی در راهنمای سفر به مالدیو، رستوران سالاتایی است که در آن می توانید انواع غذاهای تایلندی و آسیایی را میل کنید و سطح قیمت های آن نیز میانه است. ساعت کاری این رستوران همه روزه از 12 ظهر تا 11 شب است. گفتنی است که فضای داخلی این رستوران هم نیز کاملا شبیه به رستوران های تایلند است.

آدرس: Buruneege Hithaffinivaa Magu، Malé، Maldives

  • رستوران Belle Amie Bistro

رستورانی تقریبا بین المللی در شهر ماله مرکز جزیره مادیو وجود دارد که در آن می توانید انواع غذاهای چینی، هندی، اروپایی، سریلانکایی، بین المللی، آسیایی، گیاهی و رژیمی را سرو کنید. ساعت کاری این رستوران از 7 صبح تا 11 شب است و سطح قیمت آن نیز در حد میانه است.

آدرس: Kenery Magu، Male، Maldives

هزینه حمل و نقل در مالدیو

هزینه بلیط تک سفره 10 روفیه

هزینه بلیط ماهانه حمل و نقل 800 روفیه

هزینه تاکسی زمانی درون آن می نشینید 25 روفیه و به ازای هر یک کیلومتر 40 روفیه به مبلغ اضافه می شود. اگر بخواهید تاکسی منتظر شما بماند 100 روفیه باید پرداخت نمایید.

هزینه یک لیتر بنزین در این شهر 3 روفیه

جاذبه های گردشگری در مالدیو

  • موزه ملی ماله | National Museum

از جمله مهمترین مقاصد گردشگری که در شهر ماله در جزیره مالدیو وجود دارد موزه ملی است که در پارک سلطان نیز واقع شده است. این موزه مجموعه ای ارزشمند از اشیای قیمتی و عتیقه ها را داراست که در آن تاریخ و فرهنگ این جزیره نمایان است. تاریخ گشایش این موزه 19 نوامبر 1952 است.

آدرس: Lily Magu، Male، Maldives

  • ساحل فولاهادهو | Fulhadhoo Beach

این ساحل در جزیره ای با همین نام واقع شده و تا آنجا به وسیله قایق های پرسرعت تقریبا 2 ساعت از ماله راه است. این ساحل تقریبا خالی از سکنه است و تنها 250 نفر در روستایی در بخش شرقی جزیره زندگی می نمایند. شما با تماشا این ساحل واقعا فکر می کنید که به بهشتی رسیده اید که کسی تا به حال پایش را آنجا نگذاشته است. سواحل سفید بی نظیر، درختان نخل و تالاب هایی با آب فیروزه ای و شفاف، میزبان شما در این ساحل خواهند بود.

  • ساحل مادهو | Maadhoo Beach

ساحل مادهو در جزیره کودو فینولهو (Kuda Finolhu) در جنوب جزیره مرجانی ماله واقع شده و یک جزیره خالی از سکنه است. تورهای یک روزه ای به این راستا برگزار می شود که در آن می توانید یک پیک نیک متفاوت در این ساحل داشته باشید، در سواحل شن سفید قدم بزنید و از تماشای آب های کریستالی جزیره لذت ببرید. راستاهای پیاده روی جالبی در این منطقه وجود دارد که شما را به ماجراجویی در جزیره می برند.

  • ساحل آرتیفیشال | Artificial Beach

مالدیو ساحل های بسیار زیادی دارد که طبیعتا به علت جزایر متعدد آن است. این ساحل یک ساحل مصنوعی در ماله است که ساکنین و گردشگر ها برای شنا و قدم زدن به آن جا می فرایند. البته علت اصلی محبوبیت این ساحل، بازی ها و تفریحات آبی هست که می شود در آن انجام داد.

آدرس: Boduthakurufaanu Magu، Male، Maldives

  • صخره های مرجانی Banana Reef

غرب جزیره Farukolhufushi در آب سنگ ماله شمالی، جایی است که غواصان و شناگران می توانند از تماشای صخره های مرجانی موسوم به صخره موز لذت ببرند. علت این نام گذاری این است که این صخره ها به شکل موز، تشکیل شده اند. این مکان هم برای غواصان مبتدی و هم برای حرفه ای ها ایده آل است؛ غارها، صخره های تاقی شکل و مرجان های نرم دارد. در مرکز این صخره، یک صخره تاقی شکل بزرگ وجود دارد که بر اثر جریان های اقیانوس تشکیل شده است. در این محدوده، انواع آبزیان تماشای و رنگارنگ زندگی می نمایند. این صخره مرجانی، یک منطقه محافظت شده دریایی است.

  • بندرگاه آتول | Atoll Transfer

با توجه به جغرافیای خاص مالدیو و اینکه جزیره های خیلی کمی از آن با راه خشکی با هم در ارتباط هستند، برای گشت و گذار باید از قایق و کشتی استفاد کنید. شما در این بندرگاه می توانید کشتی و قایق تفریحی شوار شید و به گشت و گذار در اطراف و شهر مالدیو بپردازید. البته خیلی براتون جالب می شود که آن جا غواصی هم بکنید پس این موقعیت را از دست ندهید.

آدرس: Shaheedh Kudanevi Thuththu Maniku Hingun، Male، Maldives

  • مسجد آدینه بزرگ | Grand Friday Mosque

مسجد آدینه بزرگ یا گرند فرایدی در مرکز اسلامی ماله واقع شده است. می توان گفت که این مورد از جاذبه های ماله بزرگ ترین مسجد مالدیو و شاید در جنوب آسیا می باشد و فضای آن به قدری بزرگ است که تا 5 هزار نفر را در خود جای می دهد. این مسجد با ساختاری ساده و در عین حال مدرن، به وسیله مأمون عبدالقیوم، رییس جمهور مالدیو، در سال 1984 افتتاح شد.

آدرس: Medhuziyaarai Magu، Male، Maldives

خرید در مالدیو

یکی از قسمت های مجذوب کننده هر سفر بخش خرید آن است. پیشنهاد می کنیم در ماله مرکز مالدیو به گشت و گذار در بازارهای محلی آن بروید. جایی که انواع متنوعی از جنس های کشورهای تایلند، چین و هند را می توانید پیدا و بخرید. در بازارهای محلی مالدیو انواع ماهی ها و خوراکی ها خوشمزه، ادویه، وسایل تزئینی، اجناس چوبی، پارچه، عطرهای هندی و … به فروش می رسند.

مراکز خرید در مالدیو

  • بازار محلی ماله | Male Local Market

آدرس: Haveeree Hingun، Male، Maldives

  • بازار ماهی ماله | Male Fish Market

آدرس: Fish Market، Boduthakurufaanu Magu، Male، Maldives

بایدها و نبایدها در جزیره مالدیو

  • جشن های اسلامی زیادی در شهر ماله در مالدیو برگزار می شود و هر کدام برای خود شرایط خاصی دارند. در تاریخ 26جولای هم جشنی با نام روز استقلال مالدیو نیز برگزار می شود.
  • مقدار جرم و جنایت در این کشور به نسبت کم است اما اختیاط شرط عقل است.
  • برای سفر به مالدیو نیازی به ویزا ندارید و می توانید به راحتی به این جزیره سفر کنید.
منبع: الی گشت

به "راهنمای سفر به مالدیو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهنمای سفر به مالدیو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید