آموزش های کاربردی برای نجات جان خود در موقعیتهای خطرناک

به گزارش وبلاگ کاتالوگ، در مطلب زیر به بعضی از موقعیت های اضطراری و نحوه نجات خود از آن ها خواهیم پرداخت.

آموزش های کاربردی برای نجات جان خود در موقعیتهای خطرناک

به گزارش گروه حوادث وبلاگ کاتالوگ، بعضی افراد هستند که با وجود هشدار های متعدد هم ممکن است تصور نمایند هرگز هیچ اتفاق ناگواری برای آن ها نخواهد افتاد اما این طرز فکر ما را آسیب پذیر می نماید و باعث می گردد آمادگی لازم برای موقعیت های خطرناک را نداشته باشیم.

درست است که موقعیت های اضطراری به ندرت رخ می دهند، اما باز هم باید یاد بگیریم که چطور واکنش مناسبی داشته باشیم تا شانس نجات خود را بالا ببریم.

در ادامه به بعضی از این موقعیت های اضطراری و نحوه نجات خود در آن ها خواهیم پرداخت.

آویزان شدن خودرو از لبه صخره

1- هیچ حرکت سریعی نباید انجام دهید مگر اینکه ماشین تان در حال سقوط باشد. بهتر است یک نفس عمیق بکشید و نقشه ای برای خروج از ماشین بچینید.

2- به آرامی حرکت کنید تا تعادل ماشین بر هم نخورد. اگر افراد دیگری هم در ماشین هستند، هر کدام باید از سمت مخالف خود از ماشین خارج شوید.

3- اگر پایتان را روی ترمز گذاشته بودید، آن را همانطور روی پدال نگه دارید. در این لحظه تنها چیزی که ممکن است جلوی سقوط تان را بگیرد ترمز ماشین تان است.

4- اگر جلوی ماشین تان آویزان شده، از عقب ماشین خارج شوید. جایگاه خود را به آرامی پایین آورید. تعادل را حفظ کنید. حالا به آرامی به سمت جایگاه عقبی ماشین بخزید. در عقب را باز کنید و خود را از ماشین بیرون بکشید.

5- همه پنجره های ماشین را باز کنید تا راه بیشتری برای خروج باشد، با این کار همه سرنشینان خودرو می توانند همزمان از ماشین خارج شوند. قفل همه در ها را باز کنید.

6- اگر نوزاد یا بچه کوچکی در ماشین دارید، تا زمانی که یک فرد بزرگسال از ماشین خارج نشده و بچه را به دست او نرسانده اید، صبر کنید.

گرفتار شدن در جریان تند رودخانه

1- به شکل مورب به سمت ساحل رودخانه شنا کنید. سعی نکنید مستقیم به سمت ساحل شنا کنید. این کار انرژی خیلی زیادی از شما می گیرد. باید با یک زاویه 45 درجه به طرف ساحل شنا کنید.

2- سعی نکنید خلاف جریان آب رودخانه شنا کنید.

3- به پشت روی آب شناور بمانید طوری که پاهایتان به سمت پایین رودخانه باشد. سرتان باید به سمت بالای رودخانه باشد تا صدمه نبیند. وقتی به جای آرام تری رسیدید، بچرخید و به شکل مورب به سمت ساحل شنا کنید.

گم شدن در جنگل

1- اگر در جنگل گم شدید، از این تکنیک بهره ببرید: توقف کنید، فکر کنید، مشاهده کنید و برنامه ریزی کنید.

2- سعی کنید متوجه شوید که از کجا آمدید.

3- یک جهت ثابت را ادامه دهید. در جهت یادداشت هایی از خود به جای بگذارید و در آن ها بنویسید که به کجا می روید و چه ساعتی از روز است.

4- اگر حضورتان طولانی شد یک سرپناه برای خود درست کنید. یک شاخه بلند و نسبتاً صاف پیدا کنید و سر آن را به یک درخت تکیه دهید. حالا با یک زاویه 45 درجه، چند شاخه کوتاه تر، از طول روی شاخه بلند اصلی بگذارید. روی شاخه ها را با برگ بپوشانید.

حمله گرگ

1- از دویدن خودداری و مطیع و تسلیم رفتار کنید. اگر بدوید گرگ برحسب غریزه دنبال تان خواهد نمود.

2- از تماس چشمی با گرگ خودداری کنید، چون ممکن است آن را تعبیر به مبارزه طلبی کند. سرتان را پایین نگه دارید.

3- اگر دیدید که گرگ به طرف تان می آید، دست تان را بالای سرتان ببرید و سعی کنید خود را برتر و مسلط نشان دهید. آغاز کنید به دست زدن و فریاد کشیدن. گرگ شاید نترسد، اما این کار فرصت بیشتری برای فرار به شما می دهد.

4- وقتی گرگ آغاز به نزدیک شدن کرد، به آرامی عقب عقب بروید. خونسردی و تعادل خود را حفظ کنید. سرتان را برنگردانید.

5- از یک درخت بالا بروید، اما چشم از گرگ برندارید.

6- اگر گرگ به شما حمله برد بدن تان را جمع کنید.

7- به طرف صورت گرگ سنگ و چوب پرت کنید. این کار ممکن است حیوان را نسبت به مقابله با شما دودل کند و از آنجا دور گردد.

8- اگر چند نفر بودید، دور هم حلقه بزنید تا موقعیت را از زوایای مختلف تحت نظر داشته باشید.

منبع: روزیاتو

منبع: جام جم آنلاین

به "آموزش های کاربردی برای نجات جان خود در موقعیتهای خطرناک" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آموزش های کاربردی برای نجات جان خود در موقعیتهای خطرناک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید