اتصال دسته PS5 به گوشی؛ تجربه حرفه ای تر بازی های موبایلی

به گزارش وبلاگ کاتالوگ، به لطف ارتباط بلوتوثی می توان دسته PS5 را به گوشی متصل کرد. در ادامه به شما آموزش می دهیم که اتصال دسته PS5 به گوشی اندروید و iOS به چه ترتیبی انجام می گردد.

اتصال دسته PS5 به گوشی؛ تجربه حرفه ای تر بازی های موبایلی

اتصال دسته PS5 به گوشی می تواند تجربه بازی های ویدیویی روی موبایل را به طرز شگفت انگیزی بهتر سازد؛ به خصوص زمانی که از قابلیت Remote Play بهره ببرید. اگر شما قصد اتصال دسته PS5 به گوشی را دارید، در این مقاله خیلی سریع به شما اطلاعات مورد احتیاج را ارائه خواهیم کرد. بعلاوه به سوالات پر تکرار پاسخ می دهیم.

کدام گوشی های هوشمند با دسته PS5 سازگار هستند؟

به منظور اتصال دسته PS5 به گوشی باید دستگاه مورد نظر حداقل دارای اندروید 12 به بالا و iOS 14.5 به بالا باشد. این گزاره ای است که در وب سایت رسمی پلی استیشن منتشر شده است. با این حال، ما پیروز شده ایم متد موجود در این مقاله را روی اندروید 11 هم تست کنیم.

در هر صورت تمام دستگاه های اندرویدی با کنترلر دوال سنس پلی استیشن 5 سازگار نیستند. بنابراین، پیشنهاد می کنیم برای یک تجربه بی نقص، حتما پیشنهاد وب سایت رسمی پلی استیشن را دنبال کنید. شما می توانید اطلاعات مربوط به دستگاه خود را در بخش About Phone در تنظیمات دستگاه پیدا کنید. با تمام این تفاسیر، شما می توانید با دنبال کردن مراحل زیر، اتصال دسته PS5 به گوشی را انجام دهید.

نحوه اتصال دسته PS5 به گوشی اندروید

شما می توانید دسته دوال سنس خود را به یک گوشی اندروید با سیستم عامل اندروید 12 به بالا به راحتی متصل کنید. برای این که متوجه شوید چه نسخه از سیستم عامل روی گوشی نصب شده، به بخش تنظیمات دستگاه رفته و سپس به سمت پایین اسکرول نموده تا به About Phone برسید. در این بخش، Software information را انتخاب کنید. در اینجا شما می توانید نسخه اندروید که در حال حاضر روی گوشی نصب شده را پیدا نموده و در صورت احتیاج آپدیت کنید.

برای آغاز اتصال دسته PS5 به گوشی اندروید ابتدا به Settings رفته و سپس Connections را انتخاب کنید. مطمئن شوید دکمه مربوط به Bluetooth روشن باشد و سپس روی Bluetooth tab ضربه زده تا یک منو باز گردد.

به کنترلر دقت کنید و مطمئن شوید که کنترلر خاموش است. اگر دسته روشن باشد، دکمه PS را برای تقریبا هفت ثانیه یا تا زمانی که چراغ کنترل خاموش گردد نگه دارید.

با نگه داشتن همزمان دکمه های Create و PS کنترلر خود را در حالت جفت سازی قرار دهید. تقریبا سه ثانیه طول می کشد تا چراغ کنترلر شما آغاز به چشمک زدن کند تا نشان دهد در حالت جفت شدن قرار گرفته است. اگر هم آگاه نیستید که دکمه Create دوال سنس کجاست، دکمه بیضی کوچک در سمت چپ صفحه لمسی دسته را Create می نامند.

حالا که کنترلر در حال جست وجوی دستگاه بلوتوثی برای اتصال است، گوشی خود را آنالیز کنید. اگر دستگاه شما با دوال سنس سازگار باشد، شما می توانید در بخش Available Devices گزینه مربوط به DualSense Wireless Controller را پیدا کنید.

خیلی ساده DualSense Wireless Controller را انتخاب و سپس روی Pair ضربه زده تا اتصال با پیروزیت انجام گردد. به محض این که درست متصل شده باشید، می توانید DualSense Wireless Controller را در بخش زیر Paired devices ببینید.

بعلاوه نور در حال فلش اطراف صفحه لمسی دسته PS5 هم به حالت ثابت در می آید.

نحوه اتصال دسته PS5 به گوشی آیفون

اتصال دوال سنس به دستگاه iOS روند مشابهی در مقایسه با دستگاه اندروید دارد اما شما تنها می توانید دسته PS5 را به گوشی که iOS 14.5 به بالاتر باشد متصل کنید. شما می توانید نسخه دستگاه را از طریق بخش General Settings و رفتن به بخش About آنالیز کنید. نسخه سیستم عامل در سربرگ iOS Version قابل مشاهده خواهد بود.

اگر سیستم عامل دستگاه شما با دسته دوال سنس سازگار باشد، از گوشه بالا و سمت چپ روی General ضربه زده تا به Settings برگشته و سپس Bluetooth را انتخاب کنید. مطمئن شوید که دکمه مربوطه روشن باشد و از آن سو، دسته پلی استیشن هم در حالت جفت شدن قرار داشته باشد.

به سمت پایین اسکرول نموده و Other Devices را پیدا کنید و صبر کنید تا گزینه DualSense Wireless Controller را ببینید.

به محض انجام این کار، گوشی شما به کنترلر متصل شده است. اتصال کنترلر دوال سنس به مک و سایر دستگاه های اپل هم امکان پذیر است اما اتصال دسته PS5 به آیفون تا به امروز یکی از امن ترین روش ها محسوب می گردد.

نحوه اتصال مجدد دسته دوال سنس به پلی استیشن 5

قطع به یقین قصد ندارید تا از دوال سنس تا ابد با موبایل بهره ببرید و بالاخره تصمیم می گیرید کنترلر را به پلی استیشن مجدد متصل کنید. خوشبختانه این روند ساده بوده و در عرض چند دقیقه می توان این کار را انجام داد.

ابتدا پلی استیشن 5 را روشن کنید. شما می توانید به صورت دستی از طریق کابل USB-A به USB-C کنترلر را مجدد متصل کنید. البته دقت کنید که بخش USB-A کابل در داخل کنسول و کانکتور USB-C هم در جایگاه مربوطه روی دسته پلی استیشن قرار بگیرد. کنترلر در این حالت به طور اتوماتیک به کنسول متصل می گردد.

اگر برای کنسول خود دو دسته تهیه نموده اید و یکی از دسته ها به کنسول متصل است، شما می توانید به صورت بی سیم با اتصال بلوتوث سایر دسته ها را مجدد به کنسول وصل کنید.

در وضعیتی که دوال سنسِ اول در دست هایتان قرار گرفته است، به بخش Settings روی کنسول رفته و سپس به بخش Accessories بروید. گزینه Bluetooth Accessories را از سربرگ General باز نموده و سپس مجدد کنترلر را با نگه داشتن دکمه های Create و PS در حالت جفت شدن قرار دهید. به محض ظاهر شدن کنترلر دوم، آن را برای اتصال مجدد به پلی استیشن 5 انتخاب کنید.

بهره برداری از کنترل های صفحه لمسی روی یک بازی موبایل شاید سخت و سخت باشد و شستتان کل صفحه نمایش موبایل را احاطه کند. با این حال استفاده از هر کنترلر بلوتوثی می تواند تجربه بازی های موبایلی را بهتر کند. با تمام این تفاسیر، از آنجایی که دسته PS5 یکی از برترین کنترلرهای بی سیم در سطح بازار محسوب می گردد، رسما در یک سطح دیگری به بازی خواهید پرداخت.

منبع: makeuseof

منبع: دیجیکالا مگ

به "اتصال دسته PS5 به گوشی؛ تجربه حرفه ای تر بازی های موبایلی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اتصال دسته PS5 به گوشی؛ تجربه حرفه ای تر بازی های موبایلی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید