اجرای طرح ملی آموزش محیط زیست در مدارس؛ طرح محیط یار اجرا می گردد

به گزارش وبلاگ کاتالوگ، تهران (پانا) - مدیرکل دفتر مشارکت های مردمی و مسئولیت اجتماعی سازمان حفاظت محیط زیست ضمن بیان اینکه طرح ملی آموزش محیط زیست در مدارس دنبال می گردد، گفت اجرای طرح محیط یار نیز در تمام مدارس حاشیه منطقه ها حفاظت شده در دستور کار است.

اجرای طرح ملی آموزش محیط زیست در مدارس؛ طرح محیط یار اجرا می گردد

سید ابوالقاسم موسوی در گفت وگو با پانا درباره ارائه آموزش های رسمی محیط زیست به دانش آموزان اظهار کرد: علاوه بر اینکه در بحث آموزشِ رسمی کارکنان، اقداماتی در معاونت آموزش صورت می گیرد برای دوره پیش دبستانی و برای مربیان نیز محتوا فراوری می گردد و آموزش ها به صورت رسمی از مقطع دبستان تا پایه یازدهم که کتاب انسان و محیط زیست است، دنبال می گردد و محتوای فراوری شده هم به طور مداوم مورد بازنگری قرار می گیرد.

مدیرکل دفتر مشارکت های مردمی و مسئولیت اجتماعی سازمان حفاظت محیط زیست اضافه کرد: طرح ملی آموزش محیط زیست در مدارس دنبال می گردد که یک اقدام ملی است و در آن مدل مفهومی آموزش دنبال می گردد. در واقع در این طرح در پی این هستیم که اگر معلم ریاضی هم می خواهد درباره اعداد و ارقام صحبت کند، مثال های محیط زیستی را در محتوای خود به دانش آموز ارائه دهد.

این مقام مسئول در سازمان حفاظت محیط زیست توضیح داد: کاری که در حوزه مشارکت های مردمی باید دنبال گردد و تاثیرگذار خواهد بود، کارهای میدانی است. شاید در بعضی دانش آموزان علاقه مندی به مطالعه کتاب وجود نداشته باشد اما برای اینکه این آموزش ها رسمی گردد، بهتر است که دانش آموزان در طبیعت هم آموزش ها را دنبال نمایند. در این زمینه طرح محیط بان جوان طراحی شده است که دانش آموزان به یاری آموزش وپرورش در منطقه ها تحت مدیریت محیط زیست حضور داشته باشند و از نزدیک زیستگاه ها و منظره ها محیط زیست را مشاهده نمایند و در این صورت است که علاقه مند خواهند شد.

موسوی درباره راه اندازی خانه های محیط زیست نیز شرح داد: در خانه های محیط زیست که اگر راه اندازی گردد، دانش آموزان می توانند حضور داشته باشند. با این کار برای حفظ محیط زیست تلنگری به این نسل می زنیم تا در آینده که تاثیرگذاران کشور هستند مثل ما محیط زیست را تخریب ننمایند و ملاحظات محیط زیستی را لحاظ خواهند کرد.

وی با تاکید بر اینکه توجه به حوزه دانش آموزی اولویت حفاظت از محیط زیست است، گفت: در سند ارتقای فرهنگ محیط زیست نیز تکالیفی برای آموزش و پرورش نوشته شده است که در کمیته تخصصی حتما مباحث آموزش و پرورش دنبال می گردد.

مدیرکل دفتر مشارکت های مردمی و مسئولیت اجتماعی سازمان حفاظت محیط زیست اعلام کرد: طرح محیط یار در تمام مدارس حاشیه منطقه ها حفاظت شده کشور در حال اجرا است که بر این اساس، طرح یک ساعت با محیط بان در مدارس اجرا می گردد. در این طرح محیط بانان در مدارس حاضر می شوند و با دانش آموزان درباره اهمیت محیط زیست گفت وگو می نمایند و مواردی را درباره محیط بانی آموزش می بینند.

منبع: خبرگزاری پانا

به "اجرای طرح ملی آموزش محیط زیست در مدارس؛ طرح محیط یار اجرا می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اجرای طرح ملی آموزش محیط زیست در مدارس؛ طرح محیط یار اجرا می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید