اجرای 100 درصدی طرح هادی در تویسرکان

به گزارش وبلاگ کاتالوگ، خبرنگاران/همدان معاون عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با بیان اینکه شاخص طرح هادی شهرستان تویسرکان در سالیان گذشته 50 درصد بوده است،عنوان کرد: در حال حاضر شاهد اجرای صد درصدی طرح هادی در شهرستان تویسرکان هستیم.

اجرای 100 درصدی طرح هادی در تویسرکان

محمد رضا شاملو در آئین با بیان اینکه در سال های گذشته عملکرد شهرستان تویسرکان در حوزه مسکن روستایی نگران کننده بود،بیان کرد :در سال های گذشته شاهد رشد و جهش قابل توجهی در حوزه مسکن روستایی شهرستان تویسرکان هستیم.

وی با بیان اینکه شاخص طرح هادی شهرستان تویسرکان در سالیان گذشته 50درصد بوده است،بیان کرد:در حال حاضر شاهد اجرای صد درصدی طرح هادی در شهرستان تویسرکان هستیم.

وی با بیان اینکه شاخص برخودارری طرح هادی در شهرستان تویسرکان 75 درصد اعلام شده است،اذعان کرد:در حال حاضر بعضی از شهرستان های تویسرکان فاز اول ،دوم و عملیات اجرایی روستاها اجرا شده است.

معاون عمرانی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: امسال هشت هزار میلیارد تومان اعتبارات عمرانی و قیر برای بهسازی روستاهای کشور در نظر گرفته شده طرح هادی در 21 هزار روستا در کشور اجرا شده است.

شاملو با بیان اینکه شاخص مقاوم سازی مسکن روستاهای کشور از 7درصد به 50 درصد رسیده است،یاد آور شد :در این راستا دادن تسهیلات بانکی کمکی شایان به مقاوم سازی روستاها نموده 50 درصد رسیده است، یاد آور شد :در این راستا دادن تسهیلات بانکی کمکی شایان به مقاوم سازی روستاها نموده است.

وی با بیان این که در امسال طرح بهسازی در سه هزار و 500 روستا در کشور اجرا می گردد، اضافه کرد: در حال حاضر چهارهزار و 700 پروژه بهسازی روستایی در کشور در دست اقدام واقع شده است که پراکنندگی و صعب الاعبور بودن این روستاها باعث ایجاد مشکلاتی برای اجرای این پروژه ها شده است.

عمرانی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با بیان این که برای اجرای فاز دوم بهسازی روستاها محور مشارکت خودم مردم هستند، یادآوری کرد:ضروری است که مردم روستا نسبت به زیبا سازی ،فضا سبز ونظافت روستای خود اهتمام ورزند.

جرای صددرصدی طرح هادی در شهرستان تویسرکان

مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان همدان با بیان اینکه از مجموع 921 ر وستای بالای 20خانوار استان همدان طرح هادی در 776روستا اجرا شده است،مطرح نمود: در حال حاضر شاخص هادی در استان همدان به 84درصد است.

حسن ظفری با بیان از اینکه در تمام 95 روستا بالای 20خانوار شهرستان تویسرکان طرح هادی اجرا شده است،مطرح نمود: تا به امروز فاز اول بهسازی ونوسازی 72روستای شهرستان تویسرکان اجرا شده است.

وی شاخص بهسازی روستایی شهرستان تویسرکان را 75درصد خاطرنشان کرد،واضافه کرد: در سال های اخیر شاهد جهش قابل ملاحضه ای در شاخص بهسازی روستایی شهرستان تویسرکان بودیم.

مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان همدان از مجموعه 165 هزار واحد مسکن روستایی در استان همدان بالغ بر 112 هزار واحد از تسهیلات بهسازی ونوسازی مسکن روستایی بهره مند شدند،مطرح نمود: در شهرستان تویسرکان از مجموع 13هزار و 700مسکن روستایی 7هزار و 100 متقاضی پیروز اخذ تسهیلات عملیات بهسازی ونوسازی روستایی شدند.

ظفری با اشاره به عملکرد بسیار خوب استان همدان در بحث صدور سند مالیکت ،مطرح نمود: از مجموع 185هزار واحد مسکونی که در سطح روستاهای استان شناسائی شده است بالغ بر 152هزار جلد سند مالیکت صادر شده است .

وی شاخص سند مالیکت در استان همدان را 92درصد خاطرنشان کرد و گفت: 92درصد خاطرنشان کرد و گفت: 8درصدی که سند مالیکت آنها صادر نشده است مربوط به اماکن متروکه،رها شده و وقف شده است.

وی با بیان اینکه تا به امروز در شهرستان تویسرکان 14هزار و سیصد سند مالکیت روستایی صادر شده است، اظهار کرد: تا به امروز 52واحد آغاز به عملیات مقاوم سازی و50واحد انتها کار دریافت نموده اند و درصد مقاوم سازی این روستا 46درصد اعلام شده است.

وی بیان اینکه شهرستان تویسرکان پیشتاز در صدور سند مالکیت است،اذعان کرد: عملکرد خوب این شهرستان در بحث سند مالکیت سبب شده که رتبه بالاتری از استان داشته باشد.

لزوم توجه به تخصیص بودجه شهرستان تویسرکان

نماینده مردم تویسرکان با بیان اینکه اقدامات بنیاد مسکن انقلاب اسلامی نماد کارهای ارزشمند انقلاب اسلامی است،مطرح نمود: توجه به تمام روستاها ومحروم ترین مردم هدف انقلاب است که خوشبختانه محقق شده است.

محمد مفتح با بیان اجرای طرح هادی یا اعتبار بالغ بر 960میلیون تومان ازمحل اعتبارات ملی و استانی در روستای مالیچه رقم خورد ،اظهار کرد: متاسفانه در حوزه های طرح هادی ،نوسازی ،مقاوم سازی از میانگین استان عقب هستیم.

وی با تاکید بر اینکه ضروری است توجه ویژه ای تخصیص بودجه در شهرستان تویسرکان گردد،مطرح نمود:در نظر داریم که در شاخص های محتلف روستایی پیشتاز باشیم.

شایان ذکر است به طور همزمان فاز اول بهسازی روستاهای مالیچه ،سید الشهاب ولامیان به بهره برداری رسید.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "اجرای 100 درصدی طرح هادی در تویسرکان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اجرای 100 درصدی طرح هادی در تویسرکان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید