مسیر مالی همدان باید به سمت گردشگری سوق پیدا کند

به گزارش وبلاگ کاتالوگ، ایسنا/ براساس آخرین خبرهای بدست رسیده، مسیر مالی همدان باید به سمت گردشگری سوق پیدا کند.

مسیر مالی همدان باید به سمت گردشگری سوق پیدا کند

علیرضا قاسمی فرزاد در حاشیه ملاقات از غرفه استان همدان در هفدهمین نمایشگاه بین المللی جهانگردی و صنایع وابسته تهران با اشاره به حضور پررنگ و با کیفیت استان همدان در نمایشگاه سال جاری بیان نمود: پیگیری و برنامه ریزی برای حضور قدرتمند در نمایشگاه از ماهها پیش در دستور کار نهاده شد و این امر محقق شد.

وی با بیان اینکه همدان با ظرفیت و پتانسیل های فراوان در حوزه جهانگردی یکی از نقاط کم نظیر در سطح کشور بوده و بیش از 1800 اثر تاریخی، طبیعی و تفریحی گواه این ادعاست، توضیح داد: همدان می تواند به عنوان مقصد جهانگردی در کشور مطرح گردد بنابراین در این راستا باید جاذبه های مرکز تاریخ و تمدن ایران به طور شایسته ای معرفی شده و زمینه حضور جهانگرد در همدان بیش از پیش فراهم آید.

قاسمی فرزاد بیان نمود: اقدامات دو سال گذشته برای پرونده ثبت جهانی هگمتانه و مرکز تاریخی همدان ستودنی بود و با پیگیری های مجدانه استان و وزارتخانه میراث فرهنگی بخش عمده ای از موانع برطرف شد و در نهایت به طور شایسته ای میزبان ارزیاب یونسکو بودیم.

وی با اشاره به اینکه منتظر جهانی شدن همدان در سال آینده هستیم، اظهار کرد: پس از ثبت جهانی باید تکمیل فرآیند کار را ادامه دهیم و همدان را در قامت جهانی در کشور و جهان مطرح کنیم.

استاندار همدان با بیان اینکه توجه به جهانگردی یکی از برنامه های عملیاتی در استان همدان است، گفت: با توجه به بحران آب کشاورزی نمی تواند محور توسعه استان باشد و تأکید می کنیم مسیر مالی باید به سمت جهانگردی سوق پیدا کند.

وی با اشاره به اینکه حضور در نمایشگاه جهانگردی تهران یکی از زمینه های جذب جهانگرد و رونق این صنعت مجذوب کننده است، گفت: جانمایی غرفه، غرفه آرایی و صرفه جویی در هزینه ها به شرط حفظ کیفیت از جمله موضوعات مورد تأکید استان بود که محقق شد.

قاسمی فرزاد با اشاره به اینکه همدان در ابتدای مسیر جهانگردی واقع شده است، بیان نمود: علاوه بر تمرکز بر جهانگردی فرهنگی و مالی باید بر حوزه فناوری اطلاعات، توجه به علم و فناوری و دانشگاه های قدرتمند نیز تمرکز داشته باشیم.

وی با اشاره به اهمیت جهانگردی سلامت در همدان ادامه داد: پزشکان حاذقی در همدان حضور دارند و باید با توسعه زیرساختهای لازم، زمینه حضور جهانگرد سلامت را در استان فراهم کنیم.

استاندار همدان با بیان اینکه جهانگرد مبلغ است و ما باید فرهنگ جهانگردپذیر بودن را در استان تقویت کنیم، یادآور شد: باید در پی جذب سرمایه گذار واقعی در همدان باشیم و در ارائه خدمات و زیرساخت ها بیش از پیش کوشش کنیم.

منبع: همگردی

به "مسیر مالی همدان باید به سمت گردشگری سوق پیدا کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مسیر مالی همدان باید به سمت گردشگری سوق پیدا کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید