اسناد راکد وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی معین تکلیف شد

به گزارش وبلاگ کاتالوگ، سوابق و پرونده های راکد وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مربوط به دوره زمانی 1374 تا 1396 ازسوی کارشناسان ارزشیابی اسناد اداره کل فراهم آوری و ارزشیابی معاونت اسناد ملی ایران مشخص تکلیف شدند.

اسناد راکد وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی معین تکلیف شد

کارشناسان ارزشیابی اسناد اداره کل فراهم آوری و ارزشیابی معاونت اسناد ملی، بر اساس اجرای قانون و مقررات اسناد ملی ایران و برای معین تکلیف اسناد راکد دستگاه ها؛ سوابق و پرونده های راکد وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی را پس از آنالیز و ارزشیابی، معین تکلیف کردند.

این اسناد راکد مربوط به مکاتبات، گزارش ها، بازرسی از واحدها و ادارات کل تابعه استان ها می گردد. بعلاوه این گزارش ها شامل حفاری و کاوش­های علمی باستان شناسی، مکاتبات مربوط به همکاری­ های بین المللی، برگزاری نمایشگاه­ های آثار باستانی در کشورها می گردد که از سوابق راکد معین تکلیف شده این وزارتخانه به شمار می روند.

بر اساس آمار ارائه شده ازسوی اداره کل فراهم آوری و ارزشیابی اسناد، حدود 176 هزار و 400 برگ از اسناد ارزشمند و آرشیوی، تفکیک و به مخازن اسناد آرشیوی معاونت اسناد ­ملی ایران منتقل شد.

بعلاوه حدود 13 هزار و 560 برگ سوابق راکد و مختومه برابر مجوزهای عمومی و اختصاصی مصوب شورای اسناد ملی ایران، فاقد ارزش و امحایی تشخیص داده شد و از چرخه اداری آن وزارتخانه خارج شد. با اقدامات انجام شده، حدود 70 متر مربع فضای بایگانی و اداری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آزاد و برای بهره برداری مجدد، در اختیار آن وزارتخانه نهاده شد.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران

به "اسناد راکد وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی معین تکلیف شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اسناد راکد وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی معین تکلیف شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید