اشیا باستانی 3هزار ساله در سقز کشف شد

به گزارش وبلاگ کاتالوگ، صلاح نصراللهی، مسئول اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سقز با اعلام این خبر، گفت: در این عملیات مشترک که توسط نیروهای یگان حفاظت میراث فرهنگی و پاسگاه انتظامی گل تپه انجام شد یک مجموعه اشیا باستانی باارزش و با قدمتی 3هزار ساله در یکی از روستاهای تابعه بخش زیویه شهرستان سقز کشف و ضبط شد.

اشیا باستانی 3هزار ساله در سقز کشف شد

او بیان نمود: این مجموعه شامل تعدادی ظروف سفالی و چند قطعه مهره و اشیا تزئینی از جنس شیشه و فلز است و به همین دلیل سه نفر متخلف شناسایی و دستگیر و برای طی مراحل قانونی به مراجع قضایی تحویل داده شدند.

مسئول اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سقز ضمن اشاره به این موضوع که حفاظت از آثار تاریخی و باستانی وظیفه آحاد جامعه است، اظهار کرد: ضروری است از مساعدت و همکاری شایسته همیاران میراث فرهنگی و فرماندهی انتظامی شهرستان و پاسگاه های تابعه آن برای مبارزه با سودجویان و غارتگران میراث فرهنگی تقدیر و تشکر کرد.

او ادامه داد: یگان حفاظت میراث فرهنگی شهرستان سقز به صورت شبانه روزی آماده دریافت گزارش های مربوط به تخلفات حوزه میراث فرهنگی بوده و از عموم مردم درخواست می گردد تا در صورت مشاهده هر مورد مشکوکی در این رابطه موضوع را به اداره شهرستان اطلاع دهند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کردستان، تمامی اشیا مکشوفه اصل بوده و دارای اصالت تاریخی و باستانی و حاصل حفاری غیرمجاز در محوطه های تاریخی و باستانی منطقه است.

منبع: گردشبان

به "اشیا باستانی 3هزار ساله در سقز کشف شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اشیا باستانی 3هزار ساله در سقز کشف شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید