اولویت فیش عمره و حج چگونه استعلام گردد؟

به گزارش وبلاگ کاتالوگ، بنابر آمار سازمان حج و زیارت، درحال حاضر نزدیک به پنج میلیون و 700 هزار نفر منتظر عمره هستند و بیش از یک میلیون نفر هم در صف حج تمتع قرار دارند، درحالی که آخرین ودیعه گذاری ها و ثبت نام ها اغلب به دهه 80 مربوط می گردد. از طرفی طولانی تر شدن مدت زمان انتظار برای عمره و حج، سبب شده است بسیاری از آخرین شرایط ودیعه و اولویت قبض های خود اطلاعی نداشته باشند.

اولویت فیش عمره و حج چگونه استعلام گردد؟

سازمان حج و زیارت به تازگی و با جدی تر شدن موضوع ازسرگیری عمره پس از هفت سال وقفه، روش استعلام گرفتن از قبض ودیعه گذاری حج تمتع و اولویت اسناد عمره را تشریح نموده است.

بر این اساس، روی سامانه USSD با شماره گیری کد دستوری #64511*4* راه اندازی شده است. ابتدا، کد دستوری #64511*4* در گوشی تلفن شماره گیری گردد. گزینه 1 ـ استعلام قبض ودیعه گذاری، نمایش داده می گردد که عدد 1 در گوشی تلفن وارد گردد.

در مرحله بعد گزینه های 1 ـ قبض ودیعه گذاری حج تمتع و 2 ـ قبض ودیعه گذاری عمره مفرده نمایش داده می گردد که باید یکی از آن ها انتخاب گردد. سپس کد ملی وارد گردد. در این مرحله شماره قبض وارد گردد. سپس شماره شعبه (براساس اسنادی که در اختیار است) وارد گردد. در آخر نتیجه استعلام نمایش داده می گردد.

سازمان حج و زیارت، روش استعلام گرفتن از اولویت و شرایط فیش های عمره و حج را درحالی اعلام نموده که هنوز شرایط، شرایط و زمان ثبت نام برای عمره آینده را تعیین ننموده و سهمیه و اولویت های حج تمتع آینده نیز ناتعیین است. این سازمان پیش تر گفته بود هیأتی را برای مذاکره و توافق نهایی درباره عمره و بعلاوه حج به عربستان اعزام نموده است.

منبع: گردشبان

به "اولویت فیش عمره و حج چگونه استعلام گردد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اولویت فیش عمره و حج چگونه استعلام گردد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید