ایده هایی برای زیبا سازی نمای ساختمان

به گزارش وبلاگ کاتالوگ، ایده هایی برای زیبا سازی نمای ساختمان شما که آن را شگفت انگیز تر از قبل خواهد کرد…!

اهمیت نمای ساختمان و تاثیرات مختلف آن بر محیط

به نقل از تیم کارشناسان نماشویی آریانما، نمای ساختمان ها را می توان ترکیبی از نیروی مهندسی و فن آوری های نوین ، تجربه های کسب شده ، علم با ارزش هنر، خلاقیت های اشخاص و استفاده از عناصر بصری و دیداری در کنار یکدیگر دانست. زمانی که طراحی و پیاده سازی نما بر پایه قوانین و اصول و هارمونی طراحی انجام شود ، علاوه بر جذب نگاه تمامی افراد با هر سلیقه ای، می تواند یک اثر ماندگار تلقی شود. به مانند لباس که معرف هویت و شخصیت ظاهری یک شخص است، ساختمان هم با نما و طراحی آن این نقش را القا می نماید.

ایده هایی برای زیبا سازی نمای ساختمان

جالب است بدانید که طبق نظر بسیاری از متخصصان ساختمان سازی، نمای هر ساختمان مهم ترین عنصر بیرونی برای عملکرد ساختمان است. این مورد در حالی است که نما یک جزء زیبا از ساختمان به شمار میرود که به تعریف زیبایی معماری منحصر به فرد ساختمان یاری می نماید ، بعلاوه نقش مهمی در عملکرد انرژی و عملکرد داخلی به لحاظ مقاومت یک ساختمان دارد.

نوع طراحی نما با ایده های خاص و مدرن نتیجه ای حیرت انگیز و غیر قابل تصور برایتان خواهد داشت…!

نما بیرونی ساختمان باید طوری طراحی گردد که نظر افراد را به سمت خود جلب کند و نشانه خانه ای گرم و مجذوب نماینده باشد. در طراحی نما ساختمان بهتر است از مصالح مقاوم و با کیفیت بهره ببرید تا در شرایط جوی گوناگون برای ساختمان مسئله ای بوجود نیاید. انواع بسیار زیادی از مواد و رنگ ها و ابزار مخصوص با قیمت کم و زیاد برای طراحی نما ساختمان وجود دارند که این مصالح برای افراد با بودجه های کم و یا زیاد مناسب می باشند. در طراحی نما برای ساختمان های مسکونی بهتر است به نمای ساختمان های اطراف خود دقت کنید و آنها را در نظر بگیرید تا نمای ساختمان شما با ساختمان های اطرافتان هماهنگی کلی و نسبی داشته باشد.

*** توجه کنید که هر میزان هزینه ای خرج طراحی نمای ساختمان مسکونی خود نمایید، به همان اندازه هم قیمت ساختمان شما بیشتر خواهد شد. به همین علت بهتر است در انتخاب طراحی نما ساختمان موضوع قیمت را با دقت و حساسیت کمتر مد نظر قرار دهید.

عنصر مهم در نمای ساختمان…خلاقیت و ایده داشتن

در صنعت ساختمان و به خصوص نمای ساختمان ، طراحی را میتوان مهم ترین عامل دانست. طراحی باید خلاقانه و به روز و مطابق سلیقه عمومی باشد. طراحی بدون خلاقیت و ایده های تازه در دنیای امروز که جلوه های بصری بسیار مورد توجه قرار گفته است، محکوم به شکست می باشد.

هیچ یک از طراحان نما نمی توانند همه کارهای خود را به یک صورت طراحی و اجرا نمایند چون این کار مورد قبول هیچ کس واقع نمی گردد. پس ایده داشتن و خلاقیت در طراحی نما در بحث ساختمان و نمای ساختمان از اهمیت فوق العاده ویژه ای برخوردار است. طراحی با استفاده از ایده های تازه می تواند نگاه مخاطب را جذب کند و او را تا لحظات طولانی ای برای مشاهده ساختمان شما سر جایش نگه دارد.

ایده هایی برای طراحی و اجرا در نمای ساختمان

ایجاد نماهای سه بعدی در نمای ساختمان با جی اف ار سی gfrc

نمای سه بعدی از ایده هایی است که اجرای آن سخت به نظر می رسد. اما در صورت اجرا شدن نمایی بسیار منحصر به فرد و خاص ایجاد میگردد که برای افراد فراموش نشدنی است. شاید یکی از راه های ایجاد این چنین نماهایی استفاده از قطعات جی اف آر سی باشد. چون این قطعات محدودیتی در فراوری طرح های خاص ندارند. قطعات جی اف ار سی هیچ گونه محدودیتی در طراحی ندارد. با استفاده از تایل ها و پنل های جی اف ار سی می توان نماهایی ایجاد کرد که منحصر به فرد باشند.

استفاده از نمای ترکیبی

ترکیب نمای کامپوزیت با جی اف آر سی gfrc نمای کامپوزیت یک نمای با قیمت مناسب است که قابلیت ایجاد نماهای خاص را دارد اما از طرفی در حال منسوخ شدن است و استفاده از آن خیلی کم شده است. می توانیم با ترکیب این متریال با جی اف آر سی gfrc که تازهترین متریال نمای ساختمان است نمایی تازه ایجاد کنیم که زیبایی خاصی هم دارد.

ترکیب جی اف آر سی gfrc با آجر بسیاری از نماهای آجری را می بینیم که با استفاده از آجر نماهای مشبک ایجاد می نمایند. چقدر عالی می گردد که به جای مشبک کردن آن آجر ها از سنگ مشبک جی اف ار سی استفاده گردد. این یک ایده بسیار خوب برای استفاده از تازهترین متریال نمای ساختمان به صورت ترکیبی می باشد.

استفاده از نقاشی در نمای ساختمان

نقاشی معمولی کشیدن نقاشی ساده در نما بیشتر برای ساختمان هایی مانند مهدکودک ها و یا مدارس ابتدایی می تواند ایده بسیار مناسبی باشد که در بعضی ساختمان ها نیز مشاهده می کنیم.

نقاشی سه بعدی استفاده از نقاشی سه بعدی در نما دیگر مختص به ساختمان های بچگانه نمی باشد بلکه با ایجاد نقاشی های سه بعدی زیبا، نمایی بسیار منحصر به فرد ایجاد کنیم که همه را به خود جذب می نماید و در فکر افراد باقی می ماند. این ایده می تواند برای ساختمان های خاص به خصوص در نظر گرفته شده و اجرا گردد.

موضوع مهم…پاک و تمیز نگه داشتن نما بعد عاملی موثر در افزایش زیبایی

پس از اینکه نمای ساختمان اجرا شد و پروژه به اتمام رسید، نوبت به آلودگی ها می رسد که زیبایی ساختمان را به مخاطره بیاندازند. آلودگی هوا، تغییرات دمایی، نوسانات آب و هوا، دود ماشین ها و موارد دیگر باعث می شوند تا نمای ساختمان دچار آلودگی گردد. راهکار و چاره درمان برای این کار نماشویی نمای ساختمان با قیمت مناسب و البته کیفیت بالا می باشد.

همانطور که می دانید، با یک بار انجام دادن نماشویی مشکل آلودگی حل نمی گردد. خصوصا در شهر های بزرگ و پر جمعیت این موضوع اهمیت بیشتری پیدا می نماید. شستشوی نمای ساختمان در تهران و کرج نسبت به شهر های کم جمعیت قطعا مورد توجه تر است و باید برای آن برنامه ریزی کرد.

و در پایان…چند توصیه و تذکر جهت اهمیت دادن شما به نمای ساختمان

وجود زیبایی در طراحی نما در ساختمان خود را جدی بگیرید. با طراحان خوش ذوق کار کنید. آنها می دانند چگونه نمای ساختمان شما را خاص طراحی نمایند. نگران هزینه ها نباشید. هزینه طراحی نما که از طریق شرکت های تخصصی انجام گردد خیلی با طراحان تازه کار فرقی نمی نماید. پس به تازه کار ها و کاربلد ها هم فرصت دهید… توجه داشته باشید که تمامی نگاه ها برای اولین بار قبل از افراد و ساکنین داخل ساختمان به نمای ساختمان شما می افتد و از این حس جایگاه ویژه ای دارد.

منبع: اتاق

به "ایده هایی برای زیبا سازی نمای ساختمان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایده هایی برای زیبا سازی نمای ساختمان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید