با این نکات کلیدی، رزرو هتل مقرون به صرفه کار سختی نیست!

به گزارش وبلاگ کاتالوگ، سفر یکی از دلچسب ترین تغییراتی است که هر کسی می تواند در زندگی تجربه کند. وقتی تصمیم به سفر دارید، در واقع تصمیم به تغییر گرفته اید؛ تغییری که با تجربه و لذت همراه است. اما این تغییر و تجربه، هزینه هایی نیز دارد که با کمی دقت، می توانید هزینه های خود را کاهش دهید. با رزرو هتل مقرون به صرفه یا خرید بلیط مقرون به صرفه می توانید تا مقدار قابل توجهی هزینه های خود را کمتر کنید. در ادامه این مطلب، با مجله گردشگری خبرنگاران همراه شوید تا راهکارهای ساده ای برای رزرو هتل مقرون به صرفه به شما معرفی کنیم.

با این نکات کلیدی، رزرو هتل مقرون به صرفه کار سختی نیست!

نکاتی برای رزرو هتل مقرون به صرفه که قبل از سفر باید بدانید

توجه داشته باشید که معیارهای هر فردی در مورد یک سفر خوب با دیگری فرق دارد. ممکن است شما ترجیح دهید در یک هتل درجه یک اقامت کنید، اما فرد دیگری یک اقامتگاه بومگردی را برای اقامت مناسب تر بداند. بنابراین بخشی از نکات مربوط به رزرو هتل مقرون به صرفه به شما و ترجیح های شما بستگی دارد. اما در ادامه نکاتی را به صورت عمومی ارائه می دهیم.

1- در Low season سفر کنید

High season و Low season دو اصطلاح است که در حوزه توریستی به زمان های اوج و افت مسافرت اطلاق می گردد. هر شهر و مقصدی، بسته به جاذبه ها، آب و هوا و مواردی از این دست، در برهه ای از زمان، توریستان بیشتری دارد. برای مثال فصل گلاب گیری کاشان که از اواخر فروردین تا اواخر خرداد را می توان نمونه ای از High season نام برد. یا در سفرهای خارجی، دبی یک مقصد مقرون به صرفه در فصل تابستان با توجه به آب و هوای گرم آن به شمار می رود.

در این زمان ها، به علت بالا بودن تقاضا برای سفر و حجم بالای مسافر، قیمت هتل ها، تور ها، بلیط هواپیما و خدمات شهری افزایش دارد، چراکه بیشتر سفرها از ماه ها قبل رزرو شده و پیدا کردن بلیط و هتل با قیمت مناسب کار سختی است. بنابراین یکی از ساده ترین نکاتی که برای رزرو هتل مقرون به صرفه می توانیم به شما گوشزد کنیم، سفر در Low season است.

در فصل ها و یا ماه هایی که تعداد توریستان یک شهر کاهش پیدا می نماید، هتل ها با ارائه تخفیف ها و پیشنهاد های مجذوب نماینده سعی در جذب توریست دارند. این موضوع شامل هزینه بلیط و سایر هزینه ها نیز می گردد، بنابراین در این مواقع می توانید هتل ها را مقرون به صرفه تر از همواره رزرو کنید.

البته غیر از low season، فصل هایی هم هستند که تعداد مسافران در آنها معمولی است و به اصطلاح Shoulder Season نامیده می شوند. در این زمان ها، فرصت خوبی برای سفر و رزرو هتل مقرون به صرفه خواهید داشت. این اصطلاح به معنی فصل معمولی، مربوط به مواقعی است که تعداد توریستان یک شهر نسبت به های سیزن کاهش داشته اما همچنان مسافر در این شهرها وجود دارد. با این وجود در این فصل نیز می توانید سفر مقرون به صرفه را تجربه نموده و هزینه های خود را کاهش دهید.

گفتنی است که اواسط هفته و یا در تاریخ هایی که تعطیلات رسمی پیش رو نیست، می توانید هتل های با قیمت مناسب پیدا کنید. آخر هفته ها و یا فواصل بین تعطیلات رسمی، قیمت رزرو هتل و بلیط هواپیما افزایش پیدا می نماید.

2- گوش به زنگ تخفیف ها باشید!

یک رسم معمول در میان همه هتل ها، ارائه تخفیف های ویژه به مناسبت ها و بهانه های فرق دارد که به منظور جذب توریستان بیشتر ارائه می دهند. برای مثال مناسبت هایی همانند شب یلدا، سالگرد افتتاح هتل و مواردی از این دست، بهانه های خوبی برای ارائه تخفیف ها هستند.

برای استفاده از این فرصت های ویژه و رزرو هتل مقرون به صرفه باید گوش به زنگ باشید و اخبار مرتبط توریستی و هتل ها را دنبال کنید. بعضا این تخفیف ها به قدری مجذوب نماینده هستند که حتی اگر قصد سفر نداشته باشید، برای برنامه ریزی سفر وسوسه خواهید شد!

3- قید هتل های لوکس و چند ستاره را بزنید!

همانطور که می دانید، هتل ها بر اساس کیفیت و نوع خدماتی که ارائه می دهند، بر اساس ستاره، رده بندی و امتیازدهی می شوند. بنابراین هتل ها از تک ستاره تا پنج ستاره و در بعضی از کشور ها (هفت ستاره) تقسیم می شوند. بدیهی است که قیمت یک هتل دو ستاره با یک هتل پنج ستاره متفاوت باشد.

خدمات و امکانات رفاهی ارائه شده در هر یک از هتل ها، براساس درجه بندی آنها فرق دارد. یک راه ساده برای رزرو هتل مقرون به صرفه این است که قید هتل های لوکس و پنج ستاره را بزنید. اما این موضوع کاملا به شما و هدف تان از سفر بستگی دارد.

به هرحال انتظارات هر فردی از سفر فرق دارد. اگر محل اقامت تفاوت چندانی برای شما ندارد، می توانید با رزرو یک هتل با کیفیت 3 ستاره، هزینه کمتری پرداخت نموده و بیشتر بودجه خود را صرف بازدید از جاذبه های دیدنی و سرگرمی در مقصد بکنید.

4- با تور و گروهی سفر کنید

شرکت های توریستی و آژانس ها به علت روابطی که با هتل ها داشته و همکاری های بلند مدت، اتاق ها را به صورت چارتری خریداری می نمایند. این یعنی قیمت و هزینه کمتری به ازای یک هتل پرداخت می گردد. با خرید یک تور مناسب به ویژه در بعضی مقاصد، متوجه خواهید شد که مبلغ تمام شده ای که در ازای خدمات تور (هتل، بلیط و وعده های غذایی) پرداخت نموده اید، بسیار مناسب است.

بعلاوه تور های لحظه آخری نیز با قیمت های بسیار پایین تری ارائه می شوند. اگر اهل ریسک و سفر بدون برنامه ریزی هستید، تور های لحظه اخری نیز پیشنهاد خوبی هستند تا بتوانید هزینه کمتری بابت رزرو هتل و بلیط رفت و برگشت پرداخت کنید.

سخن آخر

می دانید که بخش مهمی از هزینه های سفر، مربوط به هزینه رزرو هتل و رزرو بلیط رفت و برگشت است. در این مطلب سعی کردیم با ارائه نکاتی درخصوص رزرو هتل مقرون به صرفه به شما یاری کنیم تا بتوانید برای سفر های خود، یک هتل با قیمت مناسب و کیفیت خوب رزرو کنید. البته به غیر از قیمت، نکات دیگری نیز برای رزرو هتل اهمیت دارد. مطلب قبل از رزرو هتل به چه نکاتی توجه کنیم؟ را مطالعه کنید، تا بتوانید بدون نگرانی و دغدغه هتل مورد نظر خود را رزرو کنید.

شما چه تجربه ای در مورد رزرو هتل مقرون به صرفه و یا در مورد کاهش هزینه های سفر دارید؟ در قسمت دیدگاه ها با ما در میان بگذارید.

زهرا قره گزلو

عاشق سفرم. اما نه فقط با هواپیما و قطار. من یک کوله پشتی پر از واژه دارم که با اونها سفر میکنم.. به بکرترین نقاط جهان. به جایی که هنوز پای بشر بهش نرسیده..جایی اونورتر از رویا و خیال! یک کوله گردی دلچسب، مهمون من باشید!!

منبع: فلای تودی

به "با این نکات کلیدی، رزرو هتل مقرون به صرفه کار سختی نیست!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با این نکات کلیدی، رزرو هتل مقرون به صرفه کار سختی نیست!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید