بمب افکنی که 2میلیارد دلار هزینه روی دست آمریکا گذاشت!، عکس

به گزارش وبلاگ کاتالوگ، علیرغم ظاهری آینده نگر، B-2 برای بازنشستگی در نظر گرفته شده است تا راه را برای B-21 Raider آینده باز کند و در حالی که B-21 به طور قابل توجهی شبیه B-2 است، بازنشستگی B-2 روز غم انگیزی را برای علاقه مندان به هوانوردی رقم خواهد زد که سی سال گذشته را صرف توجه به ظاهر و ویژگی های B-2 نموده اند.

بمب افکنی که 2میلیارد دلار هزینه روی دست آمریکا گذاشت!، عکس

به گزارش خبرگزاری وبلاگ کاتالوگ ، بمب افکن B-2 Spirit یکی از متمایزترین هواپیماهایی است که تا کنون ساخته شده است. بمب افکن B-2 با رنگ مشکی که به عنوان یک بال پرنده بدون تثبیت کننده های عمودی، تثبیت کننده های افقی یا بدنه سنتی ساخته شده است، شبیه چیزی از فیلم بتمن یا چیزی از داستان های علمی تخیلی است.

با این حال، با وجود ظاهری آینده نگرانه، B-2 برای بازنشستگی در نظر گرفته شده است تا راه را برای B-21 Raider آینده باز کند و در حالی که B-21 به طور قابل توجهی شبیه B-2 است، بازنشستگی B-2 روز غم انگیزی را برای علاقه مندان به هوانوردی رقم خواهد زد که سی سال گذشته را صرف توجه به ظاهر و ویژگی های B-2 نموده اند.

بمب افکن B-2 یک ویژگی دارد که ممکن است آن را متمایز کند؛ هزینه های گزاف. در واقع، B-2 گران ترین هواپیمای ساخته شده است. در واقع، بین هزینه های تهیه و نگهداری، B-2 به طرز شگفت آوری گران است.

برای در نظر گرفتن هزینه های عملیاتی B2، هزینه های دیگر بمب افکن های سنگین آمریکا را در نظر بگیرید: B-1 سالانه حدود 9 میلیون دلار هزینه دارد. B52 سالانه حدود 7 میلیون دلار هزینه دارد. در همین حال، B-2 سالانه بیش از 30 میلیون دلار هزینه دارد.

چرا اینقدر بالا؟ خوب، B-2 برای هر ساعت پرواز به 119 ساعت تعمیر و نگهداری احتیاج دارد. B-1 و B-52 به ترتیب تنها به 60 و 53 ساعت زمان احتیاج دارند.

علاوه بر این به هزینه B-2، احتیاج به آشیانه های تخصصی 5 میلیون دلاری در هر واحد، مجهز به تهویه مطبوع (که برای حفظ ویژگی های مخفی B2 استفاده می گردد) است که به مقدار کافی بزرگ هستند تا طول بال های 172 فوتی B2 را در خود جای دهند و به طور کلی هر B2 حدود 2 میلیارد دلار هزینه روی دست آمریکا گذاشته است.

منبع: nationalinterest

227227

منبع: خبرآنلاین

به "بمب افکنی که 2میلیارد دلار هزینه روی دست آمریکا گذاشت!، عکس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بمب افکنی که 2میلیارد دلار هزینه روی دست آمریکا گذاشت!، عکس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید