نگرانی درباره سیگنال های بی سیم 5G ، پرواز هواپیماها مختل می گردد؟

به گزارش وبلاگ کاتالوگ، سیگنال های بی سیم 5G می توانند پروازها را از اول ژوئیه (10 تیر) در آمریکا مختل نمایند.

نگرانی درباره سیگنال های بی سیم 5G ، پرواز هواپیماها مختل می گردد؟

به گزارش وبلاگ کاتالوگ و به نقل از ویونیوز، هزاران پرواز در سراسر آمریکا با آغاز این آخر هفته، ممکن است با اختلالاتی روبرو شوند، زیرا ارائه دهندگان بی سیم، سیستم های نو مخابراتی 5G را در نزدیکی فرودگاه های اصلی راه اندازی می نمایند. گروه های هوانوردی نگران هستند که اختلالات پروازی و بلایای احتمالی به علت تداخل سیگنال 5G با سیستم های هواپیما، در پیش باشد.

اداره هوانوردی فدرال (FAA) هشدار داده است که تداخل بالقوه می تواند بر ابزارهای حساس هواپیما مانند ارتفاع سنج تأثیر بگذارد و به طور قابل توجهی عملنمودهای با دید کم را مختل کند.

هفته گذشته، پیت بوتیگیگ، وزیر حمل و نقل آمریکا، هشدار مشابهی مبنی بر اینکه به علت بروز اختلالات اشکالاتی در هواپیماهای خطوط پروازی مختلف پیش بیاید، صادر کرد. وی در این باره گفت که حداقل 20 درصد از ناوگان هواپیما در کشور تجهیزات لازم برای مقابله با تداخل سیگنال را ندارند.

بوتیگیگ گفت: بیش از 80 درصد از ناوگان هوایی آمریکا بهسازی شده بود، اما تعداد قابل توجهی از هواپیماها، از جمله بسیاری از هواپیماهایی که به وسیله خطوط هوایی خارجی اداره می شوند، به روز نشده اند. او به واشنگتن ژورنال گفت: خطر واقعی تاخیر یا لغو پروازها وجود دارد. این یکی از بزرگترین و احتمالا بزرگترین مسائل قابل پیش بینی است که بر عملکرد خطوط هوایی در تابستان سال جاری تاثیر می گذارد.

مسائل خطوط هوایی

خطوط هوایی به دولت اعلام نموده اند که به علت محدودیت های زنجیره تامین، در تامین تجهیزات مورد احتیاج برای مقاوم سازی هواپیماها با مشکل روبرو هستند.

خطوط هوایی دلتا خاطرنشان کرد که حدود 190 هواپیما از بیش از 900 هواپیمای این شرکت به روزرسانی نو را دریافت ننموده اند و ممکن است در آب و هوای بد با محدودیت هایی روبرو شوند. برای جلوگیری از هر گونه شرایط نامطلوب، این شرکت خاطرنشان کرد که با دقت مسیر این 190 هواپیما را تغییر می دهد تا در جاهایی که به علت مه یا ابرها دید کم است، پروازهای خطوط هوایی این کمپانی لغو گردد. طبق گزارش ها، تمام ناوگان ایرباس A220 دلتا، بیشتر هواپیماهای A319، A320 و بعضی از هواپیماهای A321 هنوز با فناوری مدرن مجهز نشده اند.

تحت فشار دولت بایدن، شرکت های بی سیم موافقت کردند که راه اندازی کامل شبکه های نو خود را در اطراف فرودگاه های اصلی تا اول ماه ژوئیه به تعویق بیندازند.

چرا مسوولان هوانوردی نگران هستند؟

عملیات مخابراتی مانند Verizon و AT&T از بخشی از طیف رادیویی به نام C-Band (فرکانس های 3.700 مگاهرتز و 3.980 مگاهرتز) برای دستگاه های 5G نو خود استفاده می نمایند که نزدیک به فرکانس های مورد استفاده به وسیله ارتفاع سنج های رادیویی (4.200 مگاهرتز تا 4.400 مگاهرتز) است. با این حال، از آنجایی که فرکانس ها بسیار نزدیک هستند، کارشناسان و بعلاوه مقامات اداره هوانوردی فدرال استدلال می نمایند که چنین تداخلی می تواند باعث ایجاد مسائلی در طول پروازها گردد.

انجمن بین المللی حمل و نقل هوایی (IATA)، یک گروه تجاری که نماینده بیش از 100 شرکت هواپیمایی است که در داخل و خارج از آمریکا پرواز می نمایند، اعلام نموده که مسائل مربوط به زنجیره تامین، امکان ارتقای همه هواپیماها را تا مهلت یکم ژوئیه بعید می سازد و این امر باعث ایجاد اختلال در عملیات در طول فصل اوج سفر در تابستان می گردد. برآورد هزینه ارتقاء هواپیماها 638 میلیون دلار است.

منبع: همشهری آنلاین

به "نگرانی درباره سیگنال های بی سیم 5G ، پرواز هواپیماها مختل می گردد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نگرانی درباره سیگنال های بی سیم 5G ، پرواز هواپیماها مختل می گردد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید