برترین شهرهای گردشگری ، معرفی شهرهای فرهنگی در سال 2017

به گزارش وبلاگ کاتالوگ، همه علاقمندان به سفر تنها در پی هیجان و ماجراجویی نیستند ، همه قصد ندارند به ساحل بروند یا در طبیعت و در آرامش مسافرت خود را بگذرانند، بلکه گردشگرانی هم هستند که مشتاق و علاقمند ند که مقاصد متفاوت تری را هم بگردند ، مقصدهایی که در خصوص معماری ، هنر ، فرهنگ و ادیان مختلفی هم حرفی برای بازدید کنندگان جهت بازگو کردن داشته باشند. این تیپ از گردشگران در رویای گردشگری فرهنگی می باشند. سایت جوایز جهانی گردشگری هم شهرهای گوناگونی را بعنوان مقصد گردشگری فرهنگی به این افراد پیشنهاد و معرفی می نماید که در حال حاضر در زمره بهترین شهر گردشگری فرهنگی در سال 2017 به حساب می آیند.در این مطلب با بهترین شهرهای گردشگری و زیباترین شهرهای گردشگری ، فرهنگی در سال 2017 آشنا شوید:

برترین شهرهای گردشگری ، معرفی شهرهای فرهنگی در سال 2017

1. پکن چین

در فهرست بهترین شهرهای گردشگری مرکز جمهوری خلق چین پکن ، از جمله شهر های پرجمعیت جهان است که مرکز سیاسی ، فرهنگی و آموزشی این کشور هم به شمار می رود. پیشینه پیدایش این شهر به سه هزار سال پیش بر می گردد و در هشت قرن اخیر در اکثریت ادوار مرکز چین بوده است. کمتر شهری در جهان وجود دارد که این گونه و به مدت طولانی مرکز سیاسی و فرهنگی یک کشور به جای مانده باشد. به همین علت در این شهر آثار تاریخی چشمگیر و زیادی وجود دارد. در فهرست بهترین شهرهای گردشگری از معروف ترین آثار تاریخی پکن دیوار بزرگ چین ، شهر ممنوعه ، معبد بهشت و کاخ تابستانی را می توان نام برد.

2. لندن انگلستان

در فهرست بهترین شهرهای گردشگری لندن ، مرکز انگلستان یک شهر شناخته شده در جهانست که بزرگترین و پرجمعیت ترین شهر در بریتانیا هم به شمار می رود. قدمت شهر لندن به دو هزار سال پیش بر می گردد و تاریخ ساخت آن نیز مربوط به دوران روم باستان مربوط می گردد. به همین دلیل لندن هم یک شهر تاریخی محسوب می گردد، که ساختار این شهر تقریبا تا حدود زیادی همچنان، باستانی حفظ شده است.لندن چهار مکان باستانی مهم دارد که در وست مینستر قرار دارند. اماکن مذکور شامل کلیسای باستانی مارگارت ، برج لندن ، روستای گرینویچ و کاخ و باغ سلطنتی در زیباترین شهرهای گردشگری هستند.

3.نیویورک ایالات متحده آمریکا

این شهر یعنی نیویورک در فهرست بهترین شهرهای گردشگری و زیباترین شهرهای گردشگری ،پرجمعیت ترین شهر استان نیویورک و بعلاوه ایالات متحده آمریکا است. در این شهر بزرگ، جاذبه های فرهنگی بسیاری وجود دارد که معروفترین آنها ،مجسمه آزادی می باشد. این مجسمه معروف هدیه ای از سوی کشور فرانسه بوده است. علاوه بر اینها پارک مرکزی نیویورک سنترال پارک با مساحت حدود 342 هکتار از بزرگ ترین پارک های داخل شهری جهان است که هر سال حدود 25 میلیون نفر از این مکان بازدید می نمایند. علاوه بر این شهر نیویورک،در فهرست بهترین شهرهای گردشگری موزه های متعددی نیز دارد که از جمله آنها می توان موزه گوگنهام ، موزه ساختمان داکوتا ، موزه هنرهای مدرن که در بخش منهتن قرار گرفته است ، موزه تاریخ طبیعی آمریکا و موزه متروپولیتن نیویورک در زیباترین شهرهای گردشگری را نام برد.

3.پاریس فرانسه

در فهرست بهترین شهرهای گردشگری وقتی صحبت از مقصد های گردشگری، فرهنگی می گردد ،بدون اینکه نامی از پاریس و مراکز فرهنگی و تاریخی متعددش به میان آید، حرفمان یک نقص بزرگ دارد. زیرا پاریس از جمله شهرهای پیشروی جهانست که در زمینه های فرهنگ ، هنر و مد، حق بزرگی دارد. علاوه بر اینها بزرگترین شهر مالی اروپا و پنجمین شهر مالی جهان نیز محسوب می گردد. بعلاوه با وجود برج ایفل و موزه لوور که از مشهورترین جاذبه های فرهنگی و دیدنی این شهر به حساب می آیند ، پاریس عمارت ها و بناهای مشهور دیگری هم دارد که از جمله آنها، می توان کلیسای نوتردام که مربوط به قرن دوازهم است ، خیابان شانزلیزه و بعلاوه طاق پیروزی را نام برد که هر کدام مربوط به دوره مختلفی از تاریخ کشور فرانسه در زیباترین شهرهای گردشگری محسوب می شوند.

4. ریو دو ژانیرو برزیل

شهر ریودوژانیرو که اکثرا به طور مختصر، آن را ریو هم نام می برند ، دومین شهر پرجمعیت در کشور برزیل می باشد. فضای بین کوهها و دریای شهر از 1 جولای سال 2012 در یونسکو با عنوان فضای فرهنگی به ثبت رسیده است و بیشترین بازدید هم از همین منطقه یاد شده صورت می پذیرد. ریودوژانیرو علاوه بر این ها یک مرکز فرهنگی در برزیل محسوب می گردد، که قدمت بسیاری از ساختمان ها و کلیساهای آن در فهرست بهترین شهرهای گردشگری مربوط به قرنهای 16 الی 19 می گردد.

5. رم ایتالیا

این شهر یعنی رم در حال حاضر، یکی از مهم ترین مقاصد گردشگری جهان محسوب می گردد. چرا که دارای آثار باستانی ، معماری و سنتی از دوران های قدیمی وجود دارد. از جمله ،محبوب ترین دیدنی های شهر رم بدون شک کلئوسیوم رم است که مکان های پربازدید و جاذبه های دیدنی جهان هم به شمار میرود. اما با وجود تمام اینها خرابه های فروم روم هم از دیگر سازه های تاریخی و دیدنی این شهر است که شاید در برابر کلئوسیوم معروفیت چندانی نداشته باشد ولی این مکان هم علاقمندان پر بازدید خود را کماکان دارد. بعلاوه موزه های کثیر التعداد این شهر نیز مشتاقان بی شمار خود را دارند و در فهرست بهترین شهرهای گردشگری مورد توجه گردشگران زیادی قرار گرفته اند.

6. سن پترزبورگ روسیه

سن پترزبورگ دومین شهر بزرگ در کشور روسیه ،بعد از مسکو است. این شهر علاوه بر اینکه از شهرهای پیشرفته روسیه محسوب می گردد،در عین حال مرکز فرهنگی این کشور هم شمرده می گردد. شهر سن پترزبورگ در زیباترین شهرهای گردشگری معماری های متعددی دارد که همگی در یونسکو به ثبت رسیده اند از جمله آنها هرمیتاژ که بزرگترین موزه هنر جهان در فهرست بهترین شهرهای گردشگری است. پترهف هم یکی دیگر از دیدنی های محبوب و پرزرق و برق این شهر است که با وجود عظمت و وسعت زیادی که دارد و بازدید کامل از آن موقع زیادی می برد. ولی باز مشتاقان و علاقمندان خود را دارد که تعدادشان هم کم نیستند .در این شهر 36 مجموعه تاریخی وجود دارد ، بعلاوه سن پترزبورگ 221 موزه ، 2000 کتابخانه ، بیش از 80 سالن تئاتر و 100 سالن کنسرت هم دارد. در این شهر در طول سال بیش از 100 فستیوال مختلف نیز برگزار می گردد. در مجموع سن پترزبورگ در فهرست بهترین شهرهای گردشگری در نوع خود از آن شهر های جالب توجه بشمار می آید.

7. سیدنی - استرالیا

سیدنی بزرگترین و قدیمی ترین شهر استرالیا است که سمبل این کشور هم محسوب می گردد. موزه بزرگ استرالیا در سال 1857 در همین شهر سیدنی افتتاح شد که مسئولیت جمع آوری و به نمایش گذاشتن ثروت طبیعی این کشور را بر عهده دارد. این موزه کهن ترین موزه تاریخ طبیعت واقع در استرالیا است. پس از آن موزه دیگر سیدنی هم در سال 1995 در این شهر باز گشایی شد. سمبل کشور استرالیا، در فهرست بهترین شهرهای گردشگری شهر سیدنی، موزه های دیگری هم دارد ، و علاوه بر نمونه های معرفی شده می توان موزه هنرهای معاصر آن که در سال 1991 افتتاح شد را هم نام برد. ولی این تنها موزه ها و قدمت این شهر نیستند که نام سیدنی را در بین مقاصد گردشگری فرهنگی قرار داده است ، بلکه در سیدنی می توانید اشخاص مختلفی با ادیان و زبانها و فرهنگ های متفاوت ببینید که در جوار هم ،در آرامش زندگی می نمایند و هرکدام شان هم برنامه های فرهنگی ، مذهبی مخصوص به خودشان را دارند که بدون مسئله ای آنها را برگزار می نمایند.

8. ونیز ایتالیا

مشهورترین شهر کانالی در جهان ونیز است و در این شکی نیست. این شهر در شمال کشور ایتالیا و نزدیکی دریای آدریاتیک قرار گرفته است. شهر ونیز به علت شکل عجیب و منحصر به فرد خود و بعلاوه تعداد آثار تاریخی ، هنری و معماری کثیری که دارد در فهرست میراث جهانی در یونسکو و در زیباترین شهرهای گردشگری قرار گرفته است که همین موضوع باعث شده ،سالانه میلیون ها نفر از سراسر جهان برای گردشگری و بازدید از مجموعه های بی نظیر این شهر، به ایتالیا سفر داشته باشند. افزون بر اینها ، ونیز شهر جشنواره ها و کارناوال ها نیز نامیده می گردد. در نهایت، شایان ذکر است که کلیسای جامع سن مارکو را نیز به فهرست با ارزش جاذبه های دیدنی شهر ونیز اضافه کنید و باز دید از آن را در فهرست بهترین شهرهای گردشگری نباید فراموش کنید.

منبع: همگردی

به "برترین شهرهای گردشگری ، معرفی شهرهای فرهنگی در سال 2017" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برترین شهرهای گردشگری ، معرفی شهرهای فرهنگی در سال 2017"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید