تشکیل هر چه سریعتر دوره پنجم شورایاری ها

به گزارش وبلاگ کاتالوگ، رئیس شورای شهر تهران از شهرداری خواست که هر چه سریعتر دوره پنجم شورایاری ها را تشکیل دهد.

تشکیل هر چه سریعتر دوره پنجم شورایاری ها

به گزارش وبلاگ کاتالوگ، محسن هاشمی صبح امروز در ابتدای جلسه شورای شهر تهران با بیان این که انتخابات شوراکمک ها که در روز جمعه برگزار شد یک تجربه پیروز و به یادماندنی برای شهروندان تهرانی بود که نقش خود را در مدیریت شهری ایفا کردند گفت: با وجود شرایط سخت اقتصادی جامعه و فضای انتقادی حاکم بر شبکه های اجتماعی شاهد مشارکت مردم در انتخابات بودیم به گونه ای بیش از 12 هزار نفر ثبت نام کردند.

وی با بیان این که از زحمات دست اندرکاران اجرای انتخابات به ویژه شهردار تهران و معاون فرهنگی اجتماعی شهرداری تشکر می کنم که با وجود فرصت زمانی فشرده برای برگزاری انتخابات الکترونیکی که برای اولین بار در تهران انجام می شد اقدامات لازم را انجام دادند اظهار کرد: البته برگزاری این انتخابات بدون حمایت و همراهی دولت به ویژه رئیس جمهوری و معاون اول، وزیر کشور ، استاندار و فرماندار، مسوولان قضایی و انتظامی امکانپذیر نبود و از کنندگان شورای نگهبان که درجهت مشاهده عملکرد انتخابات الکترونیکی حضور داشتند نیز تشکر می کنم.

وی با بیان این که حضور حداکثری و حذف حداقلی کاندیداها برای ایجاد یک فضای رقابتی سالم لازم بود که خوشبختانه بیش از 99 درصد کاندیداهای که مدارک خود را تحویل داده بودند توانستند در این انتخابات شرکت کنند گفت: انتخابات در کمال آزادی برگزار شد که در شرایط حساس کنونی و فشارها وتخریبهای ظالمانه علیه نظام توسط قدرت های سلطه جو، یک نکته مثبت و افتخار محسوب می گردد و می تواند بعنوان یک تجربه پیروز برای برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی نیز به جهت فنی و فرایندی محسوب گردد.

وی اضافه کرد: حضور بیش از 500 هزار نفر از شهروندان پای صندوق های رای اگرچه در مقایسه با انتخابات ریاست جمهوری و مجلس حد نصاب پایین تری دارند اما در حد انتخابات شوراکمک گذشته بوده و موجب مشروعیت این انتخابات شده است.

هاشمی با بیان این که سیاسی نشدن این انتخابات یکی از ویژگی ها بوده است اظهار کرد: اگر چه ممکن است در کاهش مشارکت موثر بوده باشد اما در کارآمدی شوراکمک ها در محلات تاثیر زیادی می گذارد.

رئیس شورای شهر تهران از معاونت اجتماعی شهرداری خواست با توجه به تاخیر چند ماه در برگزاری انتخابات به سرعت دوره پنجم شوراهای محلات را تشکیل دهد و گفت: شوراکمک ها می توانند ما در اتخاذ راهبردهای محلی کمک کند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "تشکیل هر چه سریعتر دوره پنجم شورایاری ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تشکیل هر چه سریعتر دوره پنجم شورایاری ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید