تنها 30 درصد از کاغذ مورد نیاز در کشور تولید می شود

به گزارش وبلاگ کاتالوگ، خبرنگاران/خراسان رضوی رئیس اتحادیه کتاب، نوشت افزار و صحافی مشهد گفت: هم اکنون بین 70 تا 75 درصد از کاغذ مورد نیاز کشور وارداتی است و تنها 30 درصد آن داخل کشور تولید می شود.

تنها 30 درصد از کاغذ مورد نیاز در کشور تولید می شود

سیدجواد سیدعباسیان در گفت وگو با وبلاگ کاتالوگ در خصوص علل افزایش قیمت کاغذ در بازار اظهار کرد: در حال حاضر به علت افزایش قیمت جهانی کاغذ و رشد نرخ آن از سوی برخی کارخانه ها قیمت کاغذ در بازار افزایش یافته است. در این میان بیشترین سهم افزایش قیمت مربوط به کارخانه هاست.

وی با اشاره به تاثیر نوسانات قیمت دلار بر نرخ کاغذ گفت: تا زمانی که دولت از تولیدکننده داخلی حمایت نکند و بازار داخلی وابسته به واردات باشد، قیمت کاغذ هم متاثر از قیمت دلار خواهد بود. اگر تولید داخل تقویت شده و افزایش یابد، تاثیر قیمت دلار بر بازار کاغذ نیز کاهش پیدا می کند.

رئیس اتحادیه کتاب، نوشت افزار و صحافی مشهد با اشاره به افزایش 15 درصدی قیمت هر بند کاغذ اضافه کرد: هم اکنون قیمت هر بند کاغذ 70 گرمی 70 درصد در بازار تهران 700 هزار تومان است. البته نوسان قیمت این محصول بین 705 تا 695 هزار تومان است. اهمیت این نرخ زمانی تعیین می شود که بدانیم تنها حدود سه هفته پیش قیمت همین نوع کاغذ بین 600 الی 610 هزار تومان بود. از چند هفته پیش تا به امروز هر بند کاغذ 15 درصد افزایش قیمت داشته است. در حال حاضر قیمت هر بند کاغذ A4 از حدود 60 هزار تومان در چند هفته گذشته به حدود 70 هزار تومان رسیده است.

سید عباسیان اعلام کرد: سال 99 نیز این نوسان قیمت وجود داشت و در مدت مشابه سال گذشته قیمت هر بند کاغذ به حدود 720 هزار تومان هم رسید اما در هفته های بعد از آن این نرخ به 600 هزار تومان کاهش پیدا کرد و نهایتا بین 610 تا 620 هزار تومان تثبیت شد. با شروع سال نو این فراز و فرود قیمت بین 600 تا 700 هزار تومان در جریان بود. این افزایش قیمت مشکلاتی برای فروشندگان و خریداران ایجاد کرده است.

وی شرح داد: هم اکنون در بازار کاغذ کمبودی وجود ندارد و انواع کاغذهای A3، A4 و A5 موجود است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "تنها 30 درصد از کاغذ مورد نیاز در کشور تولید می شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تنها 30 درصد از کاغذ مورد نیاز در کشور تولید می شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید