فراوری غلیظ کننده های دانش بنیان برای برطرف احتیاج صنایع بالادستی

به گزارش وبلاگ کاتالوگ، محصولی دانش بنیان به عنوان غلیظ کننده و قوام دهنده توانسته احتیاج صنایع مختلف را رفع کند.

فراوری غلیظ کننده های دانش بنیان برای برطرف احتیاج صنایع بالادستی

به گزارش گروه علم و پیشرفت وبلاگ کاتالوگ به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، مجتبی بدری بنام مدیرعامل شرکت گام تک تبریز با بیان این که صمغ زانتان در صنایع مختلفی کاربرد دارد، گفت: زانتان گام یک پلی ساکارید طبیعی و یک بیوپلیمر مهم صنعتی به شمار می آید که به شکل پودری سفید متمایل به کرم است.

مورد استفاده بسیاری از صنایع

از این محصول به عنوان عنوان غلیظ نماینده، قوام دهنده، پایدارنماینده، استابلایزر و امولسیفایر و مواردی از این دست در صنایع مختلف مانند نفت، غذایی، بهداشتی و آرایشی، کشاورزی و دفاعی استفاده می گردد.

این ماده در برابر نیروهای الکترواستاتیکی عکس العملی نشان می دهد که پلی ساکاریت های دیگر آن را ندارند، همین امر باعث شده تا ارزش این محصول در صنایع نفتی بسیار بالا باشد.

در صنعت نفت، از زانتان گام به اندازه زیاد برای غلیظ شدن گل حفاری استفاده می گردد. این مایعات مواد جامد برش خورده به وسیله سوراخ حفاری را به سطح زمین منتقل می نمایند.

این محصول به واسطه داشتن ویژگی هایی ذاتی اش قادر است، ویسکوزیته مواد را بالا ببرد و طعم، قوام، ماندگاری و بافت آن ها را بهبود بخشد. این ماده به فرآورده های غذایی یاری می نماید تا در دما و سطوح اسیدی یا بازی مختلف مقاومت نموده و پایداری بهتری داشته باشند.

در صنایع آرایشی و بهداشتی این ماده باعث شده تا محصولات بهداشتی قوام و غلظت مناسبی پیدا نمایند و در عین حال به راحتی از ظرف خود خارج گردند. زانتان گام در فراوری فرآورده های آرایشی و بهداشتی مثل خمیردندان، انواع کرم، لوسیون بدن، شامپو، ژل مو و موارد دیگر مورد استفاده قرار می گیرد.

کیفیت مناسب نسبت به رقبای خارجی

در حال حاضر بیش از 15 نفر در این شرکت مشغول به فعالیت هستند و بعلاوه این محصول مانع از خروج ارز در کشور شده است. این ماده دارای کیفیت مناسبی نسبت به رقبای خارجی خود است و توانسته ایم آن را کاملاً بومی سازی کنیم.

مدیرعامل شرکت گام تک تبریز با اشاره به این که معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری حمایت های خوبی از شرکت های دانش بنیان داشته است، مطرح کرد: با توجه به شرایط کنونی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری توانسته اقدامات بزرگی انجام دهد.

منبع: خبرگزاری فارس

به "فراوری غلیظ کننده های دانش بنیان برای برطرف احتیاج صنایع بالادستی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فراوری غلیظ کننده های دانش بنیان برای برطرف احتیاج صنایع بالادستی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید