تکمیل کتابخانه های عمومی نیازمند50 میلیارد تومان اعتبار

به گزارش وبلاگ کاتالوگ، مدیرکل کتابخانه های عمومی خراسان جنوبی گفت: در حال حاضر در خراسان جنوبی 20 باب کتابخانه در حال احداث داریم که برای تکمیل این پروژه ها 50 میلیارد تومان اعتبار احتیاج است.

تکمیل کتابخانه های عمومی نیازمند50 میلیارد تومان اعتبار

حاجی در حاشیه بازدید استاندار خراسان جنوبی از کتابخانه در حال احداث امیرآباد بیرجند، گفت: در حال حاضر در خراسان جنوبی 20 باب کتابخانه در حال احداث داریم که برای تکمیل این پروژه ها 50 میلیارد تومان اعتبار احتیاج است.

او با بیان اینکه پنج کتابخانه در مرکز استان در حال احداث است که به پیشرفت فیزیکی خوبی رسیده، اضافه کرد: احداث کتابخانه مرکزی خراسان جنوبی یک احتیاج برای استان است لذا زمین کتابخانه در دولت سیزدهم اخذ شده و در سفر دوم رئیس جمهور به استان عملیات اجرایی این پروژه شروع می گردد.

مدیرکل کتابخانه های عمومی خراسان جنوبی بیان نمود: زیربنای این کتابخانه 11 هزار و 500 مترمربع در نظر گرفته شده و تنها برای بنای آن 150 میلیارد تومان اعتبار احتیاج است.

حاجی با بیان اینکه کتابخانه حکیم اشراقی امیرآباد 200 مترمربع زیربنا دارد که پیشرفت فیزیکی 20 درصدی دارد، عنوان نمود: برای تکمیل احتیاج به یک میلیارد تومان اعتبار دارد.

او با بیان اینکه عملیات اجرایی این پروژه سال 96 شروع شده و تا به امروز 600 میلیون تومان اعتبار برای آن هزینه شده، اظهار کرد: مجری پروژه اکنون اداره کل نوسازی مدارس استان است که بعد از تکمیل به اداره کل نهاده کتابخانه ها واگذار می گردد و برای تجهیز اقدام خواهد شد.

مدیرکل کتابخانه های عمومی خراسان جنوبی گفت: کتابخانه کنونی امیرآباد 200 مترمربع زیربنا دارد در حالیکه جمعیت این منطقه 14 هزار نفر بوده و جوابگوی مردم نیست.

حاجی به کتابخانه در حال احداث حاجی آباد اشاره نمود و گفت: برای تکمیل کتابخانه حاجی آباد حدود سه میلیارد و 500 میلیون تومان اعتبار احتیاج است.

او با بیان اینکه زمین این کتابخانه به مساحت یک هزار و 80 متر به وسیله خیرین واگذار شده و زیربنای آن 520 مترمربع است، توضیح داد: این پروژه در حال حاضر 45 تا 50 درصد پیشرفت فیزیکی دارد که تا این مرحله به وسیله خیرین احداث شده و سال قبل نیز 300 میلیون تومان اعتبار دولتی به پروژه اختصاص یافت که برای سفت کاری پروژه در حال هزینه است.

مدیرکل کتابخانه های عمومی خراسان جنوبی گفت: امیدوارم در بازدید استاندار از این پروژه، اعتبار مورد احتیاج تامین گردد تا به زودی شاهد افتتاح پروژه باشیم چراکه کتابخانه کنونی حاجی آباد استیجاری بوده و فضای مناسبی برای کتابخانه نیست و کتابخانه در حال احداث بعد از بهره برداری جزو کتابخانه های نمونه استان خواهد بود.

حاجی اظهار کرد: کتابخانه ها در رویکرد نو دارای بخش کودک، سالن مطالعه، مخزن، نشریات، دسترسی به پایگاه های اطلاعاتی و از این قبیل است که در کتابخانه های فعلی امیرآباد و حاجی آباد فضا کافی نیست.

وبلاگ کاتالوگ خراسان جنوبی بیرجند

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "تکمیل کتابخانه های عمومی نیازمند50 میلیارد تومان اعتبار" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تکمیل کتابخانه های عمومی نیازمند50 میلیارد تومان اعتبار"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید