تیم های بدون صلاحیت لیگ برتر در چه استادیوم هایی بازی می نمایند؟

به گزارش وبلاگ کاتالوگ، مسئولان سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال بار ها گفته اند تا زمانیکه بحث استانداردسازی استادیوم ها انجام نشود دوره جدید لیگ برتر را شروع نمی نمایند.

تیم های بدون صلاحیت لیگ برتر در چه استادیوم هایی بازی می نمایند؟

به گزارش، مسئولان سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال ایران در ماه های اخیر بار ها اعلام نموده اند تا زمانیکه بحث استانداردسازی استادیوم ها به مواردی مانند سیستم بلیت فروشی الکترونیکی، نصب گیت های بازرسی و دوربین های مداربسته و شماره گزاری جایگاه ها انجام نگردد نوزدهمین دوره رقابت های لیگ برتر را شروع نمی نمایند.

البته از ابتدا هم بسیار بعید بود به جز بعضی استادیوم ها مانند آزادی تهران، نقش دنیا اصفهان، امام رضا (ع) مشهد، یادگار امام تبریز، فولاد شهر اصفهان و شهدای فولاد اهواز که تیم های استقلال، پرسپولیس، سپاهان، شهر خودرو مشهد، تراکتورسازی تبریز، ذوب آهن فولاد خوزستان در آن بازی می نمایند، سایر استادیوم ها به آمادگی مدنظر مدیران فوتبالی برسند.

در این وضعیت مهدی تاج و مسئولان سازمان لیگ در 2،3 هفته اخیر از جمله تازه ای درباره آماده سازی استادیوم ها استفاده می نمایند. طبق اعلام آن ها بازی های لیگ در صورت آماده شدن 5،6 استادیوم شروع می گردد و تیم هایی که استادیوم شان شرایط برگزاری بازی را نداشته باشد باید در شهر یا استان همجوار بازی خود را بدون تماشاگر برگزار نمایند.

از طرفی در روز های اخیر بار ها اعلام شده حتی یک تیم لیگ رجحان هم برای میزبانی از این رقابت ها اعلام آمادگی ننموده است. در چنین شرایطی چگونه انتظار می رود وقتی تیم هایی که آماده سازی استادیوم خانگی شان در مراحل پایانی است، از اعلام آمادگی برای میزبانی لیگ خودداری نموده اند تیم هایی که مراحل زیادی از روند تجهیز استادیوم آن ها زمان باقی مانده است بتوانند مجوز میزبانی در شهر خود را دریافت نمایند؟

در حال حاضر تیم هایی مانند سایپا (استادیوم دستگردی) پیکان (استادیوم شهدای شهرقدس) صنعت نفت آبادان (استادیوم تختی آبادان) نفت مسجد سلیمان (استادیوم بهنام محمدی مسجد سلیمان) ماشین سازی تبریز (استادیوم بنیان دیزل تبریز) شاهین شهرداری بوشهر (استادیوم شهید بهشتی یا شهید مهدوی بوشهر) گل گهر سیرجان (استادیوم امام علی سیرجان) نساجی مازندران (استادیوم وطنی قائمشهر) پارس جنوبی جم (استادیوم تختی جم) مسائل زیادی برای برگزاری بازی های خانگی شان دارند.

اینگونه تصور می گردد مسئولان سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال در حال حاضر به تجهیز استادیوم های مدرن و بزرگ تر کشورمان که نام آن ها در ابتدای گزارش ذکر شد، امید بیشتری دارند و هر زمان این استادیوم ها آماده گردد، سوت لیگ نوزدهم به صدا درمی آید، اما باید دید مدیران فوتبال کشورمان و مدیران خود باشگاه هایی که استادیوم اصلی شان به آمادگی نمی رسد چه محلی را به عنوان جایگزین در نظر می گیرند؟

آیا آن ها می خواهند بازی این تیم ها در استادیوم مجهز استان و شهر هم جوار برگزار گردد یا اینکه قرار است این دیدار ها بدون تماشاگر در استادیوم هایی انجام گردد که مانند استادیوم اصلی تیم موردنظر هیچ یک از امکانات مورد نظر را ندارد.

در حالت دوم پیدا کردن چنین استادیوم هایی سخت نیست و تیم ها می توانند بدون حضور تماشاگران بازی های خود را در استادیوم هایی که شاید از لحاظ کیفیت، پایین تر از استادیوم خودشان باشد برگزار نمایند که قطعا در این وضعیت سطح کیفی لیگ افت محسوسی خواهد داشت.

حالت اول هم تا حدی غیرمنطقی به نظر می رسد. تصور کنید تیم هایی مانند پیکان و سایپا در صورت آماده نشدن استادیوم شهرقدس یا دستگردی مجبور شوند بازی خود را در استادیوم آزادی برگزار نمایند. در این شرایط باید گفت استقلال و پرسپولیس یک درمیان بازی های خانگی شان را در آزادی برگزار می نمایند و در این وضعیت دیگر مجالی برای اینکه 2 بازی به فاصله 24 ساعت در بزرگ ترین استادیوم ایران برگزار گردد نیست و از طرفی کیفیت زمین این استادیوم هم پایین می آید. بعید است اطراف تهران هم استادیوم استانداردی وجود داشته باشد که سایپا و پیکان بخواهند بازی خود را در آن برگزار نمایند.

تنها استادیوم استاندارد استان خوزستان هم در حال حاضر استادیوم فولاد اهواز است که با توجه به میزبانی شاگردان جواد نکونام در این استادیوم، برگزاری بازی های صنعت نفت و نفت مسجد سلیمان در آن تا حدی نشدنی به نظر می رسد. البته اگر استادیوم تختی آبادان به موقع آماده بهره برداری گردد مسائل تیم های خوزستانی حتی در صورت آماده نشدن استادیوم بهنام محمدی مسجد سلیمان تا حد بسیار زیادی حل می گردد و شاگردان مهدی تارتار به احتمال فراوان بازی خود را در استادیوم فولاد اهواز یا تختی آبادان برگزار می نمایند.

با این وجود تیم های پارس جنوبی، شاهین شهرداری بوشهر، نساجی مازندران و گل گهر سیرجان شرایط سختی برای پیدا کردن استادیوم مناسب در شهر یا استان همجوار خودشان دارند و باید دید مدیران آن ها در صورت برطرف نشدن نواقص استادیوم خود، چه راهکاری برای برطرف این مشکل درنظر می گیرند چراکه در حال حاضر در استان های همجوار بوشهر، کرمان و مازندران استادیوم مجهزی در دسترس نیست. البته امکان دارد تیم نساجی تصمیم بگیرد در این وضعیت سخت برای میزبانی بازی هایش در استادیوم امام رضا (ع) با مسئولان خراسان رضوی وارد مذاکره گردد و یا امیدار بماند دست کم یکی از استادیوم های شهدای شهرقدس یا دستگردی تهران آماده گردد تا بازی های خود را به تهران انتقال بدهد.

شاید تنها تیمی که دغدغه خاصی درباره آماده نشدن استادیومش ندارد ماشین سازی تبریز باشد. این تیم می تواند مانند تراکتورسازی هر 2 هفته یک بار بازی های خود را در استادیوم یادگار امام برگزار کند.

به هر حال باید دید در وضعیت حساس فعلی که صدای بسیاری از سرمربیان هم به دلیل تعویق رقابت ها درآمده است، چه زمانی لیگ نوزدهم شروع می گردد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "تیم های بدون صلاحیت لیگ برتر در چه استادیوم هایی بازی می نمایند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تیم های بدون صلاحیت لیگ برتر در چه استادیوم هایی بازی می نمایند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید