درخشش دانشگاه الزهرا (س) در بین دانشگاه های موثر دنیا ، الزهرایی ها در ایران دوم شدند

به گزارش وبلاگ کاتالوگ، طبق اعلام رتبه بندی تایمز دانشگاه الزهرا (س) در بین موثرترین دانشگاه های دنیا پیروز به کسب رتبه 200 شد و در ایران به رتبه دوم رسید.

درخشش دانشگاه الزهرا (س) در بین دانشگاه های موثر دنیا ، الزهرایی ها در ایران دوم شدند

به گزارش خبرنگار دانشگاه وبلاگ کاتالوگ، رتبه بندی اثرگذاری دانشگاه ها برای دومین بار در دنیا از سوی نظام رتبه بندی بین المللی تایمز انجام شد و بر اساس جدیدترین نتایج منتشر شده این موسسه در اپریل 2020، دانشگاه الزهرا (س) با کسب رتبه 200-101 در بین 766 دانشگاه شرکت کننده پیروز به قرار دریافت بین 200 دانشگاه برتر دنیا و 2 دانشگاه برتر ایران شد.

همچنین دانشگاه الزهرا (س) در اهداف بدون فقر، دسترسی به انرژی پاک، زیستن پایدار در خشکی پیروز به قرار دریافت بین 100 دانشگاه برتر دنیا و در سایر اهداف نیز پیروز به کسب رتبه های برتر شده است.

این رتبه بندی به ارزیابی اثرگذاری اجتماعی و مالی دانشگاه ها به منظور تحقق توسعه پایدار توسط موسسات آموزش عالی، می پردازد. مؤسسه تایمز در مورد این رتبه بندی، با توجه به سه حوزه تحقیق، توسعه و نظارت به رتبه بندی دانشگاه ها می پردازد. معیار های رتبه بندی حوزه تحقیق از اطلاعات ارائه شده توسط الزویر (Elsevier) حاصل شده است.

در حوزه توسعه از شواهد و مدارکی که از سوی دانشگاه ها در حوزه های مختلف پایداری ارائه شده، استفاده می گردد. همچنین ارزیابی هر هدف شامل شاخص ها و سنجه های اختصاصی است که از آن ها برای ارزیابی عملکرد دانشگاه درباره آن هدف استفاده می گردد.

در ادامه عملکرد دانشگاه الزهرا (س) در این رتبه بندی برای هر یک از اهداف ارائه شده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "درخشش دانشگاه الزهرا (س) در بین دانشگاه های موثر دنیا ، الزهرایی ها در ایران دوم شدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درخشش دانشگاه الزهرا (س) در بین دانشگاه های موثر دنیا ، الزهرایی ها در ایران دوم شدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید