دستمزد داوران حداقل سه برابر می گردد، هنوز به نتیجه نرسیده ایم

به گزارش وبلاگ کاتالوگ، خداداد افشاریان عضو هیات رئیسه فدراسیون فوتبال در مورد طرح افزایش دستمزد داوران فوتبال، گفت: عزیزی خادم (رئیس فدراسیون) خودش یک فرد مالی است و اشراف دارد. او اظهار داشت می خواهیم دستمزد داوران را دو تا سه برابر کنیم ولی به نتیجه نهایی نرسیدیم. عزیزی خادم از من خواست پیشنهادم را برای دستمزد داوران در تمام رده های سنی ببرم. شاید پیشنهاد من بیشتر هم باشد ولی می توانم بگویم دستمزد داوران حداقل سه برابر می گردد.

دستمزد داوران حداقل سه برابر می گردد، هنوز به نتیجه نرسیده ایم

وی با بیان اینکه نمی تواند در بحث حقوق داوران وارد جزئیات بیشتری گردد، اضافه کرد: حق داوران خیلی بیش از این حرف ها است. یک مربی فوتبال، بدبینانه 2 میلیارد تومان حقوق برای یک فصل می گیرد اما یک داور تاپ ما با 15 قضاوت در فصل، 20 میلیون تومان هم نمی گیرد. ما در یک کِشتی نیستیم. داوران کاملاً تحت فشار هستند. آخر فصل است و همه باید یاری نمایند. فکر می کنم در این فدراسیون بتوانیم حق داوران را بدهیم و یاری کنیم بهتر از قبل باشد.

عضو هیات رئیسه فدراسیون فوتبال که با رادیو تهران تبادل نظر می کرد، درباره احتمال فسخ قرارداد اسپانسر فعلی داوران اظهار داشت: در هیات رئیسه خیلی بحث شد. مبلغ 3 میلیارد تومان قرارداد اسپانسر است که برای تمام مسابقات یک فصل بسیار ناچیز است. عزیزی خادم با یک شرکت مذاکره نموده و از هیات رئیسه اجازه خواسته است که کارها را انجام بدهد.

افشاریان توضیح داد: قرارداد اسپانسر داوران سه ساله است که یک سال دیگر آن باقی مانده است. از نظر حقوقی نمی دانم امکان فسخ وجود دارد یا نه. نمی توانم در این مورد ریز شوم ولی یکسری متمم هایی وجود دارد که اگر کنار نیایند اتفاقات دیگری رخ می دهد.

وی با تاکید بر اینکه تا الان برای دپارتمان داوری اتفاق جدیدی رخ نداده است، بر لزوم ایجاد آرامش برای جامعه داوری اشاره نمود و گفت: بچه ها آرامش ندارند و رفتارهایی هست که آنها را اذیت می نماید. از کسانی که در فوتبال هستند خواهش می کنم آرامش را فراهم نمایند. کنتور من صفر است و می خواهم کار را از اول آغاز کنم. می توانیم وفاقی را ایجاد کنیم تا اتفاق خوبی برای داوران رخ بدهد.

خداداد افشاریان اضافه کرد: داوران ما در لیگ دسته دو، 120 یا 160 هزار تومان می گیرند که حتی نرخ کرایه هم برای آنها لحاظ نشده است. تنها قشری که در فدراسیون ضرر می نماید داوران هستند. حداقل 80 درصد داوران شغل های دیگری دارند.

منبع: خبرگزاری مهر

به "دستمزد داوران حداقل سه برابر می گردد، هنوز به نتیجه نرسیده ایم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دستمزد داوران حداقل سه برابر می گردد، هنوز به نتیجه نرسیده ایم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید