رقابت نفس گیر آیفون 15 با شیائومی 14 ، برنده کدام است؟

به گزارش وبلاگ کاتالوگ، شیائومی 14 اولترا به قدری بر روی دوربین قوی تمرکز نموده است که شما به راحتی می توانید با خریدن یک کیت لوازم جانبی گوشی خود را شبیه به دوربین کند؛ از طرفی آیفون 15 به اندزه کافی علت دارد تا هواداران خود را داشته باشد، بنابراین این شما هستید که باید تصمیم بگیرید کدام گوشی را انتخاب می کنید.

رقابت نفس گیر آیفون 15 با شیائومی 14 ، برنده کدام است؟

تینا مزدکی: شیائومی 14 اولترا را سال جاری در سراسر دنیا می توان تهیه کرد. این گوشی یک گوشی پرچمدار اندرویدی مجهز به دوربین چهارگانه است، و تمام احتیاجهای شما به عنوان یک گوشی را رفع خواهد نمود.

شیائومی 14 اولترا دارای چهار دوربین 50 مگاپیکسلی است که به عنوان دوربین استفاده می گردد، بعلاوه تله فوتوی فوق عریض، 3.2x و 5x، با حدبیشتر زوم 120 برابری ارائه می گردد. اینها، به علاوه یک دوربین جلوی 32 مگاپیکسلی، با همکاری تیم لایکا پیشرفته اند. آیفون 15 پرو مکس همان حدبیشتر محدوده زوم اپتیکال را ارائه می دهد، اما فاقد دوربین دوم تله فوتو است و تنها با زوم 25 برابری به حدبیشتر می رسد. بعلاوه در مقایسه با آن فاقد وضوح تصویر است و دوربین اصلی آن 48 مگاپیکسل است.

شیائومی 14 اولترا در مقابل آیفون 15 پرومکس

در عکس هایی که با هردو گوشی گرفته شده از تنظیمات پیش فرض کارخانه استفاده شده است. در اولین تصویر تفاوت قابل توجهی در رنگ های این تصویر از ایستگاه مترو که با دوربین اصلی دو گوشی گرفته شده است، مشاهده می گردد. عکسی که با شیائومی گرفته شده پررنگ تر به نظر می رسند و وقتی به جزئیات ظریف نگاه کنید، حتی واضح تر به نظر می رسد.

اگرچه آیفون رنگ های بیشتری در آسمان دارد که باعث می گردد تصویر متعادل تری ایجاد گردد، اما اگر می خواهید روی قسمتی زوم کنید، شیائومی بهتر است. کمی پایین تر از جاده، تفاوت رنگ یکسانی می گردد. با این حال، تصویر آیفون کمی روشن تر است، که جزئیات را در منطقه ها تاریک مانند دیوارهای کنار کانال نشان می دهد. بعلاوه کنتراست بیشتری بین درخت و آب در عکس آیفون وجود دارد.

این عکس فوری حیاط خلوت در شب را نشان می دهد، این آیفون است که هنگام غروب خورشید نیز روشن تر می گردد. هنوز جزئیات در عکس شیائومی وجود دارد، اما با نگاه کردن به تاریک ترین قسمت های تصویر در سمت راست قاب، این جزئیات ناپدید می شوند.

اما در مقایسه لنز اولترا واید این دو گوشی، همچنان شیائومی تصویر وسط خیابان را با رنگی زنده تر نشان می دهد. این امر به ویژه در لباس های غرفه ها و مغازه سوغاتی فروشی مشهود است. بعلاوه می توانید جزئیات بیشتری را در نواحی سایه پیدا کنید.

برای مقایسه زوم دو برابری باید به دوربین اصلی بازگشت. در تصویری که از درختی بالا کانال گرفته شده، عکی که با گوشی آیفون گرفته شده روشن تر است در حالی که شیائومی اینطور به نظر نمی رسد. زوم سه برابر شیائومی اما می تواند از اولین دوربین از دو دوربین تله فوتو خود استفاده کند، در حالی که آیفون باید به زوم دیجیتال بسنده کند. با آنالیز دقیق واضح است که عکس شیائومی بسیار دقیق تر است. آیفون عکس های اشباع شده تری ارائه می نماید، اما تقریباً واضح نیست.

در زوم پنج برابر، جایی که هر دو گوشی می توانند از لنزهای زوم اختصاصی استفاده نمایند، تفاوت زیادی بین آنها وجود ندارد. اگرچه به نظر می رسد بافت بیشتری در عکس شیائومی وجود دارد، به خصوص در آجرها؛ چیزی که در شیائومی توجه را جلب می نماید اما محدوده زوم 120 برابری آن است که با چندین تصویر از پل نشان داده شده است.

مقایسه با یک پرتره به پایان می رسد. گوشی شیائومی بعضی از ویژگی های صاف نماینده پوست را روی صورت اعمال نموده است، که به این معنی است که نسبت به ظاهر واقعی دقت کمتری دارد، اما شاید یک ویژگی ارزشمند برای فعال نگه داشتن پست های رسانه های اجتماعی شما باشد. هر دو گوشی یک افکت پرتره عالی انجام داده اند، اگرچه حالت پیش فرض آیفون لذت بخش تر به نظر می رسد. در قسمت مو اما هیچ کدام بنظر امتیاز نمی گیرند، در تصویر شیائومی خیلی تاریک است و آیفون خیلی روشن است.

به جرات می توان گفت که شیائومی 14 اولترا یک تلفن دوربین بسیار توانمند است، حتی بدون در نظر گرفتن ویژگی های پیشرفته مانند دیافراگم دوربین اصلی قابل تنظیم آن برای عکس و فیلم و توانایی های زوم آن که شگفت انگیز است و رنگی که از تصاویر آن دریافت می کنید باعث می گردد آیفون در بخش های ضعیف به نظر برسد. تنها نقطه ضعف آن نحوه پردازش سایه های موجود در تصاویر است، چیزی که آیفون با آن مسئله ای ندارد.

علیرغم نمایش عالی شیائومی در این آنالیز، آیفون 15 پرو مکس هنوز هم برای بیشتر کاربران برترین انتخاب دوربین گوشی است. به غیر از عدم در دسترس بودن برای بعضی خریداران، شیائومی بسیار گران است، حتی به عنوان یک گوشی پرچمدار و از آنجایی که دوربین های تلفن در درجه اول یک ویژگی به شمار می روند، آیفون همچنان در کنار سایر گوشی های پرچم دار مانند گلکسی اس24 یا پیکسل 8 پرو سزاوار جایگاه برتر در برترین راهنمای دوربین تلفن های همراه است.

با این حال اگر ترجیح می دهید گوشی شما علاقه عمیق تری به عکاسی داشته باشد و بیشتر به عنوان یک DSLR جیبی عمل کند، شیائومی 14 اولترا ممکن است این احتیاج را بهتر از هر چیز دیگری در حال حاضر برآورده کند.

منبع: tomsguide

323

منبع: خبرآنلاین

به "رقابت نفس گیر آیفون 15 با شیائومی 14 ، برنده کدام است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رقابت نفس گیر آیفون 15 با شیائومی 14 ، برنده کدام است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید