روزنامه آمریکایی فاش کرد: فشار واشنگتن به ابوظبی برای قطع روابط تجاری با ایران

به گزارش وبلاگ کاتالوگ، فارس نوشت: یک روزنامه آمریکایی از بی توجهی تجار و شرکت های مستقر در بعضی کشورهای عرب حاشیه خلیج فارس به هشدارهای دولت آمریکا و تداوم تجارت با ایران خبر داده و نوشته است که واشنگتن امارات را برای اجرای تحریم ها تحت فشار قرار داده است.

روزنامه آمریکایی فاش کرد: فشار واشنگتن به ابوظبی برای قطع روابط تجاری با ایران

در حالی که دولت آمریکا به شدت در کوشش برای بستن راه ها و منافذ مبادلات مالی و نفتی ایران با خارج از کشور است یک روزنامه آمریکایی در گزارشی به تداوم همکاری بعضی بنادر و تجار امارات متحده عربی، از متحدان درجه نخست آمریکا در منطقه با ایران اشاره نموده و نوشته است که واشنگتن بنادر امارات را برای توقف تجارت با ایران تحت فشار قرار داده است.

به نوشته وال استریت ژورنال، تجار ایرانی عنوان می نمایند که سال هاست که از بندر فجیره در امارات برای ارسال فرآورده های نفتی، صادرات مجدد نفت خام، سوخت و دیگر تولیدات نفتی تحریم شده استفاده می نمایند.

این در حالی است که نمایندگان آمریکایی در تابستان امسال با سفر به فجیره، از تداوم صادرات نفت ایران از این بندر گلایه نموده اند. یک مقام آمریکایی در گفت وگویی گفت: آن ها باید مراقب باشند. ممکن است با پیامدهای تحریمی روبرو شوند. صبر ما رو به اتمام است.

بر اساس اعلام شرکت های مستقر در امارات، اینک کالاهای تحریمی همچون گوشی های تلفن همراه آمریکایی و دیگر کالاهای مصرفی سر از ایران در می آورند و امارات همچنان به وسیله نظام حواله پولی، مجرایی برای انتقال ارز خارجی به ایران است.

این روزنامه در بخش دیگر این گزارش به صراحت نوشت، چنین معاملات تجاری مخفیانه، شکاف هایی را در کارزار فشار مالی دولت ترامپ علیه ایران ایجاد نموده است. وزرای کشور و انرژی امارات نیز از پاسخ به سئوالات در این زمینه خودداری کردند. بنابه گفته تجار ایرانی و اماراتی، تجارت کالا با ایران به وسیله نظام مالی قابل رصد نیست و این جریان ادامه دارد. آن ها می گویند که پرداخت ها به صورت نقدی یا در کشورهایی چون عمان انجام می گردد.

به نوشته وال استریت ژورنال، برخلاف ابوظبی، دبی، رأس الخیمه و فجیره به تجارت و سرمایه گذاری بازرگانان ایرانی وابسته هستند. براساس جدیدترین داده های بانک جهانی، در سال 2016 ایران پس از هند دومین مقصد صادراتی امارات محسوب شد. گمرک تهران نیز اعلام نموده که امارات پس از چین بزرگترین شریک تجاری اش در سال 2018 بوده است.

310311

منبع: خبرآنلاین

به "روزنامه آمریکایی فاش کرد: فشار واشنگتن به ابوظبی برای قطع روابط تجاری با ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روزنامه آمریکایی فاش کرد: فشار واشنگتن به ابوظبی برای قطع روابط تجاری با ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید