سازمان ملل: از امحای کامل تسلیحات شیمیایی سوریه مطمئن نیستیم

به گزارش وبلاگ کاتالوگ، معاون دبیرکل سازمان ملل در امور خلع سلاح مدعی شد، این سازمان از امحای کامل تسلیحات شیمیایی سوریه مطمئن نیست.

سازمان ملل: از امحای کامل تسلیحات شیمیایی سوریه مطمئن نیستیم

به نقل از خبرگزاری آناتولی، ایزومی ناکامیتسو، معاون دبیرکل سازمان ملل در امور خلع سلاح در گزارشی در نشست شورای امنیت مدعی شد: ما از امحای کامل تسلیحات شیمیایی سوریه مطمئن نیستیم. باید تمام کسانی که از این سلاح در سوریه استفاده نموده اند، مجازات شوند.

شورای امنیت سه شنبه درباره اجرای قطعنامه 2118 درباره امحای تسلیحات شیمیایی سوریه نشستی برگزار کرد.

این مسئول سازمان ملل مدعی شد: هنوز 19 مسئله حل نشده درباره برنامه شیمیایی سوریه وجود دارد. دمشق می گوید پایگاهی که در آن احتمالا سلاح شیمیایی فراوری شده، برای این کار نبوده اما اطلاعات ما از سال 2014 غیر این را نشان می دهد. براساس اطلاعات ما در آنجا سلاح شیمیایی فراوری شده است. از دمشق خواستیم درباره انواع و مقدار مواد شیمیایی که فراوری نموده شرح دهد اما سوریه پاسخی به ما نداد. برای همین معتقدیم که اعلام سوریه درباره امحای کامل تسلیحات شیمیایی دقیق نیست.

ناکامیتسو به اعضای شورای امنیت هشدار داد، اگر کسانی که از این سلاح استفاده نموده اند، مجازات نشوند، خطر همچنان همگان را تهدید خواهد نمود.

ماده 21 قطعنامه 2118 شورای امنیت بر مجازات کسانی که از سلاح شیمیایی استفاده نموده اند، تأکید دارد. این قطعنامه بعد از آن صادر شد که غوطه شرقی و معضمیه الشام در غوطه غربی دمشق در 21 اوت 2013 در معرض حملات موشکی با گاز سارین نهاده شد. آمریکا و غرب دمشق را به انجام این حملات متهم کردند. ، ایسنا

منبع: ایران آنلاین

به "سازمان ملل: از امحای کامل تسلیحات شیمیایی سوریه مطمئن نیستیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سازمان ملل: از امحای کامل تسلیحات شیمیایی سوریه مطمئن نیستیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید