نظرسنجی: سفر به کدام قاره را ترجیح می دهید؟

به گزارش وبلاگ کاتالوگ، هفته گذشته موضوع نظرسنجی خبرنگاران، وسیله نقلیه سفر بود. این بار به سراغ مقصد سفر رفته ایم. اگر قرار باشد سفری به خارج از کشور داشته باشید، کدام قاره را ترجیح می دهید؟ با خبرنگاران همراه باشید.

نظرسنجی: سفر به کدام قاره را ترجیح می دهید؟

در نظرسنجی هفته پیش از شما پرسیدیم که کدام وسیله نقلیه را برای سفر ترجیح می دهید. نتایج این نظر سنجی را در نمودار زیر می بینید.

طبق این نمودار، 41/85 درصد آرا به ماشین شخصی اختصاص دارد. هواپیما با 33/7 درصد، پس از ماشین شخصی، محبوب ترین وسیله حمل ونقل است. رتبه های بعدی به ترتیب در اختیار قطار با 15/01 درصد، کشتی با 8/05 درصد و اتوبوس با 1/39 درصد است.

در نظرسنجی این هفته، تصمیم داریم سوال دیگری در خصوص مقصد سفر از شما بپرسیم.

قاره ها که معمولا به صورت خشکی های جزیره مانند و بزرگ، سر از آب در آورده اند، پهنه های وسیعی روی زمین هستند. در این میان، دو قاره آسیا و اروپا به هم چسبیده و تنها با رشته کوه اورال از هم جدا می شوند. به طور قراردادی هفت قاره، روی زمین شناسایی شده اند: آسیا، آفریقا، آمریکای شمالی، آمریکای جنوبی، جنوبگان، اروپا و اقیانوسیه.

هر کدام از این قاره ها، جغرافیا، آب و هوا و فرهنگ متفاوتی دارند. ویژگی های منحصربه فرد هر کدام از این قاره ها سبب می شود که سفر به آن ها، تجربه ای بی نظیر و تکرارنشدنی باشد.

آسیا

قاره آسیا، بزرگ ترین و پرجمعیت ترین قاره کره زمین است. 60 درصد از جمعیت کره زمین در این قاره زندگی می نمایند. بلندترین قله دنیا یعنی قله اورست با ارتفاع 8٬848 متر در این قاره واقع شده است. این قاره دیدنی، جاذبه های گردشگری متنوع و فرهنگ های منحصربه فردی دارد. برای آشنایی بیشتر با این جاذبه ها و مقاصد گردشگری می توانید این مقاله ها را دنبال کنید:

  • دیدنی های دنج و مخفی در کشورهای آسیایی
  • 15 ساحل شگفت انگیز آسیا
  • 20+1 مکان دیدنی و شگفت انگیز در قاره آسیا

اروپا

قاره اروپا در نیم کره شمالی واقع شده است و بعد از اقیانوسیه، دومین قاره کوچک دنیا است. کوه های آرال مرز بین آسیا و اروپا را تشکیل می دهند. آب فراوان، باعث پیدایش جنگل های سرسبز و رواج کشاورزی و دامداری در اروپا شده است. این سرزمین پرآب و سرسبز از گذشته های دور، محل زندگی انسان و بسیاری از جانوران بوده است و به همین علت به آن، قاره سبز می گویند. مساحت اروپا حدود 10 میلیون کیلومترمربع است و بیش از 730 میلیون نفر جمعیت دارد که یازده درصد از جمعیت دنیا را تشکیل می دهند. اروپا پس از آسیا دومین قاره دنیا از نظر تراکم جمعیت است. در خصوص اروپا

  • سفر مقرون به صرفه به اروپا، معرفی 24 مقصد گردشگری
  • بهترین شهرهای اروپا برای سفرهای پاییزی
  • طبیعت زیبای اروپا و منظره ها فوق العاده آن

آفریقا

آفریقا سومین قاره بزرگ دنیا بعد از آسیا و آمریکا است. این قاره بیش از یک میلیارد نفر جمعیت (طبق آمار سال 2005) دارد و 61 کشور دنیا را در بر می گیرد. در واقع، حدود یک هفتم از جمعیت دنیا را در این قاره زندگی می نمایند. آب و هوای آفریقا بسیار متنوع و گاهی در نوسان است. در ناحیه شمالی آن عمدتا بیابان یا منطقه ها بایر وجود دارد، در حالی که منطقه ها مرکزی یا جنوبی شامل دشت های گرم (استوایی) و نواحی جنگلی بارانی بسیار متراکم است. آفریقا قدیمی ترین قاره دنیا است و تاریخ آن به دوران اولیه پیش از نوسنگی بازمی شود. در خصوص این قاره

  • حقایقی جالب در خصوص آفریقا
  • پربازدیدترین شهرهای آفریقا کدامند؟
  • شاخ آفریقا کجاست؟

آمریکای شمالی

آمریکای شمالی بخش شمالی قاره آمریکا است و میان سه کشور کانادا، ایالات متحده آمریکا و مکزیک تقسیم شده است. این قاره در نیمکره شمالی زمین واقع شده است. کانادا بزرگ ترین کشور این قاره است. وسعت آمریکای شمالی، 24٬709٬000 کیلومترمربع است و 4/8 درصد سطح زمین را در بر گرفته است. تنها راه ارتباطی خشکی آمریکای شمالی و جنوبی کشور پاناما است. این قاره از شمال به اقیانوس منجمد شمالی، از جنوب به دریای کارائیب، از شرق به اقیانوس اطلس و از غرب به اقیانوس آرام می رسد. در خصوص این قاره

  • کانادا؛ مکان هایی که قبل از مرگ باید دید
  • بهترین و زیباترین نقاط گردشگری آمریکا
  • با مجلل ترین هتل های مقرون به صرفه قیمت آمریکای شمالی آشنا شوید

آمریکای جنوبی

آمریکای جنوبی بخش جنوبی قاره آمریکا است و معمولا آن را از شمال کشور کلمبیا تا جنوب کشور شیلی در نظر می گیرند. خط استوا از این قاره می گذرد. رود بزرگ آمازون و جنگل های بارانی آمازون در این قاره واقع شده است.

  • دیدنی ترین مقاصد گردشگری در آمریکای جنوبی
  • سفرهای شگفت انگیز در جاده های آمریکای جنوبی
  • شگفت انگیزترین منظره ها طبیعی آمریکای جنوبی

اقیانوسیه

اقیانوسیه یکی از قاره های دنیا است که گروه های گوناگونی از جزیره های اقیانوس آرام را در بر می گیرد. جزیره نیوزلند که بخشی از پلی نزی است و گینه نو که بخشی از ملانزی است و بعلاوه کشور استرالیا هم جزئی از قاره اقیانوسیه هستند. شبه جزیره مالایا نیز گاهی به عنوان بخشی از اقیانوسیه در نظر گرفته می شود. اقیانوسیه، کوچک ترین قاره از نظر مساحت خشکی و کم جمعیت ترین قاره پس از قاره قطب جنوب است. در خصوص قاره اقیانوسیه و جاذبه های گردشگری آن، این مقاله ها را دنبال کنید.

  • حقایقی جالب در خصوص استرالیا
  • سفر به استرالیا: مکان هایی که قبل از مرگ باید دید
  • 10 شگفتی طبیعی در استرالیا

جنوبگان

جنوبگان یا قاره قطب جنوب، به قاره ای گفته می شود که پیرامون قطب جنوب زمین را در بر گرفته است. این قاره سردترین نقطه کره زمین است و تقریبا همه سطح آن را یخ پوشانده است. کاپیتان جیمز کوک در اواخر ژانویه 1820 این قاره را کشف کرد. جنوبگان پنجمین قاره بزرگ کره زمین پس از آسیا، آفریقا، آمریکای شمالی و آمریکای جنوبی است ولی با وجود این، کمترین جمعیت را میان همه قاره ها دارد. بعلاوه بلندترین میانگین بلندی، کمترین میانگین رطوبت و پایین ترین میانگین دما در میان همه قاره های دنیا به این قاره تعلق دارد. پنگوئن امپراتور از پرندگانی است که تنها در این قاره زندگی می نماید. در خصوص این قاره

  • حقایق جالب در خصوص قطب جنوب
  • بیابان سفید، تنها اقامتگاه لوکس قطب جنوب
  • گشتی در قاره قطب جنوب

سوال این هفته نظرسنجی وبلاگ کاتالوگ درمورد مقصد سفر است. اگر قرار باشد که به یک سفر خارجی بروید، کدام قاره را ترجیح می دهید؟

مثل همواره منتظر مشارکت شما هستیم.

برای شرکت در این نظرسنجی تا ساعت 6 عصر روز چهارشنبه فرصت دارید.

سفر به کدام قاره را ترجیح می دهید؟منبع: کجارو

به "نظرسنجی: سفر به کدام قاره را ترجیح می دهید؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نظرسنجی: سفر به کدام قاره را ترجیح می دهید؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید