سریع: طرف مقابل پایبند باشد ما نیز به توقف عملیات نظامی پایبند خواهیم ماند

به گزارش وبلاگ کاتالوگ، سخنگوی نیرو های مسلح یمن ضمن اعلام شروع آتش بس انسانی در یمن گفت که توقف عملیات نظامی نیرو های یمنی مشروط به پایبندی طرف مقابل است.

سریع: طرف مقابل پایبند باشد ما نیز به توقف عملیات نظامی پایبند خواهیم ماند

به گزارش گروه بین الملل وبلاگ کاتالوگ، یحیی سریع سخنگوی نیرو های مسلح یمن در پیغامی در توییتر از شروع آتش بس انسانی در این کشور اطلاع داد.

وی در این پیغام توییتری نوشت: بر اساس چیزی که درباره آن در مسقط موافقت شد، ورود به آتش بس انسانی و نظامی را اعلام نموده و تا زمانی که طرف مقابل پایبند باشد، ما نیز به توقف کامل عملیات نظامی پایبند خواهیم ماند.

ساعتی پیش نیز هانس گروندبرگ فرستاده ویژه سازمان ملل به یمن از شروع برقراری آتش بس در یمن اطلاع داد.

به گفته وی آتش بس بین صنعاء و ائتلاف سعودی از هم اکنون به اجرا درآمده و به موجب آن همه عملیات های نظامی برای مدت دو ماه متوقف می گردد.

گروندبرگ دیروز در بیانیه ای گفت: طرف های درگیری در یمن به پیشنهاد سازمان ملل درباره آتش بس (انسانی) دو ماهه پاسخ مثبت دادند که این توافق از ساعت 17 دوم آوریل به اجرا در می آید.

در این بیانیه تاکید شده است: بر اساس این آتش بس همه عملیات های نظامی زمینی، هوایی و دریایی متوقف می گردد.

بر اساس بند های این توافق، 18 کشتی حامل سوخت وارد بنادر الحدیده می گردد و هر هفته به دو پرواز اجازه استفاده از فرودگاه صنعاء داده می گردد.

از جمله دیگر بند های این توافق، نشست بین طرف ها برای توافق بر سر گگرددن گذرگاه ها در تعز و دیگر استان ها به منظور بهبود تردد افراد در داخل یمن است.

فرستاده ویژه سازمان ملل بر اهمیت اعتمادسازی دو طرف بر اساس این توافق به منظور ازسرگیری فرایند سیاسی برای سرانجام دادن به درگیری در یمن تاکید نمود.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "سریع: طرف مقابل پایبند باشد ما نیز به توقف عملیات نظامی پایبند خواهیم ماند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سریع: طرف مقابل پایبند باشد ما نیز به توقف عملیات نظامی پایبند خواهیم ماند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید