آغاز محوطه سازی دریاچه های دوقلوی آبدانان

به گزارش وبلاگ کاتالوگ، میراث آریا/ براساس آخرین خبرهای بدست رسیده، آغاز محوطه سازی دریاچه های دوقلوی آبدانان صورت پذیرفت.

آغاز محوطه سازی دریاچه های دوقلوی آبدانان

عبدالمالک شنبه زاده، مدیرکل استان اظهار کرد: عملیات محوطه سازی، بهسازی و راه دسترسی دریاچه های دوقلوی شهرستان آبدانان با اعتباری بالغ بر 1500 میلیون ریال از محل اعتبارات ملی شروع شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ایلام اضافه نمود: چشمه های دوقلوی سیاه گاو شهرستان آبدانان یک اعجاز الهی و یک مکان مجذوب کننده بی نظیر در کشور است که به منظور توسعه صنعت گردشگری و شناسایی این پدیده در روستای ژیور احداث و تجهیز شده است.

شنبه زاده با بیان اینکه ایجاد این گونه زیرساخت ها باعث رونق گردشگری می گردد، توضیح داد: این دریاچه از نادرترین پدیده های طبیعی کشور است و همیشه مورد توجه بسیاری از گردشگران بوده است، اطراف آن را دشتها و کوههای نسبتا مرتفع فراگرفته و دارای جلوه های بهاری و پاییزی مجذوب کننده و دیدنی است.

او گفت: دریاچه دوقلوی سیاه گاو آبدانان شامل دو دریاچه یا چشمه بالادست و پایین دست است که عمق هر کدام از آنها بیش از 20 متر بوده که از طریق یک کانال رودخانه ای 10 متری به هم متصل شده است.

منبع: همگردی

به "آغاز محوطه سازی دریاچه های دوقلوی آبدانان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آغاز محوطه سازی دریاچه های دوقلوی آبدانان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید