صعود 100 میلیاردی پرسپولیس به فینال لیگ قهرمانان آسیا

به گزارش وبلاگ کاتالوگ، تیم فوتبال پرسپولیس با صعود به فینال لیگ قهرمانان آسیا درآمد دو میلیون و 770 هزار دلاری را روانه باشگاه خود می نماید.

صعود 100 میلیاردی پرسپولیس به فینال لیگ قهرمانان آسیا

به گزارش وبلاگ کاتالوگ، ورزش سه نوشت: پرسپولیسی ها که تا مرحله نیمه نهایی با اقتدار پیش آمده بودند، در گام نهایی منطقه غرب توانستند به شکلی دراماتیک از سد تیم قدرتمند النصر بگذرند و راهی فینال لیگ قهرمانان شوند.

این نتیجه اگرچه از هر نظر برای پرسپولیس یک پیروزیت به حساب می آید اما باتوجه به بحران مالی این باشگاه و احتیاج مبرم به درآمدزایی، شاید جنبه مالی آن بیش از گذشته مورد توجه قرار گیرد.

جایی که پاداش های حاصل از این رقابت ها، به محل درآمد جدی باشگاه تبدیل شده و سرخ ها را برای پرداخت بدهی و هزینه های جاری کمک می رساند.

پرسپولیس در این تورنمنت با کسب پیروزی مقابل التعاون، السد، شارجه و پاختاکور 250 هزار دلار به دست آورد و با تساوی مقابل النصر و شارجه 20 هزار دلار نیز کسب کرد اما درآمد اصلی از پاداش صعود به مراحل بالاتر است.

صعود به یک هشتم 100 هزار دلار، صعود به یک چهارم 150 هزار دلار، صعود به نیمه نهایی 250 هزار دلار و در نهایت نایب قهرمانی 2 میلیون دلار و قهرمانی 4 میلیون دلار برای قرمزها درآمد دارد و پرسپولیس دستکم تا حالا 500 هزار دلار بابت صعود به فینال پاداش می گیرد و فرصت کسب جایزه دو یا چهار میلیون دلاری را هم خواهد داشت.

حالا اگر پرسپولیس بتواند فینال را با پیروزی پشت سر بگذارد، 4 میلیون و 820 هزار دلار درآمدزایی خواهد نمود اما حتی در صورت شکست هم با رقم نزدیک به 90 میلیارد تومان لیگ قهرمانان 2020 را به اتمام خواهد رساند.

باشگاه پرسپولیس 835 هزار دلار به گابریل کالدرون، حدود 800 هزار دلار به برانکو ایوانکوویچ و 550 هزار دلار به ماریو بودیمیر بدهی دارد که به نظر می رسد نیمی از رقم بدهی به برانکو تامین شده است اما حتی اگر این اتفاق رخ نداده باشد هم تیم یحیی گل محمدی تمام بدهی های خارجی باشگاه را با این پیروزیت تسویه می نماید و باشگاه را از بحرانی عظیم درمی آورد.

یحیی که حالا با عظیمترین پیروزیت تاریخ پرسپولیس و همچنین رزومه مربیگری خود تنها یک قدم فاصله دارد، در صورت فتح لیگ قهرمانان آسیا با کسب درآمد نزدیک به 150 میلیارد تومان (4 میلیون و 820 هزار دلار) برای پرسپولیس، به پیروز ترین مربی تاریخ فوتبال ایران در درآمدزایی یک ساله تبدیل می گردد؛ اتفاقی که بدون تردید برای بازیکنان پرسپولیس هم از اهمیت ویژه ای برخوردار خواهد بود.

با این حال باید در نظر گرفت که کنفدراسیون فوتبال آسیا در خاتمه جایزه را با کسر 10 درصد بابت اختصاص به خیریه، همچون سنوات گذشته در اختیار باشگاه قرار خواهد داد.

منبع: جام جم آنلاین

به "صعود 100 میلیاردی پرسپولیس به فینال لیگ قهرمانان آسیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "صعود 100 میلیاردی پرسپولیس به فینال لیگ قهرمانان آسیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید