طرح مادران کتابخوان در کردستان اجرا شد

به گزارش وبلاگ کاتالوگ، حمیدرضا گوهری، به خبرنگار خبرگزاری کتاب (ایبنا) در سنندج اظهار کرد: طرح مادران کتابخوان با هدف توسعه و ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی، تقویت لذت خواندن، ارتقای سطح کمی و کیفی فعالیت کتابخوانی، تمرین زندگی و افزایش مهارت های زندگی به واسطه مطالعه، افزایش مقدار امانت کتاب به اعضا و... در کردستان اجرا شد.

طرح مادران کتابخوان در کردستان اجرا شد

وی ادامه داد: در این طرح مادرانی که علاقمند به کتابخوانی هستند، هر دو هفته یکبار روزهای پنج شنبه در سطح مراکز استان به مرکز دعوت می شوند و همراه با مربی به اجرای فعالیت های کتاب محور می پردازند.

مدیر کل کانون پرورش فکری بچه ها و نوجوانان استان کردستان اضافه نمود: در راستای اجرای این طرح والدین می توانند نقش مهمی در امر کتابخوانی دلبندانشان ایفا نمایند و حضور مادران در مراکز تک نیروی کانون پرورش فکری بچه ها و نوجوانان می تواند در تشویق بچه هاشان در امانت کتاب و انتخاب کتاب مناسب نسبت به سن و علاقه مندی بچه هاشان بسیار تاثیرگذار باشد.

گوهری در ادامه حضور اولیا در فعالیت ها و ارتباط با فعالیت های کتاب محور مرکز، توجه به فعالیت روخوانی کتاب به عنوان یک فعالیت شاخص در زمینه کتابخوانی، ایجاد انگیزه برای مطالعه اعضا همراه با خانواده و بالابردن اندازه مطالعه در مراکز فرهنگی هنری را از دیگر اهداف طرح مادران کتابخوان بیان کرد.

وی بعلاوه گفت: بچه های که والدین کتابخوان داشته باشند قطعاً بدون نصیحت و پند و اندرز به سوی کتاب خواهند رفت و به مطالعه علاقه مند خواهند شد.

مدیر کل کانون پرورش فکری بچه ها و نوجوانان استان کردستان با بیان اینکه افرادی که کتاب می خوانند درک بهتری از مسائل دارند و در روابط اجتماعی در سطح بالاتری قرار خواهند گرفت، بیان کرد: این بچه ها با انعطاف پذیری بیشتر، توانایی بیشتری در تحلیل و حل مسئله داشته و صبورتر و اندیشمندتر عمل می نمایند.

گوهری یادآوری کرد: امروزه جامعه ما به چنین افرادی برای پیشرفت و موفقیت احتیاج دارد، چرا که افراد کتابخوان افراد خلاق تری هستند.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران

به "طرح مادران کتابخوان در کردستان اجرا شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرح مادران کتابخوان در کردستان اجرا شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید