عکس ، جایزه اروپایی ها به محسن تنابنده، هومن سیدی و...، چهره مطرح سینمای ایران رئیس هیئت داوران

به گزارش وبلاگ کاتالوگ، سیزدهمین جشنواره بین المللی فیلم لوکزامبورگ با اعطای دو جایزه به فیلم جنگ جهانی سوم ساخته هومن سیدی به کار خود سرانجام داد.

عکس ، جایزه اروپایی ها به محسن تنابنده، هومن سیدی و...، چهره مطرح سینمای ایران رئیس هیئت داوران

به گزارش وبلاگ کاتالوگ و به نقل از سینه ایران، فیلم جنگ دنیای سوم به نویسندگی و کارگردانی هومن سیدی در جدیدترین حضور بین المللی خود در جشنواره فیلم لوکزامبورگ به نمایش گذاشته شد و در نهایت جایزه فیپرشی (فدارسیون بین المللی منتقدان فیلم) و بعلاوه جایزه هیات داوران جوان جشنواره را به خود اختصاص داد.

سال جاری اصغر فرهادی ریاست هیات داوران بخش مسابقه اصلی جشنواره فیلم لوکزامبورگ را بر عهده داشت که سیزدهمین دوره آن از تاریخ 2 تا 12 مارس 2023 (11 تا 21 اسفند) برگزار گردید.

ساخته هومن سیدی که نماینده رسمی سینمای ایران در شاخه برترین فیلم بین المللی اسکار 2023 بود، پس از حضور پیروز در جشنواره ونیز و کسب دو جایزه برترین فیلم و بازیگر بخش افق ها، در سی و پنجمین دوره جشنواره بین المللی فیلم توکیو، هشتمین دوره جشنواره فیلم دنیا آسیا در لس آنجلس و جشنواره فیلم استکهلم سوئد نیز حضور پیروزی داشت و در لیست فیلم های جشنواره پالم اسپرینگز 2023 نیز نهاده شد و اخیرا نیز سه جایزه اصلی برترین فیلم، کارگردانی و بازیگر مرد (محسن تنابنده) را از جشنواره فیلم بلگراد در کشور صربستان دریافت نموده است.

با کسب دو جایزه از جشنواره فیلم لوکزامبورگ، جنگ دنیای سوم شمار جوایز بین المللی خود را به عدد 11 رساند. در فیلم جنگ دنیای سوم بازیگرانی چون محسن تنابنده، ندا جبرئیلی، مهسا حجازی، نوید نصرتی، لطف الله سیفی و حاتم مشمولی به ایفای نقش پرداخته اند.

  • عکس | اروپایی ها به محسن تنابنده، هومن سیدی و ... جایزه دادند
  • ببینید | تنابنده جایزه ونیز را برد؛ این سکانس نقی معمولی پربازدید شد!
  • ببینید | اینقدر خوشحالم می توانم تا تهران پیاده بروم! | لحظه معرفی محسن تنابنده
منبع: همشهری آنلاین

به "عکس ، جایزه اروپایی ها به محسن تنابنده، هومن سیدی و...، چهره مطرح سینمای ایران رئیس هیئت داوران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عکس ، جایزه اروپایی ها به محسن تنابنده، هومن سیدی و...، چهره مطرح سینمای ایران رئیس هیئت داوران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید