مرگ خواننده ای که 17 سال با سرطان مبارزه کرد

به گزارش وبلاگ کاتالوگ، مری فردریکسن که در 2002 فقط 25 درصد بخت زنده ماندن داشت، 14 سال دیگر پس از آن خواند و انتها در 61 سالگی از جهان رفت.

مرگ خواننده ای که 17 سال با سرطان مبارزه کرد

برای سفر با تور پوکت همراه ما باشید.

به گزارش وبلاگ کاتالوگ به نقل از بی بی سی، فردریکسن یکی از دو خواننده گروه راکست و از تحسین شده ترین صداهای موسیقی پاپ در دهه های 1980 و 1990 بود. روزنامه اکسپرسن سوئد خبر مرگ این خواننده محبوب را منتشر کرد و نوشت: متاسفیم که اعلام می کنیم یکی از بزرگ ترین و دوست داشتنی ترین هنرمندان ما رفته است.

فردریکسن در سپتامبر 2002 در حمام خانه اش سکته مغزی کرد و با سر زمین خورد. پزشکان دریافتند جمجمه اش آسیب دیده و یک تومور هم در مغز او وجود دارد. همه گمان می کردند بخت زنده ماندن این خواننده تنها 25 درصد است اما او دوام آورد و با وجود آسیب هایی که از پرتودرمانی دیده بود، تا سه سال پیش از مرگ به خواندن و اجرا کردن روی صحنه ادامه داد و در 2016 به دلیل ضعف بدنی اعلام بازنشستگی کرد.

پر گسل، همکار فردریکسن و دیگر خواننده راکست نخستین بار در دهه 1970 با او آشنا شد و این دو همکاری شان را از 1986 شروع کردند. پیش از آن فردریکسن یک خواننده معمولی بود اما گسل با گروه خود دورانی پیروز داشت. چند ترانه آنها در سوئد پرفروش شد اما این یک دانشجوی آمریکایی بود که آلبوم دوم راکست را با خود به مینیاپلیس برد و به یک شبکه رادیویی داد. آنجا بود که نام راکست در جهانی موسیقی آمریکا پیچید.

باید عشق بوده باشد از پیروز ترین و ماندگارترین ترانه های راکست بود که در فیلم سینمایی زن زیبا هم استفاده شد. آنها چهار ترانه شماره یک در آمریکا داشتند و آهنگ ها و آلبوم هایشان به رکورد 75 میلیون فروش در جهان رسید. راکست 10 آلبوم روانه بازار کرد و فردریکسن هم هشت آلبوم فردی داد که سه تای آنها در سوئد صدرنشین شد.

نخستین آهنگ انفرادی خواننده فقید سوئدی که در این کشور صدرنشین جدول پرفروش ها شد، مربوط به سال 2008 بود. فردریکسن در 2018 هم ترانه برایم ترانه ای بخوان را به مناسبت تولد 60 سالگی خود منتشر کرد.

منبع: همشهری آنلاین

به "مرگ خواننده ای که 17 سال با سرطان مبارزه کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مرگ خواننده ای که 17 سال با سرطان مبارزه کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید