معیارهای نو بر تحصیلات و سابقه کار مورد احتیاج برای مشاغل متمرکز خواهد بود

به گزارش وبلاگ کاتالوگ و به نقل از سی آی سی نیوز، دولت کانادا از تغییر معیارهای سیستم طبقه بندی مشاغل ملی NOC به معیارهای تازه آموزش، تحصیلات، سابقه کار، و وظایف شغلی TEER خبر داده است. سیستم NOC درواقع یک زیرساخت گسترده است که در بخش مشخص سطح شغلی افراد، دارای 4 زیرگروه A، B، C، D می باشد. معیارهای سیستم TEER که بر اساس اعداد 0 تا 5 درنظر گرفته شده جایگزین سطوح شغلی فعلی در NOC خواهد شد.

معیارهای نو بر تحصیلات و سابقه کار مورد احتیاج برای مشاغل متمرکز خواهد بود

به گفته Statistics Canada، سیستم NOC به جای مهارت افراد، بر نوع مشاغل متمرکز است. اما معیارهای سیستم TEER بر تحصیلات و سابقه کار مورد احتیاج برای مشاغل تمرکز خواهد نمود. به علاوه، سیستم TEER دارای 516 شغل است، در حالی که NOC دارای 500 شغل بود. این مشاغل نو در زمینه های علمی، امنیت سایبری، و سایر رشته های نوظهور در نظر گرفته شده اند.

زیرساخت کلی NOC هر 5 سال یک بار به روزرسانی می گردد. به گفته اداره مهاجرت، پناهندگی، و شهروندی کانادا (IRCC)، معیارهای نو TEER به همراه سایر تغییرات موردنظر برای بهبود NOC، پاییز سال 2022 اعمال خواهد شد تا ذینفعان و بعلاوه برنامه های مهاجرتی که از معیارهای سطح شغلی NOC برای پذیرش مهاجران استفاده می نمایند، فرصت به روزرسانی و تغییر سیستم خود را داشته باشند.

  • TEER 0: مشاغل مدیریتی
  • TEER 1: مدرک کارشناسی/ کارشناسی ارشد/ دکترا؛ چندین سال تجربه در یک حرفه خاص از دستهTEER 2 (در صورت شمول)
  • TEER 2: فارغ التحصیلی از یک کالج محلی، مؤسسه فناوری، یا CÉGEP با برنامه آموزشی 2 تا 3 ساله برای تحصیلات تکمیلی؛ اتمام دوره کارآموزی به مدت 2 تا 5 سال؛ مشاغل دارای مسئولیت های نظارتی یا ایمنی (افسران پلیس و آتش نشانان) ؛ چندین سال تجربه در یک شغل خاص از دستهTEER 3 (در صورت شمول)
  • TEER 3: فارغ التحصیلی از یک کالج محلی، مؤسسه فناوری، یا CÉGEP با برنامه آموزشی کمتر از 2 سال برای تحصیلات تکمیلی؛ اتمام دوره کارآموزی به مدت کمتر از 2 سال؛ بیش از 6 ماه کارآموزی، دوره های آموزشی، یا سابقه کار مرتبط با تحصیلات متوسطه؛ چندین سال سابقه کار در یک شغل خاص از دسته TEER 4 (در صورت شمول)
  • TEER 4: اتمام دوره متوسطه؛ چندین هفته کارآموزی مرتبط با تحصیلات متوسطه؛ چندین سال سابقه کار در یک شغل خاص از دسته TEER 5 (در صورت شمول)
  • TEER 5: سابقه کار اندک و بدون مدارک آموزشی رسمی
منبع: خبرکانادا

به "معیارهای نو بر تحصیلات و سابقه کار مورد احتیاج برای مشاغل متمرکز خواهد بود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معیارهای نو بر تحصیلات و سابقه کار مورد احتیاج برای مشاغل متمرکز خواهد بود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید