5 نکته که درباره استایل با نیم ست مروارید باید بدانید

به گزارش وبلاگ کاتالوگ، همه می دانیم که مرواریدها نوعی سنگ باارزش دریایی هستند اما درکی از نحوه قیمت گذاری آن ها نداریم. مرواریدها از صدف به دست می آیند و در مقدار ها و رنگ های مختلف وجود دارند. برای آشنایی با نکات مهم هنگام خرید مروارید و آشنایی با انواع مختلف آن در این مقاله از خبرنگاران مگ همراه ما باشید. بعلاوه در ادامه مقاله 5 روش مجذوب کننده برای استایل با نیم ست مروارید را به شما آموزش داده ایم.

5 نکته که درباره استایل با نیم ست مروارید باید بدانید

تفاوت مروارید پرورشی و مروارید طبیعی

دو نوع مروارید اصل وجود دارد؛ مروارید پرورشی و طبیعی. بهتر است تفاوت بین مروارید واقعی و تقلبی را یاد بگیرید. مروارید تقلبی یا مصنوعی معمولاً از پلاستیک، شیشه یا مواد دست ساز دیگر ساخته می شوند.

مرواریدهای پرورشی و مرواریدهای طبیعی، هر دو 100% جواهرات واقعی هستند. تفاوت بین این دو در نحوه ساخت آن ها است. روش ساخت بر روی قیمت مروارید تأثیر می گذارد و هنگام خرید مروارید، توجه به این مورد لازم است.

مروارید طبیعی چگونه ساخته می گردد؟

هنگامی که صدف در دریا شناور است، ممکن است یک ماده تحریک نماینده به طور تصادفی وارد بافت نرم صدف آن گردد. در پاسخ، یک مکانیسم دفاعی فعال می گردد. این مکانیسم دفاعی باعث می گردد که صدف پوششی را به صورت لایه به لایه در اطراف ماده تحریک نماینده ای به نام ناکر ترشح کند. ادامه این کار منجر به تشکیل یک مروارید طبیعی می گردد.

مروارید پرورشی چگونه تشکیل می گردد؟

مرواریدهای پرورش داده شده در نرمتنان دقیقاً طبق روند تشکیل مروارید طبیعی شکل می گیرند. بااین حال، دو تفاوت اصلی وجود دارد:

  • مرواریدهای پرورشی در مزارع مخصوص پرورش می یابند.
  • مواد تحریک نماینده به طور عمدی به وسیله پرورش دهندگان مروارید در داخل صدف وارد می شوند.

مرواریدهای پرورشی با قراردادن یک هسته صدفی در داخل صدف ها با استفاده از فرآیندی بسیار خسته نماینده و شنماینده تشکیل می شوند. این ماده به عنوان یک عامل تحریک نماینده عمل می نماید. در نتیجه مکانیسم دفاعی صدف را برای ایجاد لایه های ناکر فعال می نماید. پس از مراقبت و پرورش فراوان، مرواریدهای پرورشی متولد می شوند!

مزیت خرید مروارید پرورشی نسبت به مروارید طبیعی

هیچ راهی برای ساختن صدف مروارید در اقیانوس وجود ندارد. بااین حال، کاشت مصنوعی هسته ها، مدیریت فراوری مروارید آسان تر می نماید و بعلاوه قیمت آن در بازار را پایین تر می آورد.

این روزها، یافتن مروارید طبیعی در اقیانوس ها و دریاها تقریباً غیرممکن است. غواصان برای صید صدف، جان خود را به خطر می اندازند و اغلب پیروز به یافتن مروارید طبیعی نمی شوند زیرا مرواریدهای طبیعی زیادی به علت آلودگی آب ها ایجاد نمی شوند.

با فراوری مروارید پرورشی، جواهرات مروارید در محیط های امن و پرورشی ساخته می شوند. بنابراین، صدف ها شانس بیشتری برای زنده ماندن و فراوری سنگ های قیمتی با کیفیت بالا دارند.

همانطور که گفتیم جواهرات مروارید طبیعی بسیار نادر است. اگر یک مروارید طبیعی دارید، احتمالاً آن قطعه قدیمی است. به علت همین کمیابی، مرواریدهای طبیعی بسیار گران تر از مرواریدهای پرورشی هستند.

5 نوع مختلف مروارید پرورشی

همانطور که گفتیم مروارید واقعی شامل مروارید طبیعی و مروارید پرورشی است. در بازار، تمام جواهرات مروارید واقعی که فروخته می شوند از نوع مروارید پرورشی هستند، مگر اینکه مشخصاً عنوان گردد از نوع مروارید طبیعی هستند. در این بخش 5 نوع اصلی مروارید پرورشی را به شما معرفی می کنیم:

  • مروارید آکویا
  • مروارید هاناداما
  • مروارید آب شیرین
  • مروارید دریای جنوب
  • مروارید تاهیتی

دانستن بعضی از تفاوت های این پنج مورد به شما یاری می نماید ارزش هر یک را بهتر درک کنید. به این ترتیب، هنگام خرید مروارید می دانید که چه چیزی می خرید.

1. مروارید آکویا

اگر در پی مروارید های سفید کاملاً گرد هستید، مراورید آکویا مناسب هستند. مروارید های آکویا جواهرات کلاسیک به صورت یک تک رشته مروارید هستند. مروارید آکویا دارای بیشترین درخشش در بین تمام مروارید های پرورشی موجود در بازار است.

  • رنگ های طبیعی: کرم، سفید
  • میزان: 5 میلی متر تا 11 میلی متر
  • والد: Pinctada Fucata Molusk

2. مروارید هاناداما

مروارید هاناداما در واقع همان مروارید آکویا است با این تفاوت که به وسیله آزمایشگاه علمی مروارید (PSL) در ژاپن تأیید شده است. سنگ های قیمتی هانادامای پرورشی دارای درخشندگی بالایی هستند.

  • رنگ های طبیعی: نقره ای، آبی
  • میزان: 7 میلی متر تا 10 میلی متر
  • والد: Pinctada Fucata Molusk

3. مروارید آب شیرین

مروارید های آب شیرین به عنوان رقبای تازه مروارید آکویا در دهه 1990 میلادی ظاهر شدند. شکل این مروارید گرد و سفید مانند مروارید های آکویا است. بااین حال، جواهرات مروارید آب شیرین دارای تنوع رنگ، شکل و میزان زیادی در بین انواع مروارید های پرورشی هستند.

  • رنگ های طبیعی: کرم، سفید
  • میزان: 2 میلی متر تا 15 میلی متر
  • والد: Hyriopsis Cumingii

4. مروارید دریای جنوب

مروارید های دریای جنوب از پرطرفدارترین نسخه های پرورش یافته جواهرات مروارید در دنیا هستند. این نوع مروارید کمیاب است، درخشندگی بالایی دارد و از نظر میزان از بزرگ ترین مروارید ها است. این نوع مروارید در آب شور کشت می گردد.

  • رنگ های طبیعی: کرم، سفید، نقره ای
  • میزان: 8 میلی متر تا 20 میلی متر
  • والد: Pinctada Maxima Molusk

6. مروارید تاهیتی

اگر در پی مروارید های واقعی با رنگ طبیعی سیاه هستید، مروارید تاهیتی همان چیزی است که می خواهید. آن ها نوزادان Pinctada margaritifera هستند، که تنها صدفی است که به طور طبیعی مروارید سیاه فراوری می نماید.

مروارید سیاه تاهیتی بی تردید زنده و بسیار کمیاب است. مروارید تاهیتی به مروارید ملکه معروف است و به علت کمیابی و رنگ های خاص خود، بسیار گران است. شکل مراورید سیاه تاهیتی کاملاً گرد است، درخشندگی بالایی دارد و به طورکلی میزان آن بزرگتر از سایر مروارید های پرورشی هستند.

  • رنگ های طبیعی: خاکستری، قهوه ای، سبز، آبی، بنفش
  • میزان: 8 میلی متر تا 21 میلی متر
  • والد: Pinctada Margaritifera Molusk

4 عامل مهم که هنگام خرید مروارید باید به آن ها توجه کنید

توجه داشته باشید که تنها قیمت مروارید نیست که ارزش آن را مشخص می نماید بلکه چهار عامل اصلی در ارزش گذاری یک مروارید مؤثر است که دانستن آن ها به شما یاری می نماید علاوه براین انتخاب مناسب، هزینه اضافی بابت جواهر موردنظرتان پرداخت نکنید.

1. شکل مروارید

وقتی صحبت از شکل و ظاهر مروارید به میان می آید، باید بدانید که هر چه مروارید گردتر باشد، ارزش بیشتری دارد. ازآنجایی که صدف ها به ندرت سنگ مروارید طبیعی کاملاً گرد ایجاد می نمایند، مرواریدهای طبیعی گرد نادرترین نوع هستند و قیمت آن ها نسبت به سایر اشکال مرواریدی بیشتر است.

2. کیفیت سطح مروارید

سطح هیچ مرواریدی 100% بدون نقص نیست زیرا هر یک به وسیله یک موجود زنده ایجاد شده است. بااین حال، کمترین تعداد شکاف، ترک یا سایر عیوب قابل مشاهده، مروارید را ارزشمندتر و گران تر می نماید.

3. درخشش مروارید

درخشش مروارید، درخشندگی آینه مانندی است که روی سطح مروارید قابل مشاهده است. جواهرات با کیفیت بالا دارای درخشندگی بالاتری هستند که این درخشندگی به معنای ارزش عالی آن ها است.

4. میزان مروارید

هنگامی که هر سه عامل دیگر را آنالیز کردید، وقت آن است که مهم ترین عامل که میزان مروارید است را چک کنید. هر چه میزان مروارید بیشتر باشد، ارزش آن هم بالاتر خواهد بود. معمولاً زنان بالغ به جواهرات با میزان بزرگ تر علاقه دارند و مرواریدهای کوچک تر در جواهرسازی برای دختران کوچک و نوجوانان استفاده می گردد.

5 روش استایل با نیم ست مروارید

دنیای مد با آغوش باز از مرواریدها استقبال نموده است. طراحان لباس و استایل در حال ارائه راه های خلاقانه و تازه برای استایل با انواع ست و نیم ست مروارید هستند. در ادامه به شما 5 روش مجذوب کننده برای استایل با نیم ست مروارید را آموزش می دهیم.

استایل با نیم ست مروارید ژوپینگ

نیم ست زنانه ژوپینگ مدل مروارید کد 1334 یک نیم ست جواهر بسیار شیک و اصیل برای هر خانمی است که ظرافت در طراحی و ساخت، آن را منحصربه فرد نموده است. شما می توانید این نیم ست عالی را با هر مدل پیراهن شبی بپوشید. این نیم ست شامل گردنبند و گوشواره با روکش طلا و نگین های زیرکن اتمی با درجه کیفی A است.

اگر در پی جواهرات عالی برای شب عروسی خود هستید، این نیم ست اصیل و رویایی یک انتخاب عالی برای برترین شب زندگی شما است. این نیم ست مروارید را می توانید همراه با انواع لباس شب بلند هم به تن کنید. این ترکیب مجذوب کننده به شما اعتمادبه نفس و زیبایی می بخشد.

استایل با نیم ست مروارید دخترانه

اگر در پی یک نیم ست مرارید ظریف و سبک هستید ما به شما نیم ست ژوپینگ مدل مروارید را پیشنهاد می کنیم که دارای یک پلاک، زنچیر و گوشواره با روکش طلا است.

نیم ست مروارید ژوپینگ خود را همراه با یک لباس مشکی طرح ماهی بپوشید. این نیم ست در کنار سادگی لباس، چشم هر بیننده ای را بر روی خود نگه می دارد.

استایل با نیم ست مروارید بدل

اگر اصل یا بدل بودن مروارید برای تان چندان مهم نیست یا تمایلی به صرف هزینه زیاد برای آن ندارید، نیم ست زنانه مدل مروارید و حدید مناسب شما است. این کار دارای یک گردنبند، دستبند و گوشواره مروارید است.

یک پیراهن زنانه دکلته مخمل جذب را با نیم ست زنانه مدل مروارید و حدید به تن کنید. با توجه به یقه باز لباس مجلسی زنانه، برترین جواهر برای آن، مدلی است که قسمت خالی بدن را به زیبایی پر کند.

استایل با نیم ست مرواریدی ساده

یک نیم ست ساده و شیک مروارید در هر موقعیتی و با هر لباسی برازندگی خود را نشان می دهد.

این نیم ست مجذوب کننده را همراه با یک پیراهن زنانه مدل بند و بغل زنجیری مشکی بپوشید. این یک ترکیب ساده و در عین حال تاثیرگذار است.

استایل با نیم ست مروارید انگوری

اگر جزو افراد خاص پسند هستید که دوست دارند استایل هایی متفاوت داشته باشند، ما به شما نیم ست زنانه مدل مروارید انگوری را پیشنهاد می کنیم.

یک پیراهن زنانه بوهو با یقه هفت را همراه با نیم ست مروارید متفاوت خود به تن کنید. این استایل، تفاوت و مجذوب کنندهیت را با هم به شما هدیه می دهد.

سخن پایانی

مروارید جزو جواهر اصیل و خاص است که توجه هر کسی را به خود جلب می نمایند. حال که با انواع مروارید واقعی آشنا شدید، می توانید با خیال راحت خرید خود را انجام بدهید. برترین و مناسب ترین گردنبند یا نیم ست مروارید را برای استایل خود انتخاب کنید. بهتر است بدانید که مروارید فقط برای مراسم ها و مهمانی های باشکوه نیست، شما می توانید آن را در جشن های کوچک، دورهمی ها و حتی به صورت روزمره استایل و بهره ببرید.

منبع: thepearlsource

منبع: دیجیکالا مگ

به "5 نکته که درباره استایل با نیم ست مروارید باید بدانید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "5 نکته که درباره استایل با نیم ست مروارید باید بدانید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید