مک بوک پرو پایین رده با چیپست M2 احتمالا در سال 2022 معرفی می گردد

به گزارش وبلاگ کاتالوگ، مارک گورمن، تحلیلگر خبرگزاری بلومبرگ، در نوترین گزارش خود به مدل نو مک بوک پایین رده پرداخته که قرار است با چیپست M2 به دست کاربران برسد. اپل چند ماه قبل قدرتمندترین مدل های مک بوک پرو را معرفی کرد و حالا قرار است نسل نو مک بوک پایین رده از راه برسد که جای مک بوک پرو مبتنی بر چیپست M1 که در سال 2020 عرضه شده، پر خواهد نمود.

مک بوک پرو پایین رده با چیپست M2 احتمالا در سال 2022 معرفی می گردد

در این گزارش آمده اپل برای اینکه تمایز بین این مدل و مدل های مبتنی بر چیپست M1 پرو و M1 مکس را حفظ کند، از نمایشگر معمولی استفاده خواهد نمود. بعلاوه در کنار تراشه ضعیف تر، باید انتظار بهره گیری از حافظه مبتنی بر سرعت پایین تر هم داشته باشیم. البته یکی از شباهت های این مدل با مدل های پرچم دار، بهره نگرفتن از تاچ بار است و کاربران دیگر باید به طور کامل با این مشخصه خداحافظی نمایند.

همان طور که احتمالا می دانید، مدل های پرچم دار از نمایشگرهای mini-LED با رفرش ریت بالا بهره می برند ولی گویا مک بوک پرو M2 از نمایشگر LCD بهره می برد و در زمینه رفرش ریت هم حرفی برای گفتن ندارد. البته در رابطه با مک بوک ایر نو شایعه ای درباره بهره گیری آن از نمایشگر mini-LED مطرح شده ولی با توجه به اینکه مک بوک ایر معمولا مقرون به صرفه تر از مدل پرو است، به احتمال زیاد این شایعه به واقعیت تبدیل نخواهد شد.

در گزارش تحلیلگر خبرگزاری بلومبرگ آمده که اپل در کنار مدل پایین رده مک بوک پرو، از چیپست M2 برای آی مک 24 اینچی، مک مینی نو و مک بوک ایر هم استفاده خواهد نمود که تمام این محصولات در سال 2022 راهی بازار می شوند. اپل دو سال قبل گفت که در سال 2022 فرایند مهاجرت تمام کامپیوترهای مک به سمت بهره گیری از تراشه های اختصاصی این شرکت تکمیل می گردد و با توجه به گزارش های منتشر شده، به نظر می رسد این وعده اپل در امسال میلادی عملی خواهد شد.

چیپست M2 هم طبیعتا قدرت M1 پرو و M1 مکس را ارائه نخواهد داد ولی از سوی دیگر نسبت به M1 حرف بیشتری برای گفتن دارد. در رابطه با این چیپست اطلاعات چندانی منتشر نشده ولی گفته می گردد مانند نسل قبلی از پردازنده مبتنی بر 8 هسته بهره می برد که البته این هسته ها سرعت و بهره وری بیشتری به ارمغان می آورند.

چیپست M1 در دو مدل مبتنی بر پردازنده گرافیکی 7 و 8 هسته ای در بعضی کامپیوترهای مک استفاده شد ولی به نظر می رسد پردازنده گرافیکی آن در دو نسخه با 9 و 10 هسته پردازشی معرفی خواهد شد. گفته می گردد اپل هر 18 ماه یک بار نسل نو تراشه های مختص مک را معرفی خواهد نمود و بر این اساس در سال 2023 شاهد معرفی M2 پرو و M2 مکس خواهیم بود.

در حال حاضر مک بوک ایر و مک بوک پرو مبتنی بر چیپست M1 تفاوت چندانی با هم ندارند و به علت اختلاف قیمت بین آن ها، بسیاری از کاربران خرید مدل ایر را ترجیح می دهند. باید ببینیم آیا اپل برای نسل بعدی این تبلت ها تمایز بین آن ها را افزایش می دهد یا نه. اگر از جمله هواداران یا کاربران کامپیوترهای مک هستید، از نسل نو مک بوک پرو چه انتظاراتی دارید؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با ما و دیگران در میان بگذارید.

منبع: 9To5Mac

منبع: دیجیکالا مگ

به "مک بوک پرو پایین رده با چیپست M2 احتمالا در سال 2022 معرفی می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مک بوک پرو پایین رده با چیپست M2 احتمالا در سال 2022 معرفی می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید