موشکافی نفس باستانی زمین!

به گزارش وبلاگ کاتالوگ، محققان ارتباطی بین تغییرات جوی اولیه زمین و شیمی گوشته زمین شناسایی نموده اند که بر تکامل این سیاره نور می افکند.

موشکافی نفس باستانی زمین!

تینا مزدکی- یک تیم بین المللی از دانشمندان ارتباط مهمی بین جو اولیه زمین و شیمی گوشته عمیق آن کشف نموده اند. این مطالعه به رهبری محققان دانشگاه پورتسموث و دانشگاه مونپلیه، بینش تازهی را در خصوص تکامل حیات در سیاره ما و افزایش اکسیژن اتمسفر ارائه می دهد.

مک بوک پرو را فراموش کنید، محصول دیگری از اپل در راه است!

از قاب گوشی تا موشک، تحت تاثیر کشف تازه دانشمندان!

این تیم ماگماهای تشکیل شده از لحظه ای مهم در تاریخ زمین، رویداد اکسیداسیون بزرگ (GOE)، در منطقه ها فرورانش باستانی را مورد آنالیز قرار دادند، جایی که بخش هایی از پوسته زمین به درون گوشته فرو می رود. این رویداد که تخمین زده می گردد بین 2.1 تا 2.4 میلیارد سال پیش اتفاق افتاده باشد، زمانی اتفاق افتاده است که سطح اکسیژن در جو زمین به سرعت افزایش یافت و زندگی و محیط های روی زمین را دگرگون کرد. با این حال، تحقیقاتی در خصوص اینکه چگونه تغییرات جوی اثر خود را بر روی گوشته زمین گذاشته است، صورت گرفته است.

در مطالعات تازه، نقش تکتونیک صفحه ای، فرآیندی که به وسیله آن پوسته خارجی سیاره ما حرکت می نماید و سطح آن را تغییر می دهد، در چرخش و تبادل عناصر بین جو، سطح زمین و گوشته عمیق آنالیز کرد.

با مطالعه ماگماها از قبل و بعد از GOE، این تیم تغییری از ماگماهایی که اکسید شده را یافت. این موضوع نتیجه فرورانش عمیق رسوبات اکسید شده از کوه ها بود که در طی هوازدگی و فرسایش به رسوباتی تبدیل شدند که سپس به وسیله فرآیندهای فرورانش به گوشته بازیافت شدند؛ که نشان می دهد چگونه بازیافت رسوب دسترسی جوی به گوشته را فراهم می نماید.

این کشف از اهمیت بالایی برخوردار است

این کشف حاکی از آن است که اکسیژن ممکن است با یاری به افزایش اکسیداسیون ماگمای کالک آلکالن و تغییر ترکیب پوسته قاره ای، منجر به تشکیل ذخایر سنگ معدنی روی زمین، گوشته را تغییر داده باشد.

دکتر هوگو موریرا نویسنده ارشد این مطالعه از دانشگاه مون پلیه در بیانیه ای گفت:با این یافته ها، درک ما از نفَس باستانی زمین جهش قابل توجهی رو به جلو داشته است. این مطالعه نه تنها بینش های مهمی در خصوص تکامل زمین شناسی ارائه می نماید، بلکه چگونگی ارتباط عمیق زمین و گوشته آن را با تغییرات جوی روشن می نماید و به ما درک بهتری از رابطه بین مخازن خارجی و داخلی زمین می دهد.

این نویسنده علاوه بر این تأکید کرد :این یافته ها سؤالات جالبی را در خصوص نقش اکسیژن در شکل دهی به تاریخ زمین و ایجاد شرایط مساعد برای زندگی آنگونه که ما می شناسیم، مهیا می نماید. یکی از یافته های کلیدی این مطالعه حول نقش صفحات تکتونیک می چرخد که فرآیندی است که به وسیله آن پوسته بیرونی زمین تغییر می نماید و سطح آن تغییر شکل می دهد.

در حالی که چیزهای زیادی در خصوص اثرات تغییرات جوی آموخته شده است، درک چگونگی تأثیر این تغییرات بر گوشته زمین نسبتا ناشناخته به جای مانده است. هدف این پژوهش، پر کردن این شکاف با آنالیز رابطه پیچیده بین اعماق زمین و جو در حال تکامل آن بود. این تحقیق شامل تجزیه و تحلیل ماگماهای باستانی بود که قبل و بعد از رویداد اکسیداسیون بزرگ متبلور شده بودند.

منبع: scitechdaily

227323

منبع: خبرآنلاین

به "موشکافی نفس باستانی زمین!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "موشکافی نفس باستانی زمین!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید