نمایشگاه جایی برای دیده شدن ظرفیتهای مقاصد گردشگری است

به گزارش وبلاگ کاتالوگ، ایسنا/ براساس آخرین خبر و گزارشهای منتشر شده، نمایشگاه جایی برای دیده شدن ظرفیتهای مقاصد گردشگری است.

نمایشگاه جایی برای دیده شدن ظرفیتهای مقاصد گردشگری است

احمد دیناری، معاون سرمایه گذاری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی در مورد برگزاری شانزدهمین نمایشگاه گردشگری تهران اظهار کرد: این نمایشگاه یکی از مهمترین نمایشگاه های گردشگری ایران است که هر ساله در بهمن برگزار می گردد. در این دوره از نمایشگاه حضور نهادهای عمومی و دولتی و شرکت های دولتی و خصوصی پررنگ است.

جذب سرمایه گذار یکی از رویکردهای شانزدهمین نمایشگاه گردشگری است

وی اضافه نمود: یکی از مهمترین تمایزهای شانزدهمین دوره نمایشگاه گردشگری معین رویکرد برای آن است. در واقع در این دوره مسئولین نمایشگاه 2 رویکرد سرمایه گذاری و گردشگری موضوعی را انتخاب کردند.

دیناری بیان نمود: طبق ابلاغیه وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی هر استان موظف شده ظرفیت های گردشگری خود را در نمایشگاه به نمایش بگذارد. در نتیجه تمام دستگاه های مرتبط به این صنعت مانند شهرداری ها، دهیاری ها، شرکت های آب منطقه ای و سازمان جهاد کشاورزی فرصت های سرمایه گذاری خود را شناسایی و در نمایشگاه معرفی می نمایند.

وی ادامه داد: در این دوره از نمایشگاه شهرداری بعضی از شهرستان های استان نیز ظرفیت های گردشگری و فرصت های سرمایه گذاری خود را معرفی می نمایند.

معاون سرمایه گذاری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی گفت: آلبوم سرمایه گذاری تهیه شده به وسیله اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان و شهرداری مشهد نیز در این نمایشگاه با هدف معرفی فرصت های سرمایه گذاری و جذب سرمایه گذاران ارائه خواهد شد.

وی با اشاره به گردشگری موضوعی که رویکرد دیگر نمایشگاه است، بیان نمود: هر مقصد گردشگری متمرکز بر یک نوع از گردشگری است. در نمایشگاه گردشگری سال جاری هر نوع گردشگری مانند گردشگری سلامت، ورزشی، در دسترس پذیر، غذا و... بخشی مخصوص به خود دارد که هر استان با توجه بر تمرکز گردشگری خود در بخش مرتبط مستقر می گردد.

دیناری عنوان نمود: ظرفیت های گردشگری نیز با توجه به رویکرد گردشگری موضوعی در نمایشگاه معرفی می شوند. با توجه به اینکه مشهد در حوزه گردشگری زیارت بسیار فعال است، اغلب ظرفیت ها و فعالیت های صنعت گردشگری استان به این حوزه مربوط است. گردشگری سلامت و اکوتوریسم یا گردشگری طبیعی نیز در رده های بعدی قرار می گیرند.

وی در مورد چگونگی معرفی ظرفیت های گردشگری استان در نمایشگاه اظهار کرد: بخشی از فرصت ها در قالب تیزر و فایل های تصویری به نمایش گذاشته می شوند و بعضی دیگر به صورت فیزیکی معرفی می شوند.

هدف شرکت در نمایشگاه گردشگری معرفی فرصت های سرمایه گذاری است

دیناری با تاکید بر اینکه هدف معرفی تمامی ظرفیت های استان و ترکیبی از فرصت های سرمایه گذاری در استان است، عنوان نمود: هدف ما معرفی ظرفیت های مختلف استان در تمام بخشهاست؛ مانند ظرفیت های مرتبط با آب همانند سدها و بندها و معرفی فضاهای تجاری که قابلیت بهره برداری در زمینه گردشگری دارند.

وی اضافه نمود: نمایشگاه جایی برای دیده شدن ظرفیت های مقاصد گردشگری است. اگر با برنامه ریزی درست، فرصت های سرمایه گذاری و ظرفیت های گردشگری استان شناسایی و معرفی شوند، نتیجه خوبی حاصل خواهد شد.

حضور در نمایشگاه عاملی برای افزایش تقاضای سفر و سرمایه گذاری است

دیناری با تاکید بر خروجی مثبت حضور در نمایشگاه گردشگری توضیح داد: معرفی این ظرفیت ها در نمایشگاه عاملی برای افزایش تقاضای سفر به استان، معرفی مقاصد مجذوب کننده آن و جذب سرمایه گذاران داخلی و خارجی است.

منبع: همگردی

به "نمایشگاه جایی برای دیده شدن ظرفیتهای مقاصد گردشگری است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نمایشگاه جایی برای دیده شدن ظرفیتهای مقاصد گردشگری است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید