پایان بازی رکوردشکنی ، آواتار دست نیافتنی می ماند

به گزارش وبلاگ کاتالوگ، فیلم سینمایی انتقام جویان: سرانجام بازی در تعطیلی های آخر هفته گذشته در دنیا فقط 7.5 میلیون دلار فروخت تا برنامه استودیو دیزنی برای شکستن رکورد 9 ساله آواتار به بن بست نزدیک شود.

پایان بازی رکوردشکنی ، آواتار دست نیافتنی می ماند

به گزارش وبلاگ کاتالوگ به نقل از اسکرین دیلی، خاتمه بازی در شرایطی به خاتمه دوران اکران دنیای خود نزدیک می شود که تا امروز دو میلیارد و 761 میلیون دلار فروخته است؛ رقمی که گرچه تا رسیدن به فروش 2.788 میلیارد دلاری آواتار راهی نه چندان طولانی پیش رو دارد اما با ادامه همین روند فعلی بعید است بتواند به فیلم جیمز کامرون برسد؛ رکوردی که در 2010 ثبت شده و به احتمال فراوان دست کم یک سال دیگر پابرجا می ماند.

حتی نقشه مشترک دیزنی و مارول برای دو برابر کردن تعداد سینماهای نمایش دهنده خاتمه بازی در منطقه آمریکای شمالی هم جواب نداده و حالا این فیلم برای رسیدن به رکورد آواتار باید کمی بیش از 26 میلیون دلار بفروشد. با توجه به آغاز اکران گسترده و اسپایدرمن: دور از خانه از دوم جولای و کم شدن تعداد سینماهای خاتمه بازی، شاید فروش فیلم در آمریکای شمالی در تعطیلی های روز استقلال حتی کمتر از 5.5 میلیون دلار هفته گذشته باشد.

تا آخرین روز ماه ژوئن، خاتمه بازی دومین فیلم پرفروش تاریخ در منطقه آمریکای شمالی، بازار بین المللی و بازار دنیای (مجموع دنیا و آمریکا)ست. حتی اگر فیلم بتواند به شماره یک دنیا تبدیل شود، بعید است فروش 1.92 میلیارد دلاری آن در دیگر نقاط دنیا جز آمریکا به رکورد دو میلیارد و 27 میلیون دلاری آواتار برسد. هر چند درآمد 841 میلیون دلاری فیلم در آمریکای شمالی بسیار بهتر از فروش 761 میلیون دلاری آواتار در این منطقه است.

تا امروز جنگ های ستاره ای: نیرو برمی خیزد با 937 میلیون دلار پرفروش ترین فیلم تاریخ در آمریکای شمالی است. اگر تورم یک دهه اخیر را در نظر بگیریم، با آمار و ارقام امروز آواتار 878 میلیون در آمریکا، دو میلیارد و 378 میلیون دلار در بازار بین المللی و سه میلیارد و 270 میلیون دلار در بازار دنیای فروخته است.

منبع: همشهری آنلاین

به "پایان بازی رکوردشکنی ، آواتار دست نیافتنی می ماند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پایان بازی رکوردشکنی ، آواتار دست نیافتنی می ماند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید