پرداخت 101 میلیون تومان یاری هزینه به مددجویان آسیب دیده از بلایای طبیعی

به گزارش وبلاگ کاتالوگ، تهران (پانا) - مدیرکل کمیته امداد استان تهران از پرداخت 101 میلیون تومان یاری هزینه جبران دیده از بلایای طبیعی در 9 ماهه امسال اطلاع داد.

پرداخت 101 میلیون تومان یاری هزینه به مددجویان آسیب دیده از بلایای طبیعی

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی کمیته امداد، سیدابوالفضل پرپنچی به مناسبت پنجم دی ماه روز ایمنی در برابر زلزله و کاهش اثرات بلایای طبیعی با اعلام شرایط، ضوابط و فرایند اجرایی پرداخت یاری هزینه جبران خسارت به مددجویان آسیب دیده، گفت: یاری هزینه جبران خسارت به مددجویان آسیب دیده در قالب بیمه حوادث شامل منازل مسکونی، لوازم منزل، یاری هزینه فوت ناشی از وقوع خطرات از جمله راهبردهای اساسی کمیته امداد در جهت مدیریت بحران است.

وی با بیان اینکه هم اکنون حدود 80 هزار خانوار تحت حمایت در کمیته امداد استان تهران دارای بیمه حوادث هستند، اضافه کرد: بیمه حوادث برای مددجویان شهری شامل ساختمان، تأسیسات و لوازم منزل است و برای روستاییان نیز شامل ساختمان، وسایل منزل، تأسیسات محل سکونت و محل نگهداری احشام است.

پرپنچی ادامه داد: آتش سوزی، سیل، زلزله، رانش و فروکش زمین از جمله مواردی است که یاری هزینه جبران خسارت به آنها تعلق می گیرد.

مدیرکل کمیته امداد استان تهران، ادامه داد: پس از کارشناسی و برآورد اولیه خسارت از سوی کارشناسان بیمه این نهاد بابت جبران خسارت ناشی از آتش سوزی و سیل از محل اعتبار صندوق خسارات امداد به این تعداد افراد تعلق و به حساب آنها واریز خواهد شد.

وی بیان نمود: در 9 ماهه سال جاری هفت خانواده به دلیل خسارات ناشی از آتش سوزی از یاری هزینه جبران خسارت بر اثر بلایای طبیعی به مبغ 101 میلیون تومان بهره مند شده اند.

پرپنچی به ارائه آموزش های امداد و نجات به بیش از 2000 مددجوی تحت حمایت امداد استان با هدف افزایش ایمنی در برابر حوادث و بلایای طبیعی و کاهش خسارت ناشی از آن نیز اشاره و عنوان نمود: ارائه بسته های مختلف مشاوره ای و پیشگیرانه برای مددجویان تحت حمایت در مواقع آسیب و بحران ازجمله آتش سوزی، زلزله و سیل، کرونا و سایر بلایای طبیعی از خدمات کمیته امداد در این بخش است.

به مناسبت 5 دی روز ایمنی در برابر زلزله روز ملی ایمنی در برابر زلزله، روز توسعه فرهنگ ایمنی در جامعه است بنا بر تصمیم شورایعالی انقلاب فرهنگی، روز 5 دی و سالروز زلزله بم روز ملّی ایمنی در برابر زلزله و کاهش اثرات بلایای طبیعی نامیده شده است و هدف از یادآوری و بزرگداشت آن جلب نظر و توجه عمومی به مخاطرات ناشی از وقوع پدیده های طبیعی مانند زلزله، سیل، طوفان،خشکسالی و شناسایی عوامل پیشگیری و کاهش خسارات ناشی از آن خصوصاً تلفات جانی و توسعه فرهنگ ایمنی در جامعه است.

منبع: خبرگزاری پانا

به "پرداخت 101 میلیون تومان یاری هزینه به مددجویان آسیب دیده از بلایای طبیعی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پرداخت 101 میلیون تومان یاری هزینه به مددجویان آسیب دیده از بلایای طبیعی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید