امن ترین کشورهای جهان در سال 2021

به گزارش وبلاگ کاتالوگ، لیست امن ترین کشورهای جهان در سال 2021

لیست امن ترین کشورهای جهان در سال 2021 چیزی است که بسیاری به دلایل مختلف در پی آن هستند. برخی برای برنامه ریزی مهاجرت، لیست امن ترین کشورهای جهان را مرور می کنند و برخی برای سفر با خانواده یا تنهایی در پی این لیست هستند. در این مطلب قصد داریم لیست یکی از معتبرترین منابع در این زمینه یعنی نشریه گلوبال فاینانس را مرور کنیم؛ نشریه ای که هر ساله گزارشات و آمارهای جالبی را در مورد اقتصاد و مسائل دیگر منتشر می کند. بیایید با هم ببینیم کدام کشورها امنیت خود را در سال 2021 ثابت کرده اند و کدام کشورها نتوانسته اند به لیست امن ترین کشورهای جهان در سال 2021 راه پیدا کنند؟

امن ترین کشورهای جهان در سال 2021

معیارهای مهم در لیست امن ترین کشورهای دنیا در سال 2021

گلوبال فاینانس برای انتخاب امن ترین کشورهای دنیا، 3 معیار اساسی را در نظر می گیرد: جنگ و صلح، امنیت شخصی و خطر بلایای طبیعی.

در شرایطی که دنیا درگیر یک پاندمی است و شیوع کرونا بسیاری از معادلات را به هم ریخته، این بیماری هم به نام یکی از شاخص های تعیین امنیت کشورها در نظر گرفته شده است. از نظر کارشناسان گلوبال فاینانس کووید-19 در زمره بلایای طبیعی قرار می گیرد و عاملی تعیین کننده در امنیت کشورها به تعداد می رود. سرانه مرگ ناشی از کووید-19 یکی از مهم ترین داده های در نظر گرفته شده در تهیه این لیست است. اندازه واکسیناسیون، زیرساخت های مراقبت های بهداشتی، توانایی های دولت، رهبری سیاسی و فرهنگ مواجهه با این بحران بزرگ و غیر منتظره هم از معیارهای در نظر گرفته شده در زمینه شیوع کووید-19 در نظر گرفته شده اند.

لیست امن ترین کشورهای دنیا در سال 2021

بر اساس معیارهای نشریه گلوبال فاینانس، لیست امن ترین کشورهای دنیا در سال 2021 به صورت زیر است:

1- ایسلند

کشور ایسلند در صدر لیست امن ترین کشورهای دنیا در سال 2021 قرار گرفته است. کشوری که به دلیل زیبایی های طبیعی و آرامش بی حد و مرزش، معروفیت دارد و پدیده شفق های قطبی از مهم ترین جاذبه های آن به تعداد می فرایند. ایسلند همیشه در زمره امن ترین کشورهای دنیا قرار داشته، چرا که اندازه جرم و جنایت در آن بسیار کم است و نبود اختلاف طبقاتی در این کشور باعث شده تنشی در آن وجود نداشته باشد.

2- امارات متحده عربی

با وجودیکه خاور میانه منطقه ای پر تنش در طول تاریخ بوده اما امارت متحده عربی به خوبی توانسته از پس این تنش ها برآید، آن ها را مدیریت کند و فضایی امن را بسازد. شهر دبی که معروفیت زیادی در جذب گردشگران دارد از نظر امنیت در سراسر دنیا شهره است و بلیط هواپیما دبی یکی از پرفروش ترین بلیط های پروازی به تعداد می رود. بسیاری از کسانی که به این شهر سفر داشته اند، دبی را شهری توصیف می کنند که می توان در هر ساعتی از شبانه روز در آن قدم زد و از دیدنی زیبایی هایش لذت برد. امنیت بالای امارات سبب شده است تا این کشور بتواند رتبه دوم را در میان امن ترین کشورهای دنیا در سال 2021 کسب کند.

3- قطر

در سال های اخیر، برخی از کشورهای خاورمیانه به خوبی توانسته اند تصوارت مردم دنیا را از این منطقه دگرگون کنند. قطر از جمله کشورهای خاورمیانه است که امنیت بالایی دارد و حتی بر اساس آخرین رتبه بندی ها، از نظر بلایای طبیعی هم کم ریسک ترین کشور دنیا محسوب می شود. از جالب توجه ترین دیدنی های کشور قطر می توان به مرکز خرید ویلاجیو مال اشاره کرد که تصویر شهر وهم را در فکر تداعی می کند و از طریق کانال های آبی می توان در آن تردد کرد. با خرید بلیط هواپیما دوحه می توانید به راحتی به این کشور امن و زیبا سفر کنید و مرکز خرید معروف آن را ببینید.

4- سنگاپور

سنگاپور به نام یکی از سرزمین های مدرن و ثروتمند دنیا شناخته می شود و آن را از لوکس ترین کشورهای دنیا می دانند. گردشگری نیست که از امنیت بالای سنگاپور سخن نگوید و از راحتی خیالش در این کشور حرف نزند. از نظر بهداشتی و سلامتی هم این کشور دارای استانداردهای بالایی است و به خوبی توانسته از پس پاندمی کرونا برآید. سنگاپور توانسته است رتبه چهارم امن ترین کشورهای دنیا در سال 2021 را از آن خود کند. بسیاری با خرید بلیط هواپیما سنگاپور به این کشور زیبا سفر می کنند تا از فضای لوکس و دیدنی آن لذت ببرند.

5- فنلاند

فنلاند کشوری در شمال اروپا است و از نظر جمعیت به نام کم تراکم ترین کشور اتحادیه اروپا شناخته می شود. این کشور معمولا در لیست کشورهای دارای سطح بالای کیفیت زندگی جای دارد و توانسته به رشد اقتصادی و اجتماعی خوبی دست یابد. فنلاند دارای پیشینه تاریخی و طبیعتی بسیار شکوهمند و دیدنی است و به همین دلیل گردشگران زیادی را به سوی خود می کشاند. برای سفر به این کشور باید بلیط پرواز تهران هلسینکی را تهیه کنید.

6- مغولستان

مغولستان کشوری در آسیای شرقی با جمعیت بسیار پایین است. شاید دیدن نام این کشور در لیست امن ترین کشورهای دنیا در سال 2021 شما را به تعجب وا دارد اما باید بگوییم که مغولستان فضایی امن برای ساکنان و گردشگران دارد و از نظر کارشناسان، به دلیل برخورداری از طبیعت بکر و شاخص های بهداشتی بالا، توانسته به خوبی کرونا را تحت کنترل درآورد.

7- نروژ

نروژ کشوری آرام و امن و البته سرد است و از قدیمی ترین پادشاهی های دنیا به تعداد می رود. زندگی در نروژ از استانداردهای بالایی برخوردار است و در آن فضاهای آموزشی، بهداشتی و فرهنگی در دسترس همه قرار دارند. بسیاری از کارشناسان، نروژ را بهترین مکان برای تجربه یک زندگی بی دغدغه و سرشار از آرامش می دانند. سفر به این کشور هم طرفداران زیادی دارد و با خرید بلیط هواپیما اسلو که مرکز نروژ است می توانید خودتان را برای بازدید از این کشور دیدنی، آماده کنید.

8- دانمارک

پادشاهی دانمارک، سرزمینی زیبا و آرام در شمال اروپا است که به امنیت بالا معروفیت دارد و مردم آن زندگی سطح بالایی را تجربه می کنند. به ازای هر صدهزار شهفرایند دانمارکی، حدود 200 افسر پلیس وجود دارد و همین موضوع امنیت و آرامش بالایی را برای این کشور رقم زده است. مردم دانمارک به نام شاد ترین مردم دنیا هم شناخته می شوند و وجود برابری اجتماعی از دلایل این شادی به تعداد می رود. برای سفر به این کشور باید بلیط هواپیما کپنهاگ را تهیه کنید.

9- کانادا

در رتبه نهم امن ترین کشورهای دنیا در سال 2021 به کشوری مهاجرپذیر می رسیم که بسیاری را برای رسیدن به آرزوهای شان به سوی خود می کشاند. این کشور دارای نرخ پایین جرم و جنایت است و کمتر پیش می آید که در خیابان های آن شاهد نزاع و صحنه های خشونت بار باشید. کانادا از جمله کشورهایی است که به دلیل زیرساخت خوب بهداشتی، توانسته پاندمی کرونا را کنترل کند و برنامه واکسیناسیون در آن به خوبی انجام شود. بلیط هواپیما تورنتو یکی از بلیط های پرطرفدار برای سفر به کانادا است که مهاجران و گردشگران زیادی اقدام به تهیه آن می کنند.

10- نیوزیلند

دهمین کشور امن دنیا در لیست امن ترین کشورهای دنیا در سال 2021، سرزمینی در اقیانوسیه است که با نام های نیوزیلند یا زلاندنو هم شناخته می شود. این کشور در جنوب غربی اقیانوس آرام قرار گرفته است و از چندین جزیره بزرگ و کوچک تشکیل شده است. نیوزیلند نه تنها دارای امنیت بالایی است بلکه توانسته یکی از کم فسادترین کشورهای دنیا هم باشد. رفاه اجتماعی بالا، سطح بالای بهداشت و اقتصاد قوی از جمله مسائلی هستند که از این کشور یک مکان امن برای زندگی می سازند. برای سفر به این کشور کافیست بلیط هواپیما اوکلند را تهیه کنید.

نظر شما درباره این رده بندی چیست؟ جای کدام کشور را در این لیست، خالی می بینید؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

بهاره فلاح

منبع: فلای تودی

به "امن ترین کشورهای جهان در سال 2021" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "امن ترین کشورهای جهان در سال 2021"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید