پلاسمادرمانی از پروتکل درمان کووید خارج شد، کرونا هیچگاه تمام نمی گردد

به گزارش وبلاگ کاتالوگ، دبیر کمیته علمی کشوری کووید19 با اشاره به این که کرونا هیچ گاه به اتمام نخواهد رسید، درباه حذف پلاسما درمانی از فرایند درمان کرونا مثبت ها اطلاع داد.

پلاسمادرمانی از پروتکل درمان کووید خارج شد، کرونا هیچگاه تمام نمی گردد

دکتر عاطفه عابدینی در گفت وگو با وبلاگ کاتالوگ، درباره نقش پلاسمادرمانی در فرایند درمان بیماران مبتلا به کرونا، گفت: در ویراش دهم پروتکل های درمانی کرونا که در خرداد ماه منتشر شد موضوع پلاسمادرمانی را از پروتکل خارج کردیم. البته علت این موضوع کاهش استقبال بهبود یافتگان کرونا در اهدای پلاسما نبود بلکه در کل جهان این روش مورد سوال نهاده شد و نشان داد چندان نقشی در کاهش مرگ و میر نداشته است.

وی اضافه نمود: از این رو دیگر خیلی از این روش استفاده نمی گردد چون بعضی اوقات عوارضش هم بیشتر از فایده اش بود. به همین علت از راهنمای دستورالعمل درمان کشوری کرونا خارج شده است. البته نه تنها در ایران بلکه در بسیاری کشورها دیگر انجام نمی گردد.

دبیر کمیته علمی کشوری کووید19 با تاکید بر اینکه هیچ وقت نمی توان گفت کرونا را کاملا تمام کردیم و دیگر وجود ندارد، اظهار کرد: دقیقا مانند اینکه نمی توانیم درباره آنفلوآنزا چنین صحبتی کنیم. وقتی می توان عوارض بیماری را کاهش داد و بر کنترل آن پیروز بود که هم واکسیناسیون کامل گردد و هم تا زمانی که حد قابل قبولی از مردم واکسینه نشدند، رعایت پروتکل ها را اولویت قرار دهیم.

وی در پایان تاکید نمود: مهم ترین موضوع در کنترل ویروس انتقال به وسیله هوا است که در محیط های بسته، شلوغ و بدون ماسک اتفاق می افتد و با رعایت این امر می توان بیماری را کنترل کرد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "پلاسمادرمانی از پروتکل درمان کووید خارج شد، کرونا هیچگاه تمام نمی گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پلاسمادرمانی از پروتکل درمان کووید خارج شد، کرونا هیچگاه تمام نمی گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید